Hier maar even;
Wat ik eigenlijk een gemiste kans vind van Citroen is dat ze de Cactus niet meer “Life Style” hebben gegeven zoals BMW bij Mini heeft gedaan. Het is een leuke auto en verdient ook leuke extra’s.
Ik zou best wel een mooie kofferset willen hebben die exact in de achterbak past met een combi van wit met bruine bumps. Of wat te denken van andere handig zaken. Van mijn part kleding. Schoeisel ect.
Zo is er natuurlijk veel te verzinnen en volgens mij is er ook markt naar. Een hippe auto verdient natuurlijk hippe gadgets.
Misschien komt het allemaal nog maar Mini kwam er al meteen mee.
10 november ga ik de mijne halen. C1 Ingeruild.
Weet trouwens iemand welke (maat) banden er onder het showmodel zitten? Dus die Snow-Tracks?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb een soort piepschuim-achtige mat in de kofferbak liggen (officiële accessoire) met de vorm van de Airbumps er in.
En over welke velgen heb je het? Om de 17 inch velgen zitten 205/50/17 banden.
Oei.. Ben nog niet zo goed hier in plaatjes posten maar in het pre-productie model. Die met dakkoffer. Stoere uitvoering.
http://www.alvolante.it/news/citroen-c4-cactus-aventure-333809
Die configuratie dus…
Heel erg gaaf.
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011
- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Ik wil wel zo’n vlaggetje voor op mijn antenne!
Ipsa Scientia Potestas Est
Heb nu grote plaat als desktop. Er staan op alle 4 de hoeken ook camera’s op het dak.
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010
- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
CiC3 schreef:Ik vind de 82vti in de c3 ook wat onrustig lopen en heb gelezen dat er voor de 208 een software update is voor dezelfde motor. Bij de eerste beurt over 2 maanden ga ik het daar over hebben bij de Citroën dealer.
.... Wij hebben een DS3 met dezelfde motor (januari 2013) en wij hadden in begin ook wat last van het moeizame wegrijden vanuit stilstand. Echter nu, 15000km verder, ben ik zeer tevreden over het motortje, en is ook het probleem van het wegrijden grotendeels weg. De wagen heeft januari van dit jaar een beurt gehad, dus in ieder geval geen recente updates gehad of zo.
Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi
Kleintje schreef:Hier maar even;
Wat ik eigenlijk een gemiste kans vind van Citroen is dat ze de Cactus niet meer “Life Style” hebben.
Zo is er natuurlijk veel te verzinnen en volgens mij is er ook markt naar. Een hippe auto verdient natuurlijk hippe gadgets.Misschien komt het allemaal nog maar Mini kwam er al meteen mee.
?
Ik denk dat dit niet de opzet is geweest van citroen..
Voor de Ds lijn is dit wel gemaakt..
De c4c is eigenlijk als budget auto op de markt gezet…
Nu achteraf blijkt de c4c meer als hippe auto te worden onthaalt dan de premium ds lijn..
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Omdat ie ook veel hipper is wellicht?
Tja dat is een kwestie van smaak…
Grappig. Ik vind hem dus heel hip ipv budget..
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
De 2CV, Méhari, Ami, etc, waren ook hip EN budget. En comfortabel en zuinig en anders en raar en handig en grappig en ...
De C4 Cactus volgt die lijn. Vast reden voor z’n succes. Denk ik zo.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Na 1 week…. even kort
We hebben de 17e onze cactus olive brown, bluehdi shine opgehaald. Na een weekje vakantie en 900 km later zijn er eigenlijk weinig minpunten te noemen.
Minpunten:
- camera staat niet in midden of is daar ook niet op afgesteld zoals ik gewend ben van KIA en Peugeot. Ook al let ik op de lijnen, dan nog zou ik iets kunnen raken als ik wil. Kijken blijft nodig.
- hoedenplank opbergen kan niet, dus bij net iets hoger laden, moet hij er los bovenop gepositioneerd worden.
- aanpassing van display is zowel voor die bij het stuur als de display, afzonderlijk zou fijner zijn geweest.
- zicht naar achter als je 2 banen moet schuiven en er zit iemand op de uiterste van de twee banen, die zijn je niet als je er voorbij bent…. gokken dat deze blijft zitten en opschuiven of gassen zodat hij wel verschijnt in spiegel.
- Je kan niet rijden zonder dat mensen je inhalen en blijven aangapen… dit gaat nog eens tot ongelukken leiden voor diegene die kijken
- jaloerse buren
Pluspunten:
- verbruik gemiddeld 1/23 incl dakkoffer en de storm van afgelopen week. (combi van binnenweg en snelweg, ook 130), dus zeker zeer netjes voor nu al
- stoelen zitten echt heerlijk
- achterraampje zorgt voor lekker frisse lucht voor de hond
In het “alternatieve” Cactus forum (op Autoweek) staan een aantal foto’s van een Cactus in de kleur Rouge Aden. Was me in de configurator nooit opgevallen als een aantrekkelijke optie, maar nu ik deze kleur op best mooi gemaakte foto’s zie blijkt hij de Cactus mooi te staan. Doet een beetje denken aan de kleur Rouge Flammée die Renault toepast op de Clio IV en een speciale serie van de Captur.
Heb even een linkje geplaatst (voor de liefhebbers…. ):
voor het bijbehorende verhaal (staat op ongeveer 2/3 van de pagina): http://www.autoweek.nl/forum/read.php?4,5242156,page=17
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Ik heb de rode altijd erg mooi gevonden. Zeker nu de blauwe tegenvalt…
En dan natuurlijk met zwarte Airbumps, zoals deze.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wanneer wordt jouw cactus geleverd? En wat heb je besteld?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste