Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Iets waar ik al een tijdje op zat te wachten, de accessoirefolder: http://www.citroen.nl/Resources/Content/NL/Brochures/AccessoirebrochuresVP/Accessoirebrochure_C4_Cactus.pdf
Zo is er o.a. een zonnescherm voor het panoramadak te krijgen. Handig voor de mensen die huiverig zijn voor de warmte van het dak. Ben wel benieuwd hoe je die dan moet opbergen.
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik ben benieuwd waarom je een panoramadak zou willen, en dat vervolgens weer af gaat schermen
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ik kan me voorstellen dat een panoramadak onder alle omstandigheden fijn is, behalve bij felle zon.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Wij hebben nu ook een auto met panorama (schuif) dak. Het licht in de auto is heel prettig en het is niet warm.
Er zit standaard een rolgordijntje in, maar wij hebben dat nooit dicht. Want waarom zou je dat doen?
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik vind die panoramadaken uberhaupt onzinnig. Een glazen dak oke, maar dan moet ie wel open kunnen, anders hoef ik hem niet. In een C4 Cactus zou ik dat panoramadak dus ook nooit nemen. Dat geld leg ik dan liever bij het inbouwen van een schuifdak. Ik ben trouwens benieuwd welke types van Webasto starks in een Cactus kunnen.
Totaal aantal Berichten: 7808
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Juist! Een dak moet open kunnen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik heb een mega panoramadak in een van m’n auto’s. Gelukkig zit er een gordijn voor want de auto wordt een soort mega magnetron in de zon. Dat dak kan ook open, dan krijg je een gat van een meter in je dak. Ook waardeloos want veel te veel wind en kabaal. Een normaal schuifdak, van staal, is prima.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Glazen dak en open dak zijn verschillende (evt. combineerbare) functies met verschillende voor- en nadelen. Keuze is aan een ieder naar smaak. Discussie is naar aanleiding van gordijntje uit de accessoirefolder. Mooi dat die accessoires er nu ook zijn.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Onbekend maakt onbemind?
Ik ben jaaaaaaren van mening geweest dat een glazen dak in je auto open moet kunnen en heb diverse auto’s gehad met schuif/kanteldak. Een eerlijk is eerlijk: als er een open dak op mijn DS5 had gezeten; liever. maar: wat je in ieder geval wint t.o.v. een stalen dak is een gevoel van ruimtelijkheid. Ik voel me tegenwoordig zelfs benauwd als ik geen glas boven m’n hoofd heb maar een stuk textiel (en het ergste nog: als deze een donkere kleur heeft).
Anyway: heb met veel plezier de accessoirefolder bekeken, staan leuke dingen in! Ook hier valt dus genoeg aan te kruisen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1891
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Willibrord schreef:Ik vind die panoramadaken uberhaupt onzinnig. Een glazen dak oke, maar dan moet ie wel open kunnen, anders hoef ik hem niet. In een C4 Cactus zou ik dat panoramadak dus ook nooit nemen. Dat geld leg ik dan liever bij het inbouwen van een schuifdak. Ik ben trouwens benieuwd welke types van Webasto starks in een Cactus kunnen.
Na mijn BX TRD Turbo (met glazen open dak)geen Schuif/kantel dak meer gehad en dat mis ik enorm.
En als je tegenwoordig een dak zou laten plaatsen staat het in het midden van je dak, vanwege de consoles met toetsen en binnenverlichting.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Zojuist Cactus live kunnen aanschouwen in de limoengeel kleur: testredacteur Autoweek woont bij mij in de straat. Vindt ‘m live nog mooier dan van plaatjes
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Hoe vind je de kleur (in het echt)? Op foto’s kan ik er totaal niet aan wennen, een soort mislukte poging om ‘m echt geel te maken.
Welke accessoires zit je trouwens aan te denken? Ik vind die zilverkleurige spatbeschermers wel leuk, en eventueel de afscherming voor het panoramadak (als die handig op te bergen en te plaatsen is).
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Die kleur heb ik ook moeite mee. Waarschijnlijk hebben de garagedemo’s die tint straks allemaal en daarna wordt ie nooit meer zo besteld. Blijven de garages er lang mee zitten… Was destijds ook met de Xsara Picasso en de C3 Picasso, beide in een wat twijfelachtige kleur groen. Die C3 P leek me toen nog wel wat in dat soort van limoengroen metaliek, totdat ik ‘m in het echt zag…
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Weer een (positieve) test: http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Citroen-C4-Cactus-2014-CAR-review/
Leuk om te lezen