Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dan zouden het Cross Black wielen moeten zijn. Cross zonder toevoeging is de gepolijste variant.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Willibrord schreef:Sympathique schreef:We hebben gekozen voor de zwarte airbumps.
Een volledig zwarte.
Zwart met zwarte airbumps; voor wie de bijzondere / afwijkende airbumps zo min mogelijk wil zien…
Ik zou juist gaan voor rood, blauw of geel met zwarte airbumps. Lekker opvallend / contrasterend.
Jammer dat de dealer hier in de buurt de Cactus nog niet heeft als demo-auto…
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 29-10-2004
- DS 3 1.6 vti so chic
Het zijn niet de zwarte velgen geworden. In het topic over gespotte C4 cactussen staan twee foto’s zoals hoe hij ongeveer gaat worden. Ik vind het onderscheid tussen carrosserie en airbumps genoeg. De grey vind ik niet mooi afsteken van het zwart en ik/we wilde na nu een wit/blauwe DS3 iets totaal anders. Geel is ook leuk maar ik denk dat het daar ook wel snel op uit gekeken bent. We hebben gedacht aan de blanc pearle nacre met chocola airbumps maar dat zou dan toch weer teveel hetzelfde als de DS3 zijn.
C4 Cactus (januari 2015 - ...)
DS3 (augustus 2010 - januari 2015)
C4 Coupe (april 2007 - augustus 2010)
Was aanwezig op de DS meeting van 15 september 2012.
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Willibrord schreef:Het zal minder zijn dan in je DS3, geen subwoofer en minder speakers, maar wie weet hoor je dat niet eens echt. En zo wel, dan kun je het ongetwijfeld aanpassen. Zo zag in de accessoirelijst ook al een cd-speler staan, voor montage onder, ik dacht, de passagiersstoel ;-0
Grappig is dat. Er zitten namelijk twee USB-poorten in de auto, waarvan één in het handschoenenvak met daaronder een aux-aansluiting. De auto is standaard prima ingericht om zónder je dure - en zware - CD’s op pad te kunnen.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Is het nog steeds zo dat je beter een auto kunt kopen aan het begin van het nieuwe jaar of kijkt men steeds meer naar de maand van aanschaf
Nou, wij hebben m ook besteld, gisteren rond Zutphen gereden en wat rijdt die fijn stil en confortabel.
Het is de Cactus e-vti 82 ETG airdream Shine geworden met de volgende opties: kleur Blanc Banquise—-Digitale tuner DAB+—-17 inch Cross velgen—-Panoramisch vast glazen dak—-Velours Habana Club.
We hopen hem in oktober te krijgen.
Trouwens tussen haakjes, de DS3 is ons ook goed bevallen, maar die wegenbelasting he.(met 12000 per jaar.)
Hoop wel dat die 950 kg die in de folder staat, ook op mijn kenteken komt de staan, daar wordt namalijk verschillend over geschreven.(970 kg)
En dat de winterwielen van de ds3 ook op de cactus passen.
Mijn vrouw zal wel het make up spiegeltje missen in de zonneklep en de handel uit het plavon aan de bijrijderskant.
gr Rene
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Hallo Rene. Rond Zutphen? Bij Ruesink proefgereden en besteld?
Zij zouden mij ook informeren zodra ze een demo-auto binnen hadden… Nog niets gehoord.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
950 en 970 kg zitten toch gewoon in dezelfde wegenbelastingsschaal..?
Totaal aantal Berichten: 11783
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Nee. Die klasses gaan van 851 t/m 950 kilo en dan van 951 t/m 1050 kilo. Scheelt toch weer een paar tientjes per kwartaal.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Als ik van mijn DS3 Diesel zou overstappen naar een C4 Cactus Diesel dan scheelt mij dat geloof ik 390 Euro per jaar.
Totaal aantal Berichten: 27933
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Alleen als je 5 jaar langer in je DS3 blijft rijden is je afschrijving veel lager
Zodra je die Cactus de showroom uit rijdt ben je die 5x 390 Euro al kwijt.
Ik had het er toevallig gister over bij de lokale dealer.
Ze schijnen nog best hard te gaan. Ze hadden er gisteren op een gewone doordeweekse dag 4 verkocht.
C4 New Tendance, 2011.
http://images.spritmonitor.de/472902_5.png
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
ik wacht nog even tot die 5x390 er af is
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Arjan Verkade schreef:Alleen als je 5 jaar langer in je DS3 blijft rijden is je afschrijving veel lager
Zodra je die Cactus de showroom uit rijdt ben je die 5x 390 Euro al kwijt.
Ik moet alles nog eens laten uitrekenen hoe interessant het is om de overstap te maken naar deze auto. Voor de belasting doe ik het niet echt. Ik vermoed dat ik sowieso een dikke 10k kwijt ben bij inruil. Dat de bekleding leer is en HiFi zal wel niet meetellen.
Het comfort spreekt me erg aan, is wat mij steeds bij blijft sinds het proefritje 1,5 weken geleden. Kwam vandaag deze nieuwe review tegen van de ANWB, en toch weten ze weer een negatief puntje te vinden over het comfort, hoe serieus moet ik dat nemen..
http://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/autotest/CITROEN/C4-CACTUS/1993
‘k heb het artikel gelezen, zie geen negatieve opmerking over het comfort. dat je bij een snelle bocht wegglijdt is inherent aan een stoel zonder sterk geprononceerde zijwangen, dus die opmerking zie ik niet als negatief maar een gegeven, het is geen bochtenridder.
Ben erg benieuwd, heb morgen de proefrit met ETG bak staan, zal er verslag van doen.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.