Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
om de bougies te vervangen , van mijn xsara 16-16V. kan je dan gewoon de bobine rij die op de bougies zit gemonteerd verwijderen, incl bedrading aansluiting, of heb je dan apparatuur nodig, om het weer te laten werken, dus dat je gewoon weer kan starten, als alles er weer op zit.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee die kan je er gewoon zelf af halen zonder speciaal gereedschap of andere middelen.
Net wat ik me ook afvroeg, bedankt!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
nou arjan duidelijker kan het niet, in ieder geval hartelijk bedankt, zie wel dat de stekker gewoon blijft aangesloten van de bobine rij
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat gaat net, wel uitkijken dat je niet teveel kracht op de kabel zit, anders even los halen denk ik
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013
- Xsara 1.8 16V Exclusive
Hallo Arjan, heb je toevallig voor mij ook zo’n foto voor een 1.8i 16V uit september 99?? Ik had vandaag heel dapper 4 nieuwe NGK bougies gekocht en die zou ik wel eens even vervangen maar onder de kap lijkt het in niks op m’n Jappannertjes van vroeger…..ik zie wel wat kabels richting het blok verdwijnen maar twijfel een beetje of dat de bougie kabels wel zijn…..
Alvast bedankt,
Stephan.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, ik heb nooit een 1.8 gehad…
Bij mij zitten er ook geen bougie kabels op, ik weet niet of dat bij de oude 1.8 wel zo was.
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013
- Xsara 1.8 16V Exclusive
Ok, dan moet ik nog even verder snuffelen, morgen zou het hier droog zijn dus wie weet….
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015
- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013
- Xsara 1.8 16V Exclusive
Top, dank je, ziet er inderdaad hetzelfde uit als bij die van mij. Alleen omdat de kabels bij mij niet eindigen in een “traditionele” bougiedop maar in een soort stekkertje met een metalen klemmetje en ik absoluut auto a-technisch ben raakte ik wat in de war….
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 02-01-2015
- C5 PH1 2.0i 16v Break Ligne Prestige
Post anders eens een foto van de motor onder de kap, of een close up van de stekkers die je net beschrijft.
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013
- Xsara 1.8 16V Exclusive
Sorry, lees het nu net pas. Zal maandag even proberen foto’s te maken.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Volgens mij zit er op de 1.8 16v ook gewoon een bobine blok, het is al weer een tijdje terug dat ik hem heb ingeruild.
Zit achter de oliedop met volgens mij 8 of 10 inbus boutjes vast, net als op de foto van Arjan voorzichtig recht ophoog bewegen en daaronder zitten de bougies.
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 16-08-2013
- Xsara 1.8 16V Exclusive
Thanks, mocht het vandaag nog droog worden hier ga ik even kijken en/ of foto’s maken las ik het nu nog steeds niet snap
Meteen nog een vraagje: Wat is de elektrode afstand van de bougies? Ik lees waarden variërend van 0.8 tot 1.1mm.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.