Heeft er iemand last van een “bonkend/knokkend” geluid als er over een putdeksel gereden wordt?
Cactus staat nu voor de derde keer bij de dealer, die ook toegeeft dat dit niet zo hoort.
Stabilisatorstang al uit elkaar gehaald en Schokbreker al vervangen, maar dat was het ook niet.
Nogmaals het gast hier om een directe oneffenheid in de weg, geen glooiende drempel. Want dan horen we niets.
Ik ga vanmiddag mijn Cactus ophalen dus daar kan ik nog niks over zeggen. Wel herinner ik me van de proefrit dat wanneer wij over een korte dwars richel of putdeksel reden er ook een duidelijke bonk te horen was. Over glooiende oneffenheden en drempels was er niks te horen
Dat was met een shine met 17” cross velgen. Misschien dat er daardoor meer te horen is.
Totaal aantal Berichten: 346
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
PPL schreef:Longhill schreef:Leukigheidjes Cactus
# de rechter bedieningshendel van de ruitenwissers heeft een knopje aan het uiteinde. Als ja dat indrukt verschijnt info van de boordcomputer op het centrale scherm;Pff… die was ik helemaal vergeten, bedankt voor de reminder
Werkte in de C3 Picasso ook en is wel zo handig.
Overigens heeft de linker bedieningshendel ook zo’n knopje op het uiteinde.
Klopt het dat daar geen functie achter zit?
Ik heb hem in ieder geval niet kunnen ontdekken.
(omproggen om start/stop uit te zetten!?! )
Collega van mij heeft (sinds de kerstvakantie) ook een C4 Cactus zag ik vanochtend.
Zodra wij een keer naast elkaar kunnen parkeren zal ik een foto maken en posten voor het gespot draadje
Bij Calimero, mijn ex-DS3, resulteerde het indrukken van het knopje op de linker bedieningshendel in het herhalen van de navigatie-instructie.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Bonkend geluid hoor ik ook op sommige drempels. Het viel mij ook op dat de achteras hoorbaar is.
Je weet nooit of dit bij de auto hoort of niet.
Hou ons op de hoogte misschien klopt er iets niet bij de bevestiging van de achteras.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Wij horen het juist aan de voorzijde.
De 17"Cross velgen heeft hier geen invloed op aangezien het geluid hootbaar blijft bij stalen velgen met winterbanden.
Totaal aantal Berichten: 1800
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
PPL schreef:
Overigens heeft de linker bedieningshendel ook zo’n knopje op het uiteinde.
Alle andere citroens bedien je daar voicecontrol van de navi/tel/radio mee, maar zal in een budget auto wel wegbezuinigd zijn?
Lang indrukken moet resulteren in een piep waarna je een spraakopdracht kan geven.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Bij de myway en emyway kun je er de laatst gesproken intructie her beluisteren.
Zie ook hier
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat krijg je met die standaard-onderdelen. Ze gaan voor de Cactus natuurlijk geen aparte stengel ontwerpen omdat er een functie ontbreekt.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 27930
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat zou je denken, maar als je al nagaat hoeveel verschillende Com2000’s er zijn, in de tijd van de Xsara II, C5 en Xsara Picasso, C3, C2, enorm veel verschillende. Zelfs de ene C5 had een andere dan een andere C5…
Totaal aantal Berichten: 6490
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat is wel een tijdje geleden. De stengels uit de C6 kwamen gewoon uit de Peugeot 206, ik denk niet dat dat tegenwoordig anders is.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
- CX 25 GTi Turbo 2
Die uit een 206 waren ongetwijfeld gelijk aan 1 van de modellen die ik net opnoemde
Maar misschien zijn ze verstandig geworden en zijn ze overgegaan op 1 of 2 modelletjes. (die hopelijk ook heel blijven in de praktijk)
Totaal aantal Berichten: 15704
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ze zien er allemaal hetzelfde uit, wat niet wil zeggen dat ze ook allemaal hetzelfde zijn…
- CX 25 GTi Turbo 2
Dat doen ze dus niet, logo’s zijn anders en soms zijn de draaiknoppen ook anders.
Ze lijken idd wel erg op elkaar
PPL schreef:Longhill schreef:Leukigheidjes Cactus
# de rechter bedieningshendel van de ruitenwissers heeft een knopje aan het uiteinde. Als ja dat indrukt verschijnt info van de boordcomputer op het centrale scherm;Pff… die was ik helemaal vergeten, bedankt voor de reminder
Werkte in de C3 Picasso ook en is wel zo handig.Overigens heeft de linker bedieningshendel ook zo’n knopje op het uiteinde.
Ik heb hem in ieder geval niet kunnen ontdekken.
(omproggen om start/stop uit te zetten!?! )
http://service.citroen.com/ddb/#top
Op blz 35 van het instructieboekje (via bovenstaande link te downloaden) is te vinden, dat het knopje op de linker bedieningshendel gebruikt kan worden om de onderhoudsindicator op ‘‘0’’ te zetten.
Daar staat ie dan.