65 van de 110
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende >  Laatste »
   
Citroën C4 Cactus, alle nieuwtjes
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 november 2014 10:28 AM
  [ # 961 ]

Ja, alleen wil je niet weten wat ik extra heb moeten betalen om toch die 16” velgen en banden te krijgen, weg voordeel in het kwadraat..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2014 10:35 AM
  [ # 962 ]

Maar dat is dan toch je eigen keuze? Het idee van de Cactus is het bouwen van een lichte, prijstechnisch aantrekkelijke auto die zo min mogelijk Co2 uitstoot. In heel de EU worden tegenwoordig kortingen op belastingen en aanschafpremies berekend op basis van een zo laag mogelijke CO uitstoot. Dus is het volkomen begrijpelijk dat Psa die waarden zo laag mogelijk wil houden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 november 2014 10:45 AM
  [ # 963 ]

Kleinere wielen met minder platte banden zorgen voor net wat meer comfort - dus dat die keuze er is, vind ik niet zo gek. Ik vind het eigenlijk raar dat als een auto met een specifieke bandenmaat wordt goedgekeurd voor een lager belastingtarief, je er toch zomaar iets anders onder mag leggen zonder dat je dan het belastingvoordeel moet terug betalen. Maar goed, er is wel meer raar in de wereld van de belasting.

Hoe dan ook: De winterrijtest van de Cactus leert ons dat er in die auto een tankje op de verkeerde plaats zit - het zou toch zo geplaatst moeten zijn dat het koudeprobleem onder het rijden smelt als sneeuw voor de zon. Dat daarbij dan ook nog de bruikbaarheid van een van die die geweldige dashboard-screens zo ongeveer wegvalt is irritant.
De tweede les is dat er Citroen-dealers zijn die niet weten hoe met dit probleem om te gaan.

In de tijd dat de DS werd geintroduceerd moest je dit allemaal als koper maar voor lief nemen. Intussen worden we als potentieele kopers dus beter geinformeerd. Zodat je weet wat de beperkingen zijn van een auto. En met een kans dat de fabrikant er iets mee doet.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 27 november 2014 10:56 AM
  [ # 964 ]
waterman schreef:

Maar dat is dan toch je eigen keuze? Het idee van de Cactus is het bouwen van een lichte, prijstechnisch aantrekkelijke auto die zo min mogelijk Co2 uitstoot. In heel de EU worden tegenwoordig kortingen op belastingen en aanschafpremies berekend op basis van een zo laag mogelijke CO uitstoot. Dus is het volkomen begrijpelijk dat Psa die waarden zo laag mogelijk wil houden.

Dat is wat ik steeds als rode draad hier lees…
De opzet van citroen was wat waterman schrijft.. Ik vergelijk hem een beetje met de oer panda destijds…
Maar de auto lokt kopers die citroen liever in de DS reeks gehad zou hebben..
Is mijn idee… Hier door krijg je dat de kopers hogere verwachtingen hebben van deze auto, dan het eigenlijke doel van de auto is..

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 november 2014 11:34 AM
  [ # 965 ]
break23m schreef:

Kleinere wielen met minder platte banden zorgen voor net wat meer comfort.

Absoluut waar. Ik merk met de 15 inch wintervelgen dat de Cactus nóg comfortabeler is. En ik vond ‘m op de 17 inch wielen al erg lekker en comfortabel rijden.
Wel is het laatste beetje strakheid in de bochten nu weg, wat dat betreft mis ik de 17 inch wielen wel. Niet dat het dan opeens een snaarstrak sturende auto is, dat is ook helemaal niet de bedoeling, maar het geeft wel iets meer gevoel bij wat er gebeurt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2014 12:11 PM
  [ # 966 ]
ronama schreef:

Maar de auto lokt kopers die citroen liever in de DS reeks gehad zou hebben..
Is mijn idee…..

Ik denk dat de prijs vooral kopers lokt die veel auto voor weinig willen, een typisch Nederlandse houding: voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zag je in de tijd van de BX ook: voor 24000 gulden had een BX in armen-uitvoering met veel binnenruimte terwijl de kleinere VW golf duurder was. En dan gingen klanten mekkeren dat de BX van mindere kwaliteit was dan die VW Golf….

Alle waar naar z’n geld. Voor een vanafprijs van 20.000 euro krijg je een leuke Cactus. Maar het is dus geen DS3 en ook geen Audi A1 of Mini. Het prijsverschil komt ergens vandaan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2014 12:16 PM
  [ # 967 ]
Michelidds schreef:

Ik blijf het artikel al met al broddelwerk vinden. Daar erger ik mij aan, en dat heb ik met jullie willen delen. Natuurlijk laat ik mijn mening niet door één zo’n artikel bepalen….

Broddelwerk? Nou sorry, daar ben ik het dan weer niet mee eens. Juist deze test laat keihard zien waar de zwakke punten zitten én wat de gevolgen van zo’n zwak punt zijn voor de klant die er mee op wintersport gaat. Die gevolgen beschrijven siert de schrijver van dit artikel juist en gezien de stappen die er gezet moesten worden om het probleem “op te losse” is het niet verwonderlijk dat men hier nogal wat tekst voor nodig heeft!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 27 november 2014 01:55 PM
  [ # 968 ]

Goed, ik moet enigszins bekennen dat ik mij herken in het verhaal over het aantrekken van de DS rijder. Puur persoonlijk dus had ik liever gezien dat je net iets meer zou kunnen configureren aan deze auto. Ik doe toch al wat concessies tov de DS en heb wat dat betreft niet echt zware eisen, die beperken zich tot een inchje velg meer en een automatisch dimbare spiegel. Betalen doe ik er toch voor dus om het te krijgen en ik had het graag als optie gezien.

Profiel  
 
Frie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 27 november 2014 03:25 PM
  [ # 969 ]

Weet je nog dat ik zei dat we elke 15 seconden voor 5 seconden een melding kregen? Wel die is nooit weg geweest. Die telde enkel af. Nog 1000km… nog 950km… tot we thuis waren en hij op 50km stond. Elke 15 seconden op een rit van 9 uur. Deze bleef uiteraard ook staan op cruciale GPS-momenten. En of je nu wel of niet iets aan het bedienen was op het display, de meldingen bléven komen. Een simpele handeling als de verwarming een graadje warmer zette duurde nu ongeveer 10 seconden en vroeg 5-6 drukken op het scherm. Het is niet te verwonderen dat we dat ding af en toe in gedachten de ravijn in wilde gooien, vernielen, in brand steken of gewoon het ding uitzetten. Nee want ook die laatste vredelievende oplossing werkte niet. “Scherm uit” ...klik…. scherm vanzelf weer aan en terug die melding. 9 uur lang.

Dit is toch wel een soort van bestuurdertje pesten Smile

Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 november 2014 07:30 PM
  [ # 970 ]
CBR600F4i schreef:

Goed, ik moet enigszins bekennen dat ik mij herken in het verhaal over het aantrekken van de DS rijder. Puur persoonlijk dus had ik liever gezien dat je net iets meer zou kunnen configureren aan deze auto. Ik doe toch al wat concessies tov de DS en heb wat dat betreft niet echt zware eisen, die beperken zich tot een inchje velg meer en een automatisch dimbare spiegel. Betalen doe ik er toch voor dus om het te krijgen en ik had het graag als optie gezien.

Zo werkt het toch altijd?

Een C1 heeft bepaalde opties niet die de Cactus wel heeft, de DS3 is weer wat luxer dan de Cactus. Wil je echte luxe ga je voor een C5 Exclusive, maar haal je ook 2 Cactussen voor…

Kortom, je kan nu eenmaal niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En al die ingewikkelde opties maken het fabricage proces weer ingewikkelder en dus duurder voor de klant.

En wie weet als er genoeg Cactussen gekocht zijn wordt de 2de generatie weer wat luxer.

Die dimbare spiegel, ik geloof dat ik 4 keer per jaar de handmatige nachtstand voor de binnenspiegel gebruik, dus echt nodig is die niet…

Profiel  
 
Kleintje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113
Geregistreerd: 13-07-2014

Gepost: 27 november 2014 11:19 PM
  [ # 971 ]
waterman schreef:
ronama schreef:

Maar de auto lokt kopers die citroen liever in de DS reeks gehad zou hebben..
Is mijn idee…..

Ik denk dat de prijs vooral kopers lokt die veel auto voor weinig willen, een typisch Nederlandse houding: voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Zag je in de tijd van de BX ook: voor 24000 gulden had een BX in armen-uitvoering met veel binnenruimte terwijl de kleinere VW golf duurder was. En dan gingen klanten mekkeren dat de BX van mindere kwaliteit was dan die VW Golf….

Alle waar naar z’n geld. Voor een vanafprijs van 20.000 euro krijg je een leuke Cactus. Maar het is dus geen DS3 en ook geen Audi A1 of Mini. Het prijsverschil komt ergens vandaan.

Nou verre buurman. Het viel me juist vandaag weer op hoe goed Citroen de Cactus heeft ontworpen. Het hele vreemde in mijn beleving is dat als ik in de Cactus zit juist meer een Renault 5 beleving heb dan een Eend beleving (alhoewel ik moet toegeven nog nooit in een Eend te hebben gereden).

En dan heb ik het over het model van eind jaren ‘80 begin jaren ‘90. Dat komt door het platte dashboard en de kleur stelling van het instrumenten paneel. Wordt ik nu verbannen? Smile

De kwaliteit; Tja… Ik kom hiervoor uit een 745Li uit 2003 en ik vind nog steeds voor het geld van een Cactus dat je dus wel voor een dubbeltje op de eerste rij zit. Het voelt goed en ziet er leuk uit.

Ik heb geen nieuwe Cactus en er zit al een kraakje in de deksel van het dashboard kastje (even terug naar de dealer) én heb ik het idee dat mijn motorkap er niet helemaal netjes opzit. Nou hoop ik niet dat ik een schade bak heb gekocht maar deze auto stond in de zomer al in Nederland en was uit een eerste productie volgens mij.

Het is vreselijk suf dus begin maar met lachen… Ik dacht dat dat hele Blue verhaal iets van Mercedes was. In geen test iets over gelezen. Maar nu begrijp ik dat het bijna standaard is op alle diesels en dat de naam Blue in de type naam dus hier over gaat. Weet ik veel als benzine rijder Smile

Ik verwacht dat er wel ooit een 4x4 Cactus komt. Dit ontwerp schreeuwt gewoon om 4x4. En als een Panda het heeft waarom niet.

En een toerenteller. Zou fijn zijn.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6488
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 27 november 2014 11:37 PM
  [ # 972 ]

Die concept op die dikke BF Goodrich banden is inderdaad erg leuk.

Dat je met een Cactus voor een dubbeltje, en niet voor een kwartje op de eerste rang (wilt) zitten, blijkt m.i. vooral uit de min of meer vanzelfsprekende dingen die de Cactus NIET heeft. Elektrisch inklapbare spiegels, toerenteller, one touch raambediening… Dat zouden toch wel dingen zijn die ik zou gaan missen en waarvan ik ook niet snap dat ze er niet opzitten. Of op besteld kunnen worden. Ik zou liever een airbump-kleur minder te kiezen hebben in ruil voor het optioneel kunnen bestellen van dat soort dingen. Maar los daarvan blijf ik het een leuke auto vinden.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 28 november 2014 07:32 AM
  [ # 973 ]
ronama schreef:
waterman schreef:

Maar dat is dan toch je eigen keuze? Het idee van de Cactus is het bouwen van een lichte, prijstechnisch aantrekkelijke auto die zo min mogelijk Co2 uitstoot. In heel de EU worden tegenwoordig kortingen op belastingen en aanschafpremies berekend op basis van een zo laag mogelijke CO uitstoot. Dus is het volkomen begrijpelijk dat Psa die waarden zo laag mogelijk wil houden.

Dat is wat ik steeds als rode draad hier lees…
De opzet van citroen was wat waterman schrijft.. Ik vergelijk hem een beetje met de oer panda destijds…
Maar de auto lokt kopers die citroen liever in de DS reeks gehad zou hebben..
Is mijn idee… Hier door krijg je dat de kopers hogere verwachtingen hebben van deze auto, dan het eigenlijke doel van de auto is..

Wat kwaliteit betreft, de blueHDI motor vind je straks in alle PSA modellen terug dus die ad-blue ellende treft straks alle PSA dieselaars. Het concept van de cactus is net om een milieuvriendelijke c segment wagen te bouwen van minder dan 1000 KG zonder gebruik te maken van exotische materialen, niet om een goedkope grote auto te bouwen van mindere kwaliteit. Op dat vlak is citroen weer eens zijn tijd vooruit. Zo goedkoop is een cactus in shine uitvoering trouwens niet.

Dat de cactus veel succes heeft in Nederland zal ook te maken hebben met de taksen op wagengewicht.
En dat het DS rijders aantrekt, tja de luxe is wat minder maar het design dat is het sterkste van de showroom momenteel.

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 02 december 2014 09:15 AM
  [ # 974 ]

Het viel mij vanochtend op dat het vrij lang duurt voordat het interieur van de Cactus echt lekker warm is. Ik reed rond 6.45 weg en toen was het ca. 0 graden buiten. De airco/kachel stond op 23 graden, AUTO en A/C. Pas na ca. 10 minuten/15 kilometer werd het lekker warm in de auto. Het leek ook wel alsof de kachel pas echt flink geluid begint te maken (dus hard begint te blazen) na een minuut of 5 en de eerste 5 minuten effectief niet zo heel veel doet. Iemand die dit ook zo ervaart? Wellicht dat het panoramadak voor extra kou in het interieur zorgt?

In mijn vorige nieuwe auto’s was het na een minuut of 5 al een stuk aangenamer.

Profiel  
 
yvan s
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 18-08-2014

Gepost: 02 december 2014 09:53 AM
  [ # 975 ]

Ik heb dat ook al gemerkt ja. Eerst veal koude lucht, dan schakelt de blazer over naar de venster en voel je het minder. Als hij warmte van motor gebruikt zal dit wel normaal zijn denk ik.

Profiel  
 
 
65 van de 110
« Eerste  < Vorige 63 64 65 66 67 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook