20 van de 110
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 juli 2014 01:45 PM
  [ # 286 ]

De negatieve reactie die ik bedoelde is er 1 die ik standaard in meer reviews (copy/paste journalistiek?) ben tegen gekomen en volgens mij puur gebaseerd is op een aanname. Wanneer men langer in de auto zit en of de stoelen dan nog comfortabel zijn. Volgens mij is dit een non-issue en hoeven ze dit ook niet te noemen wanneer men dit niet heeft getest.

Quote: “en de voor langere mensen ongunstige zithouding”
Hoe lang? Moeten ze eens in de C3 Picasso gaan zitten.. Ik ben zelf niet klein, 1,83 maar de C4 Cactus zit je voorin ruim vergeleken met bijv. de C3 Picasso.

Quote: “en de voor langere mensen ongunstige zithouding”
Wederom, wat is lang. Ik zit zelden zo comfortabel en ze noemen het zelf alsof je in een fauteuil zit dus wat wil je nog meer.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 09 juli 2014 02:56 PM
  [ # 287 ]

Citaat ANWB: “De rugleuningen van de Citroën zijn zo zacht dat het maar de vraag is of je na een lange rit nog steeds zo enthousiast bent over het meubilair. Zeker in combinatie met de vlakke zittingen, waardoor lange personen met opgetrokken knieën achter het stuur zitten. Een knauw in het voor de rest zo voorbeeldige Cactus-interieur.”

Wat een onzin!
Ja, als je de rugleuning zo ver achterover doet, dat je alleen met gestrekte armen en de stoel naar voren geschoven bij het stuur kunt… Ja, dan zit je met opgetrokken benen, lig je op de rugleuning en kun je slecht naar achteren kijken.
Ga je echter wat meer rechtop zitten, zoals in de DS en 2CV, wat extra fijn is in een hogere auto, dan heb je nergens last van.
En dan kan je ook prima ‘achter jezelf zitten’.
Kortom, ga eens actief en goed rechtop zitten, ANWB-tester, in plaats van lui onderuit te hangen!

(Ik ben 1,86 en heb relatief lange benen en armen.)

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 09 juli 2014 02:59 PM
  [ # 288 ]

Nou, ik denk nog steeds terug aan de heerlijk zachte stoelen uit mijn GS Pallas van welleer; Daar stapte ik na een lange rit fitter uit dan nu uit de harde zgn. sportstoelen van mijn C5 tourer. Vanaf dag 1 storen mij de harde stoelen, achteraf beter een type kunnen nemen met de standaard stoel.

Dus die C4 Cactus met zachte stoelen, Super!

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1287
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 09 juli 2014 03:30 PM
  [ # 289 ]

Wat een l#lkoek van de ANWB. Zitcomfort van stoelen is zo persoonlijk, de een wilt zacht de ander hard. Maar nu vind ik ANWB net als autoweek/autobild erg Duits georiënteerd.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 juli 2014 07:05 PM
  [ # 290 ]

Nou 2cvMaarten, als ik de review lees dan vermoed ik dat ze de reviews van autoweek/autobild en nog 10 andere sites in eigen woorden hebben neergezet. Het is dat ze er zelf in gereden hebben..

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 juli 2014 07:10 PM
  [ # 291 ]

Of ze hebben allemaal een punt. Ik zeg niet dat dat zo is (heb niet met een Cactus gereden) maar Citroën-kritiek wordt hier doorgaans wel vrij snel afgedaan als klinkklare onzin…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 juli 2014 07:12 PM
  [ # 292 ]
Mulder schreef:

.. Citroën-kritiek wordt hier doorgaans wel vrij snel afgedaan als klinkklare onzin…

Precies. Vast een gevalletje “Liefde maakt blind”...

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 juli 2014 07:41 PM
  [ # 293 ]

Als het aan mij ligt stap ik morgen over naar een Mercedes A180, Opel Astra, Ford Focus, BMW nogwat, Mini of weet ik wat voor auto. Wat ik wil zeggen (Mulder) is dat ik constateer dat (zoals 2cvMaarten ook al noemt) veel sites exact dezelfde standaard review afleveren. Dat heeft m.i. niets met liefde voor de C4 Cactus te maken maar volgens mij meer het gebrek aan tijd of creativiteit of onderzoek bij betreffende reviewers. Zoals ik al noemde: copy/paste werk.

Ik zoek me een ongeluk naar de reviews die overeenkomen (nu doe ik een gevaarlijke uitspraak) met hoe ‘ik’ de auto heb ervaren. Dus ik kom 100 dezelfde reviews tegen, waaronder de ANWB, en ‘originele’ reviews kom ik pas hier tegen of zelfs bij Top Gear.
http://www.topgear.com/uk/car-news/citroen-cactus-first-drive-2014-6-20

Comfort is persoonlijk maar laat het dan in het midden, noem het anders maar kom niet met onzin dat een comfortabele zetel op een lange afstand oncomfortabel wordt..

Ik heb thuis banken en fauteuils van het merk Natuzzi, supercomfortabel en als ik niet oppas word ik er s’ochtends in wakker. Maar volgens die 100 reviewers zitten zij liever een hele avond en nacht op een barkruk. Dat velen iets herhalen betekent niet dat het waar is.

Smile

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6492
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 09 juli 2014 07:54 PM
  [ # 294 ]

In de Top Gear review (leuk stukje inderdaad) worden overigens dezelfde vraagtekens gezet bij de kwaliteit van de stoelen. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 09 juli 2014 07:59 PM
  [ # 295 ]

Jazeker, maar ook weer: but after a few hours you might….

Er zit niks anders op dan mijn dealer te overtuigen dat ik even een proefritje op en neer Zuid-Frankrijk moet met de Cactus Wink

Mijn verdict zou waarschijnlijk zijn: Stel je eens voor, naar de Cote d’Azur in zulke luxe heerlijk zittende stoelen, wat heerlijk moet dat zijn, vergeet Economy class, vergeet Business Class, U rijdt vandaag in First Class! Uitgerust op uw bestemming aankomen, wie wil dat nou niet.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 09 juli 2014 08:25 PM
  [ # 296 ]

Da’s sowieso een goed idee, een lange proefrit. Hebben wij voor de aanschaf van onze C3 gedaan: de auto voor een hele middag geregeld. En de rug van mijn vriendin gaf toen aan dat We beter een eerste fase C3 konden kopen dan een nieuwe van na de facelift. Zo’n lange proefrit gaan werken weer doen als ‘t groene bolletje vervangen moet worden. Waarbij ik hoop dat ze de Cactus wil uitproberen

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 10 juli 2014 09:13 AM
  [ # 297 ]

Ik denk dat smaak verschillende is .
in de toonzaal van mijne verdeler stond de c4 cactus de c3 Picasso en nog veel andere.
de cactus heeft mij niet kunnen bekoren, en heb de c3 Picasso gekocht .
de c4 was in mijne oog niet goed genoeg voor mij ;
-zetels te zacht ,juist gelijk dat je erin valt.
-als ik een acceptabel positie gevonden heb en naar voor ga raak ik de zonneklep.
-het stuur is niet regelbaar in diepte.
-de teller partij vind ik te klein.
-Geen rubber dichting in de achteruit aan de binnenkant.
-de achterbank in 1 deel neerklapbaar en niet volledig ,dus geen platte vloer als ik iets wil vervoeren + dorpel instap te hoog .
-De ruiten achter alleen uitklapbaar .
Voor mij was het van belang en dit was wel in de c3 Picasso dik in orde daar mijn aankoop voor de c3 Picasso.

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 10 juli 2014 02:59 PM
  [ # 298 ]

C3 Picasso is minimaal € 2000 duurder dan de Cactus.
Logisch dat je dan ‘meer’ krijgt. Iedereen bepaalt zelf maar of hij/zij dat het waard vindt.

Verder vind ik het een beetje makkelijk om kritiek op autotesters af te doen als “liefde maakt blind”, zeker als men er niet in gereden heeft.
Er is kritiek op de eenvormigheid van autotesten. Enerzijds is dat wel logisch als bladen door 1 organisatie uitgegeven worden, want het zou raar zijn als Auto-Week e.a. in verschillende landen tot een verschillend oordeel zou komen. Maar anderzijds totaal onverklaarbaar omdat smaken en mensen verschillen en er niet één manier van zitten, rijden en gebruik is. Anders zouden we niet zoveel verschillende modellen hebben…
Dus zouden testen niet moeten zijn “dit is goed of slecht”, maar “dit is voor deze gebruiker goed en voor iemand met deze verwachting / lichaamsbouw / gewicht / gedrag slecht”. Ofwel een goed gekwalificeerd oordeel, in plaats van de ‘normale’ gemakzucht en streven naar gemiddelde smaak van de meeste autojournalisten.
Aan Top Gear bevalt mij hun onafhankelijke oordeel, ondanks dat ze absoluut niet Citroën-minded zijn. Maar ze staan open voor alles anders is. Vandaar (?) dat ze de Cactus juist wel weer zeer positief beoordelen…
Zelf had ik commentaar dat de ANWB-tester klaarblijkelijk een voor de Cactus verkeerde zithouding heeft aangenomen. Blijkens wat hij opgeschreven heeft. Als je dat doet, zit elke auto verkeerd. Ga eens proberen rechtop te zitten in een sportauto, of onderuit in een ... Cactus.

Nee, ik heb ook nog niet in de Cactus gereden, maar al wel drie keer een tijdje in gezeten. Elke keer moest ik de rugleuning verder rechterop zetten, en zat dan prima, ook met mijn lange benen en armen. Geen sprake van opgetrokken knieën en geen probleem met niet in lengte verstelbaar stuur.
Persoonlijk zit ik liever zacht en comfortabel, dan na een tijd een houten kont te krijgen. Net zoals ik ook liever attent rechtop zit als ik rij, in plaats van (scheef) achterover te hangen…
Maar er schijnen zijn mensen te zijn die liever met spoilers over drempels schrapen, elke kiezelsteen voelen, doof worden van boom-bass en brullende uitlaat, en in een hard plastic kuipje hangen. Laat die laatsten alsjeblief géén Cactus kopen!
Maar dat wil niet zeggen dat de Cactus niet voor een grote groep andere mensen een heel fijne auto is en daarom een verkoopsucces kan worden. Ik hoop dat wel.
Al is het maar omdat ik Citroën elk verkoopsucces toewens.
Maar vooral omdat er veel te veel saaie en oncomfortabele auto’s zijn.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
lesage
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014

- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
Gepost: 10 juli 2014 07:07 PM
  [ # 299 ]

In belgïe kost de
c3 Picasso 11898€ (basis)—-attraction 14vti 95pk
c4 cactus 14850€ (basis)—-start 1.2 vti 75pk.

de c3 Picasso exclusive 1.6 vti 120pk egm6 17438€
de diesel exclusive 1.6 e-hdi egm6 19062€

c4 cactus shine—-1.2 e-thp 110e6 20150€
c4 cactus diesel shine 1.6 e hdi etg6 21650€

ik ga ervan uit dat in nl heel anderen prijzen en criteria’s komen ,dus niet echt vergelijkbaar .
mijne c3 Picasso 14 vti (seduction ) met metalkleur +cytipack+reservewiel+connectingbox+spatlappen achter kost (bruttoprijs) 18380€

citroën korting van 3585€ =14795€ +stock korting en mijn netto prijs geleverd is 14550€

Het zal in nl zeker en vast niet het zelfde zijn denk ik.

le sage

-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014

Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 juli 2014 09:08 PM
  [ # 300 ]

Ik ga verhuizen naar Belgie, wat worden we hier toch uitgeknepen. Ik heb een zwak voor de C3 Picasso maar helaas voor mij een beetje weinig beenruimte voorin als bestuurder.

Profiel  
 
 
20 van de 110
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook