Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Daarbij staat er voor ‘Urbaine’ gebruik 5,0 liter per 100 kilometer, 3,9 is zo te lezen buiten de bebouwde kom.
@ Freak: verder natuurlijk wel gefeliciteerd met je auto
@Freak: Check
Ik kom net terug van een ritje naar Geneve. Heerlijk 2200km gestuurd. De heenweg een verbruik van 5.9l/km met storm en regen en zelfs sneeuw onderweg.
Terugweg zat ik soms op 4.5l/100km. Een gemiddelde op de 2200km van 5.4/100km.
Een mooie waarde voor het 82pk sterke 3 cilindertje.
Ik heb werkelijk alles gereden. Binnenweggetjes, bergweggetjes, autoweg en nergens een moment gehad dat ik dacht was ik maar op de plaats van bestemming.
De Cactus zoefde ongehinderd voort.
Dus voor de mensen die denken dat je met een 3 cilinder niet op vakantie kan die hebben het dan mis. Dat gaat perfect ook op de Duitse autobahn.
Je moet iets meer anticiperen.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Is het waar dat er alleen maar een thuisbrengertje in de cactus te krijgen is als optie van 100 euro ?
Maar Ik zou toch liever een normaal reserve wiel hebben, immers veel praktiser….
Ook jammer dat de spiegels niet automatisch inklappen bij afsluiten auto…
@hoeksepeet
Mooie foto, en mooi hé, zo’n cactus in de sneeuw. Trouwens, zelfs wel eens met de C1 van mijn vrouw naar Keulen gereden, ging prima, wel anticiperen zoals je al aangaf. In mijn perceptie is onze c4c met 82pk veel vlotter als de C1 dus dat moet zeker goed gaan als we weer op de bahn rijden naar de vakantie bestemming
Van GS tot C4 Cactus
(Ik zou toch liever een normaal reserve wiel hebben, immers veel praktiser)
Pff reservewiel, wanneer heb je nou een lekke band, dat stampt nog van de tijd net na de oorlog, diagonaalbandjes. Neem dan liever een accu—een startmotor—- een dynamo of roetfilter als reserve mee, daar heb je immers statistisch eerder pech mee, en dat doen we ook niet, laat staan de computer van de auto (OBD).
Als we gewicht willen besparen en verbruik willen minderen, zijn dat zaken die je dus niet mee moet zuilen.
Ikzelf heb 1 x een lekke band gehad en dat was nog thuis ook zodat ik zag dat hij zacht was (een spijker) heb het wiel eraf gehaald, propje bij de bandenboer erin geschoten. Toen had ik nog de gastank in de reserveielbak en meer als 2 ton mee gereden.
Tja, ik heb gemiddeld éénmaal per jaar mijn reservewiel erop liggen wegens een lek.
En daarbij ook een aantal lekken gehad waarbij ik het met een compressor en spuitbus niet gered had.
Je mag ook maar 80 km per uur met zo’n thuisbrengertje rijden, zie je dat al voor je op een snelweg waar 130 tot 150 km gereden zal worden?
Je zal maar op weg zijn naar je vakantie adres in het weekend. Jammer dat citroen geen normaal reservewiel toelaat, en je zelf niet eens mag kiezen… Die gewichtsbesparing gaat wel ver, moet ik mijn te dikke zware partner dan ook maar thuis laten? (Als ik die zou hebben)
Beter dan afgetakeld moeten worden omdat je niets hebt.
Voor de mensen die jaarlijks een lekke band hebben adviseer ik dan een wiel van de sloop te halen, van b.v.b. een c3 of ds3 die passen ook, zelf gebruik ik de winterbanden van mijn ingeruilde ds3 ook winters voor mijn cactus. Wil ermee zeggen, de A.N.W.B cijfers wijzen uit dat men zelden nog een lekke band heeft en of je je partner voor gewicht thuis moet laten is natuurlijk onzin, meeste km zit men alleen in de auto trouwens. B.M.W.1 serie heeft niet eens een reservewielbak, alleen een spuitbus. Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten wat ze een veilig gevoel geeft.(gewichtsbesparing is wel een issue)
Mijn ervaring is, dat het wel of niet hebben van een reserve wiel in de auto, nauwelijks invloed heeft op het brandstofverbruik.
Ik had hiervoor een Toyota IQ, dat ding reed altijd 1 op 20 met of zonder reservewiel.
Wanneer je je banden eens extra controleert op spanning, kan je al meer besparen denk ik.
Dat hele wel of geen reservewiel is door de fabricant verzonnen. Die willen geld verdienen.
Wat denk je die spuitbussen moet je om de zoveel jaar vervangen anders werken ze niet meer. En kom eens bij een bandenboer met zo’n zogenaamd gerepareerde band. Vragen ze je gelijk een nieuwe band aan te schaffen.
Geef mij maar dat wiel achterin. Ligt niet in de weg.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Voor de mensen met kids: http://nl.aliexpress.com/item/Free-Shipping-3-Colors-universal-Car-dining-table-car-cup-holder-drink-holder-back-seat-pallet/1946055059.html?spm=0.0.0.0.bY2FPz
Een opklapbaar tafelblad voor aan de voorstoelen.
Bij mij nog even afwachten of zo’n tafelblad niet voor de ingebouwde DVD schermpje komt te zitten.
——————
Kwam deze ook nog tegen.. zal ik het doen?
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011
- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Ga je die monteren i.p.v. de DRL’s?
Ipsa Scientia Potestas Est
Mijn buurvrouw is vandaag teruggekomen met het verhaal dat er in Porto (Portugal) veel Cacti reden maar dan zonder “stekels!”
Ik betwijfelde dat maar ze volhardde door te zeggen dat er toch echt C4 Cactus achterop stond! Ik kan het maar nauwelijks geloven….Is dit bij iemand bekend??
Totaal aantal Berichten: 6487
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Bedoelde ze niet gewoon de dakdragers…?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”