58 van de 110
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11776
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 15 november 2014 09:40 AM
  [ # 856 ]
Penny Lane schreef:

Goed, toch maar serieus (ish)...

Vandaar dus: ik had al twijfels over hoe ernstig ik dat moest nemen Wink

Ben ik er lekker toch weer ingetrapt Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 15 november 2014 10:09 AM
  [ # 857 ]

Die toerenteller miste ik op weg naar huis ook een beetje maar minder erg dan ik had gevreesd. De wagen nodigt niet uit om de naald in het rood te gaan trekken zoals dat bij mijn C2 het geval was. In december ga ik naar essen motor show en ik ga eens kijken wat de mogelijkheden zijn om een extra toerenteller, watertemperatuurmeter en turbodrukmeter aan te sluiten op de OBD2 stekker. Het zal wel een oplossing moeten zijn die niet destructief is en naadloos aansluit op het interieur. een OBD2 bluetooth zender komt er hoe dan ook in. dat geeft nog altijd de mogelijkheid om dergelijke informatie weer te geven op de iphone.

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 15 november 2014 01:16 PM
  [ # 858 ]

Kijk gelijk even voor een uitgebreid camera systeem. Dooie hoek is echt wel killing.

Zou mooi zijn als er 3th party apps op het systeem worden toegelaten voor bijvoorbeeld toerenteller ect. en dus misschien uitgebreide camera systeem.

Alle moderne auto’s hebben dooie hoeken.

Heb veel E28 (BMW 5 serie uit jaren ‘80) gereden en dan had je gewoon 300 graden uitzicht Smile

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7792
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 15 november 2014 01:23 PM
  [ # 859 ]
konajra schreef:

Er is er al iemand met een Cactus die heeft gekeken of het mogelijk is om de achterlampen gelijktijdig te laten branden met de DRL? Zoals in 2015 verplicht wordt voor alle nieuwe auto,s met DRL

Waar haal je die info vandaan?

Als het al een europese verplichting wordt geldt die niet voor auto’s die nu al voorzien zijn van een typegoedkeuring.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 15 november 2014 01:47 PM
  [ # 860 ]
Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 15 november 2014 05:20 PM
  [ # 861 ]

Eindelijk is het regenweer wat weggetrokken. Dit is ze dus mijn nieuwe aanwinst.

Eerste indruk na een voormiddag rijden. vergeleken met een C2 VTS, heel comfortabel afgeveerd maar rijdt niet als een boot al krijgt ze reeds de bijnaam “yellow submarine”.

De motor 1.2 e-THP 110 PK) is heel beschaafd en nodigt absoluut niet uit tot sportief rijgedrag. als je er echt om vraagt gaat ze er wel als een speer vandoor. vooral de tussensprints zijn indrukwekkend, als is het turbogat ietsje groter dan bij mijn vrouw haar fiat 500 twinair. Ik heb er geen spijt van dat ik voor deze motor heb gekozen. Je hebt trouwens nauwelijks door dat je met een driecylinder onder de kap zit. Alles verloopt stil en romig.

De kritiek die je hoort over de manuele versnellingsbak vind ik sterk overdreven. de lange verhoudingen passen uitstekend bij een turboblok en het schakelen gaat soepeler dan bij de C2. Persoonlijk snap ik de heisa niet.

De zetels zijn zalig al moet ik even zoeken naar een goede zitpositie. Met mijn 1,86 meter ben ik gewoon een zetel steeds op de verste en laagste stand te zetten en dat mag bij deze een of twee tandjes minder zijn.

De knop op de sleutel om de kofferklep te openen doet niets. een defect of niet aangesloten? ik zal het eens aan de garage moeten vragen.

De remmen bijten zich gretig vast bij de minste aanraking, een beetje zoals bij een BX. in het begin zorgt dat wel voor de nodige stunteligheid maar ik kreeg het snel onder de knie.

Het rijden is bijzonder comfortabel en ik zie me in deze auto moeiteloos lange trajecten afleggen.

De koffer is enorm (kom van een C2) en de neerklapbare achterbank zal ik niet gauw nodig hebben. alle boodschappen inclusief een bak spa passen er moeiteloos in. betreft die bak spa, de tildrempel is inderdaad hoog maar niet dat het mij stoort. De hele auto voelt trouwens groot aan en ik vind het eigenlijk wel prettig.

Wat men hier zegt over de achteruitrijcamera klopt, in het donker is het scherm gewoon zwart, het chinese nummerplaathouder-cameraatje van 80 € op mijn vrouw haar fiat doet het beter. de zichtbarheid rondom is inderdaad wat minder maar ik zie er mij wel aan wennen. toen ik van de saxo naar de C2 ging had ik het zelfde gevoel en toen wende het ook snel.

Wat mij verwonderde is dat ik geen DAB radio heb. Het is nochtans de shine uitvoering en de enige opties waar ik nog uit kon kiezen was een parkeerhulp, een noodknop en een glazen dak. geen DAB. Misschien is het niet te krijgen in België.

De afwerking is er flink op verbeterd bij citroen, Het viel me al op in de showroom maar nu hij in mijn bezit is kan ik op de details letten en ik moet zeggen, van de franse slag is niet veel meer te merken. er rammelt niets, geen kieren waar vingers in passen. minder zichtbare delen zijn verzorgd. Vloermatjes behoren tot de standaarduitrusting, voor de brandblusser is een aparte beugel aan de stoel bevestigd dus geen parkervijzen in de bodemplaat. Dit soort kleine zaken waardeer ik enorm. bij onze fiat is het niet van dat niveau. de kwaliteit van de service is ook van een ander niveau dan wat tien jaar geleden gangbaar was. al komt het wat ingestudeerd over, het is in ieder geval een grote stap vooruit. Je voelt dat PSA niet stilzit.
En dat schept verwachtingen want met de betrouwbaarheid zit het sinds dit millennium echt wel goed. enfin, vanuit mijn ervaring toch.

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
hoeksepeet
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 334
Geregistreerd: 07-10-2014

Gepost: 15 november 2014 05:27 PM
  [ # 862 ]

mooi verhaal en gefeliciteerd met de aanwinst.
Zo’n vrolijke kleur staat de Cactus goed.
Veel plezier ermee.

hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline

Profiel  
 
aadvanvliet
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 22-08-2011

Gepost: 15 november 2014 07:31 PM
  [ # 863 ]

De mijne staat inmiddels bij de dealer (juli besteld), Olive brown, zwarte airbumps, 82pk ETG, shine.
Ik heb de dealer gevraagd om de dagverlichting zo te schakelen dat de achterlichten ook altijd aan zijn.
Vrijdag a.s. aflevering.
Zal hier laten weten of dat gelukt is.
Groeten,
Aad

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 15 november 2014 09:10 PM
  [ # 864 ]

Manuarmata, gefeliciteerd met je yellow submarine Wink ...

Veel herkenbare zaken, bijvoorbeeld zoeken naar de juiste zitpositie. De stoelen zitten prima, maar de juiste stand is nog even zoeken. Komt vast wel goed, eerst maar gewoon es genieten van een nieuwe auto, altijd leuk!

Profiel  
 
konajra
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 126
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 16 november 2014 12:18 AM
  [ # 865 ]
fibi_18 schreef:

Zie bijvoorbeeld dit artikel van de NOS.

http://nos.nl/artikel/565949-anwb-dagrijverlichting-gevaarlijk.html

Onder andere daar dus. Maar google eens. Er staat wel meer online over dagrijverlichting achter.

Profiel  
 
Michelidds
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004

- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Gepost: 16 november 2014 12:51 AM
  [ # 866 ]

de directeur P.R. van Citroën Nederland bv vertelde vandaag dat er al 2500 C4 Cactus in Nederland verkocht zijn (= besteld)!
Dat is het hoogste aantal in een land, op Frankrijk na, natuurlijk.
We mogen blij zijn met dit succes.

Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.

Profiel  
 
PPL
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011

- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
Gepost: 16 november 2014 01:21 AM
  [ # 867 ]
Manuarmata schreef:

De knop op de sleutel om de kofferklep te openen doet niets. een defect of niet aangesloten? ik zal het eens aan de garage moeten vragen.

Zou standaard moeten werken, maar bij mij ging het ook mis na aflevering.
Na controle van instelling gaat het nu prima.

PS: Gefeliciteerd met de aanwinst.

Ipsa Scientia Potestas Est

Profiel  
 
albveld
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 16-07-2014

Gepost: 16 november 2014 12:49 PM
  [ # 868 ]
Michelidds schreef:

... directeur P.R. van Citroën Nederland bv ...

Rondom mijn bestelling van de Cactus een paar maanden geleden, zocht ik natuurlijk fanatiek op internet naar specificaties en informatie omtrent de auto. Toen kwam ik erachter dat de directeur PR een oud-klasgenote van mij is, Anne Lobbes. Leuk om nog ‘s te zien wat mensen zijn gaan doen! En kort geleden, helaas nog voor de aflevering van de mijne, was ze in de omgeving, wellicht op familiebezoek, in jawel een Cactus! Stukje promotie natuurlijk, maar als je ook een DS5 kunt pakken Smile ...

Profiel  
 
fibi_18
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 30-09-2006

- C8 2.2 benzine
Gepost: 16 november 2014 01:12 PM
  [ # 869 ]
Manuarmata schreef:

De afwerking is er flink op verbeterd bij citroen, (...) voor de brandblusser is een aparte beugel aan de stoel bevestigd dus geen parkervijzen in de bodemplaat. Dit soort kleine zaken waardeer ik enorm.

Waar zit die brandblusser beugel dan. Kan hem niet vinden bij de mijne??

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 16 november 2014 01:24 PM
  [ # 870 ]

Die zal specifiek voor België zijn, waar de aanwezigheid van een brandblusser in het interieur verplicht is.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
58 van de 110
« Eerste  < Vorige 56 57 58 59 60 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook