Menno, in tegenstelling tot veel kunststoffen op reguliere auto’s, is het kunststof op de Cactus niet overgespoten met lak.
Bij oudere auto’s zonder lak op het kunststof zie je vaak in de loop van de tijd een verkleuring ontstaan.
Dat kan door de zon of misschien wel door de manier waarop de auto gewassen is.
Vandaar dat ik het zo terloops aangaf.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 1800
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Volgens mij is dat altijd door invloed van zon e.d.
Is overigens altijd weer netjes te krijgen , zie de producten op b.v. carclean
Mijn strips zijn na 17 jaar ook nog gewoon netjes.
Was verder ook niet lullig bedoeld hoor mijn opmerking , maar moet soms erg lachen om de cactus draadjes , wordt behandeld alsof het een auto van een andere planeet is
Niet verkeerd opvatten , sowieso een leuke verschijning op de weg !!
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Menno weet ik, daarom is dit ook zo’n prettig forum. Ik neem je niets kwalijk hoor.
Een forum is om met elkaar over dingen te praten en dat doen we op een goede manier.
We vullen elkaar aan en maken een grapje.
En zo hoort het.
Dus even goede vrienden.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Mulder schreef:Ah. Dus er is wél verschil tussen de Shine en de Business waarin ik reed…? De verkoper zei van niet.
Hmm, dat weet ik niet. Maar een Business is sowieso géén (opgeleukte) Shine, want een Business mist een aantal Shine-zaken (getinte ramen, LED-plafonniere). Dus wellicht dat die pookknop ook anders is. Een foto kan uitsluitsel bieden.
Die in de Feel vond ik in ieder geval zo goedkoop aanvoelen dat ik met de verkoper al overlegd had om een DS3-knop te monteren. Na het proefzitten in een Shine was ik daarvan genezen.
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik heb er geen foto van gemaakt. Denk dat het wel dezelfde was. Lijkt me dat een andere pookknop er nog wel bij kan, mocht het ervan komen. De Business is qua prijs wel interessant. Zal de specs en kosten nog eens naast elkaar leggen. verkoper had het erover dat een bepaalde korting in de prijs verrekend was zodat de berijder daar het voordeel (lagere bijtelling) van had en niet de leasemaatschappij. Viel me wel op dat ik hem moest vertellen wat er allemaal wel en niet leverbaar was (het offertesysteem van de dealer liep op dat vlak bovendien achter op de configurator op de website)... Beetje amateuristisch wel.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik denk dat ik er al uit ben. Ik had hier net een hele uitgebreide post gemaakt met verschillen tussen een :
- Business met Habana-pakket
- Business zonder Habana-pakket
- Business met leer, maar zonder Habana-pakket
- Shine met Habana-pakket
- Shine zonder Habana-pakket
Helaas is die post verloren gegaan, opnieuw opzoeken is net iets te veel werk. Waar het echter op neer lijkt te komen is dat de auto’s zonder Habana-pakket de goedkope pookknop hebben (dus ook de Shine zonder Habana):
Auto’s met het Habana-pakket hebben de mooiere pookknop:
Echter, de Cactus die ik vond met het leren interieur zónder Habana (rare combinatie), had wél de mooiere pookknop.
Oftewel: ga nog eens kijken en zorg dan dat het er 1 is met het Habana-interieur. Dat is sowieso een grote pre wat mij betreft, schijnbaar nu dus ook nog eens door de pookknop
Ik krijg ook een Habana. Mijns inziens een enorme stap vooruit tegenover de std uitvoering, welke ik erg grijs/saai/somber vind.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Absoluut, goede keuze wat mij betreft (gek hè, heb het zelf ook ). Ik kwam in september in Duitsland een gele introductieversie tegen, die gebaseerd is/was op de Feel.
Dan heb je zo’n knallend exterieur en dan het sombere grijze interieur wat hierboven te zien is. Jammer hoor.
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 27-11-2014
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 VTI 82 MAN FEEL
een groot verschil wel van pakket.
een geluk dat de mijne het habana pakket heeft
dat grijze is idd maar somber.
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 20-02-2013
- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
Totdat mn Cactus geleverd word ben ik veel op het internet (en dit forum) aan het lezen.
Nu kom ik het volgende tegen:
Houd er overigens rekening mee dat een achteruit-vergrendeling ontbreekt: rijd je wel eens met een zesbak, dan zet je deze Citroën al snel rijdend in z’n achteruit.
Kan dit echt??? Is iemand dit al overkomen?
C4 Cactus e-THP110 Shine Blanc nacre chocolat airbumps
DS4 THP200 Sport Chic Hickory
Berlingo 1.6 XTR Gris Fer
Ik rij nu met een Peugeot Partner, zonder vergrendeling, al 75.000km. ‘T is mij iig nog nooit gebeurd, terwijl de achteruit-versnelling op dezelfde plek zit als #6 in een 6-bak
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik had hiervoor een auto met een 6-bak (op de plek van de achteruit van de Cactus); het is mij nog nooit overkomen. Wat mij betreft een opmerking die in dezelfde categorie kan als die van een AutoWeek-redacteur die beweerde dat hij met zijn vingers klem kwam te zitten tussen het stuur van de C4-1 of dat een C6 niet superieur is op een circuit…
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 20-02-2013
- C4 (2004-heden) Cactus e-thp 110 Shine
Vroeg me ook af of het kon….of trek je dan je tandwielen (bak) kapot.
Rijd nu in een DS4200THP waarbij ik de 6e versnelling veelvuldig gebruik trekt nl nog steeds goed op bij 65 a 70 kmph (max koppel bij 1700rpm)
Is een gewenning dus ben bang dat dat in de Cactus niet anders is in den beginne.
C4 Cactus e-THP110 Shine Blanc nacre chocolat airbumps
DS4 THP200 Sport Chic Hickory
Berlingo 1.6 XTR Gris Fer
Of je ‘t bij een Citroën voor elkaar krijgt weet ik niet, heb ‘t wel eens zien gebeuren bij een Opel Tigra; van 5 naar R.
Schade was niet mis…
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
De vertraging vast ook niet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”