Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Leuk om die ervaringen te lezen!
Die van mij is afgelopen weekend op Texel geweest, zou het de 1e Cactus aldaar zijn geweest ? Bekijks houd ik in ieder geval met de auto.
1 puntje van kritiek van mijn kant: als je de binnenspiegel dimt (d.m.v. het lipje aan de achter/onderkant van de spiegel), klapt de spiegel te ver naar beneden. Het beeld is niet alleen donker, ik zit bovendien vooral tegen de achterbank aan te kijken. Dit komt niet omdat ik de spiegel (te) hard omklap, ik heb het al met het nodige beleid proberen te doen.
Maar ook hier geldt weer: als dat alles is… Verder blijft ie uitstekend bevallen, en dat al bijna 10k!
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 06-03-2010
- C3 Picasso 1.6 VTI Exclusive
hoi poekoek
bij mijn citroen heb ik het andersom afgesteld als ik mijn binnenspiegel wil omklappen doe ik deze omhoog.
en dan weerkaast het tegen mijn glazen dak..
gr henk
konajra schreef:Er is er al iemand met een Cactus die heeft gekeken of het mogelijk is om de achterlampen gelijktijdig te laten branden met de DRL? Zoals in 2015 verplicht wordt voor alle nieuwe auto,s met DRL
Standje stadslicht
Poekoek schreef:
1 puntje van kritiek van mijn kant: als je de binnenspiegel dimt (d.m.v. het lipje aan de achter/onderkant van de spiegel), klapt de spiegel te ver naar beneden. Het beeld is niet alleen donker, ik zit bovendien vooral tegen de achterbank aan te kijken. Dit komt niet omdat ik de spiegel (te) hard omklap, ik heb het al met het nodige beleid proberen te doen.
!
Ik mis ook de binnenspiegel van mijn ds3. Niet zo’n binnenspiegel die je om moet klappen. Zou deze nog in te bouwen zijn in de cactus???
Vandaag mijn eerste lange rit (Amsterdam-Houten-Amsterdam). Verbruik dook onder de 3L/100KM. Daar moest je vroeger een Lupo 3L voor kopen. Met een weekend aan korte stadse stukken zit ik nu op een gem verbruik van 5,2L/100KM. Lijkt me netjes. Auto is al 16.000km oud.
Paar positieve zaken die me opvielen; Je voelt echt dat de auto licht is. Ik kom uit een 745Li (met 333PK V8) maar in deze auto merk je gewoon dat het net 1000 kilo is. Hij reageert meteen op lichte stuuruitslagen (maakt hem ook wat nerveus) zonder dat je iets merkt in de koets.
Ook een tussen acceleratie ging ergens snel. Weet niet meer hoe hard ik reed en in welke versnelling maar dat veraste mij dan weer wel. Maar ik zat ook in een situatie van 2 naar 1 baan na een stoplicht en was toen echt flink aan het klooien. Het is nog een beetje wennen voor deze Daisel Maagd.
Oja; Mis toch wel axiaal stuur verstelling. Zit nu voor mijn gevoel wel erg recht op om netjes de polsen op de bovenkant van het stuur te hebben liggen (als test dan he… Niet tijdens het rijden).
Lange drempels gaan prima. Korte obstakels is gelijk een dreuntje.
Nu nog wachten op een software update met toerenteller én turbo druk meter
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 30-06-2011
- C3 Aircross Shine 1.2 PureTech 130-PK S&S
... en flitsnav
Ipsa Scientia Potestas Est
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
De C4 Cactus leent zich voor rechtop zitten tijdens het rijden.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Totaal aantal Berichten: 94
Geregistreerd: 29-09-2007
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Haha, Polsen op het stuur hoe Johnny is dat
vermogen is hoe hard je de muur raakt! koppel is hoever je de muur meeneemt!!
Elke serieuze automobilist…. ... Weet dat je op die manier de ideale afstand bepaalt tussen bovenlichaam en stuur…Met schouders tegen de stoelleuning. Dus niet dat je zo gaat autorijden.
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Oftewel: rechtop zitten in de Cactus, niet Sjonny achterover hangen.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Afgelopen zaterdag mijn C4 Cactus Olive Brown BlueHDI 100 Business opgehaald. Ondertussen een aantal kilometers gereden en moet zeggen dat hij erg goed bevalt. Ik zit erg lekker, de Cactus rijdt perfect en is van alle gemakken voorzien.
Alleen de logica van het openen van de kofferbak met de sleutel snap ik niet. Je kan de kofferbak openen, maar als ik hem dicht doe, moet ik alsnog de auto afsluiten om de kofferbak op slot te doen. Dan kan ik natuurlijk net zo makkelijk de auto openen en sluiten.
Afgezien daarvan een perfecte auto!
Nice, gefeliciteerd! Weer een opvallende Cactus erbij, veel plezier ervan!
Ik heb inmiddels een paar kleine aanpassinkjes gedaan. Ik heb de kentekenverlichting vervangen door LEDjes, past beter bij zo’n moderne auto vind ik. Ook de kofferbak verlichting heeft nu een LEDje, past nu bij de binnenverlichting. En ik heb de antenne vervangen door een korte spriet, staat veel beter vind ik. Het is een origineel PSA product, nummer 6561.N3 ...
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ ATimmer: gave combinatie, was mijn nummer 2! Ik vind ‘m erg goed uitgepakt. Veel plezier er mee
@ albveld: welke LEDjes heb je voor de verschillende lampen gebruikt? En heb je nu geen storingen volgens de tablet (in 1 of ander menu terug te vinden).
Hoe is de ontvangst met de korte antenne?
Michelidds schreef:Oftewel: rechtop zitten in de Cactus, niet Sjonny achterover hangen.
Met deze opmerking nog in het achterhoofd vanochten 1 tandje naar boven gezet. Kreeg wel iets van pijn in onderdrug…
albveld schreef:Nice, gefeliciteerd! Weer een opvallende Cactus erbij, veel plezier ervan!
Ik heb inmiddels een paar kleine aanpassinkjes gedaan. Ik heb de kentekenverlichting vervangen door LEDjes, past beter bij zo’n moderne auto vind ik. Ook de kofferbak verlichting heeft nu een LEDje, past nu bij de binnenverlichting. En ik heb de antenne vervangen door een korte spriet, staat veel beter vind ik. Het is een origineel PSA product, nummer 6561.N3 ...
Nu ook beter zich m.b.t. de camera?