In belgie is wel meer vreemd..
Volgens de folder mocht de c3p van ons 1200 kg mtm trekken…
Volgens het gelijkvormigheidsattest maar 950 kg!!
Dat zijn 250 kg minder dan de folder!
Aanvulling op de gewichtsdiscussie:
Er is sinds de invoering van de plastic kenteken card eea veranderd. Nu staat er massa rijklaar op het kenteken vermeld.
Dit is de massa van het voertuig in bedrijfsklare (en onbeladen) toestand, inclusief koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof (90% gevuld), reservewiel voor zover gemonteerd door de fabrikant, eventueel gereedschap en de bestuurder.
Op het papieren kenteken bewijs staat ledig gewicht.
Het is nu niet ineens duurder geworden want voor de berekening van de MRB mag 100kg van de massa rijklaar worden afgetrokken voor het bepalen van de tariefklasse.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ondertussen reeds 500km en best wel erg zuinig, nu wat betreft die schijf- of trommelremmen achteraan is het wel zo dat wij in de duurste versie ook de trommelremmen hebben, ik heb daar dus even naar geïnformeerd en blijkbaar zitten er pas schijven achteraan op wanneer men een versie heeft van meer dan 100pk…
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Wat is zuinig, in de test met de captur en de Duster, kwam de cactus niet zo zuinig uit, ik wil ook weten wat er werkelijk aan lediggewicht op het kenteken staat, in de folder staat namelijk 950 kg. Ben bang dat hij net een klasse hoger zit.
En hoe bevalt de automaat, ik heb namelijk precies dezelfde besteld. (cactus shine vti 82 ETG met 17 inch CROSS, panoramadak, DAB+ radio, en Velours Habana) Kan niet wachten tot okt.
gr Rene
Is dit de 82vti ?
C3 1.2 Vti EGS Collection
Er zijn inmiddels aardig wat Cactussen op kenteken gesteld. Gewoon even via rdw.nl de info opzoeken en je weet meteen of de 950 kg gehaald gaat worden of niet.
De auto uit de test van de Autoweek (VTi Feel, 82 pk, handgeschakeld) staat voor 940 kg geregistreerd, dus zelfs ruim onder de magische grens.
Ik heb proefgereden met de ETG versie, (1-XDB-20) en die staat op 950 kg.
Het lijkt dus mee te vallen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Vanaf het eerste bericht over de C4 Cactus af heb ik hem met bijzondere interesse bekeken. Ik ben naar de preview geweest en heb hem op Citromobile aanschouwd. Ik vind het een bijzondere en ook aantrekkelijke auto.
Vorige week heb ik voor het eerst met een C4 Cactus gereden. Dat was een e-VTi 82 ETG, dus een benzinemotor met gerobotiseerde versnellingsbak. De C4 Cactus rijdt op zich fijn. dan heb ik het met name over comfort, wegligging en besturing. Helaas moet ik wel zeggen dat noch de motor, noch de versnellingsbak me konden bekoren. Ik ben in mijn C3 uit 2012 een relatief krachtige 1.6 e-HDI met handmatige versnellingsbak gewend en in vergelijking daarmee is de e-VTi ETG haast een verschrikking te nomen (traag en zwak naar mijn gevoel). Het heeft de proefrit met de C4 Cactus in ieder geval niet tot het feest gemaakt dat ik verwacht had. Maar goed, ik zou tzt (volgend jaar of zo) interesse hebben in de BlueHDI 100 met handgeschakelde versnellingsbak. Ik ga er van uit dat dat een stuk fijner rijdt.
Pluspunten ten opzichte van de C3 zijn in ieder geval:
* Betere stoelen.
* Achtervering is minder slap, en veert niet zo extreem door (scheelt weer wagenziekte bij mijn dochter).
* Net wat ruimer.
Voorheen: FIAT Croma, Lancia Delta, FIAT Bravo, FIAT Stilo SW, Grande Punto, Grande Punto Turbo, FIAT 500, Lancia Ypsilon, FIAT Punto Evo, Citroën C3, Renault Clio Estate, Peugeot 208. Nu: Peugeot 308. Binnenkort: Citroën C4 2021 Puretech 130 Shine.
Dat is ook wel appels met peren vergelijken, een 1600- 4 cil diesel met een 1200- 3 cil benz.
Daar betaal je dan ook 50 euro extra houderschapsbelasting voor in de maand, zonder nog een meter gereden te hebben.
En die automaat is gratis vergeleken bij de handgeschakelde bak. Bij een cvt of een automaat met koppelomvormer betaal je al gauw 1800 tot 2500 euro extra en weegt ook iets meer.
Dan is zo,n cactus toch goedkoop ook in de maandelijkse kosten.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik denk dat JB2 met name dit bedoelt:
“The Cactus is not a “sporty” car, nor does it pretend to be. It is not a faux 4x4, nor an MPV. It isn’t meant to be a fashion accessory. It is, simply, a car designed to be comfortable, pleasing to use, cheap to run, interesting to look at as a piece of design, and to fit into your life. If that sounds as if I am writing a piece of advertorial, I apologise. That I go on to say that the version with the diesel engine and the “Efficient Tronic Gearbox” is to be avoided at all costs, because the combination of laboured, surging, jerky automatic gearshifts and a stop-start system with a zero IQ will drive you mad, should assure you of my independence, I hope.”
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Kom je terug van vakantie, spreek je je ouders en hoor je de opmerking: “wat is die Cactus een leuke auto”. Een dag later zijn ze gaan rijden en jawel hoor. De C3 e-HDi wordt ingeruild op een C4-Cactus Shine HDi90.
Proefrit was zo ontzettend goed bevallen dat ze meteen maar overstag zijn gegaan. Ergens november is de levering gepland.
Binnenkort maar eens nader kennismaken met het model.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kortgeleden heb ik de Cactus zien rijden. Was zwaar onder de indruk. Toont in het “echie” heel goed. Ik heb wat moeite met die Airbumps in sterk contrasterende kleuren. Het exemplaar dat ik zag wat Blanc Nacré met beige bumps en dat stond verrassend harmonieus.
Ben heel benieuwd naar andere combinaties!!
Rare vraag misschien, maar wellicht kan één van de Cactus-bezitters mij uit de droom helpen. Zijn de knoppen op het stuur van de Cactus verlicht in het donker? Ik rijd veel in het donker a.g.v. mijn werktijden, ik vind het een fijne functie/toevoeging. Zat er vanochtend naar te kijken in mijn huidige auto en de vraag schoot me ineens te binnen ...
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
albveld schreef:Rare vraag misschien, maar wellicht kan één van de Cactus-bezitters mij uit de droom helpen. Zijn de knoppen op het stuur van de Cactus verlicht in het donker? Ik rijd veel in het donker a.g.v. mijn werktijden, ik vind het een fijne functie/toevoeging. Zat er vanochtend naar te kijken in mijn huidige auto en de vraag schoot me ineens te binnen ...
Inderdaad, de knoppen zijn verlicht op het stuur in een rode kleur, verder zijn er weinig verlichte delen in de wagen, op de deuren vooraan enkel de raamopeners in witte kleur en dan bij de egt nog de knoppen voor de bediening, ik denk dat je een handgeschakelde bak neemt dat buit de displays er weinig van licht te bespeuren valt
Wij komen van een Peugeot 3008 en dat was een kerstboom s’avonds
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!