dank je ranoma, ik denk dat ik hem ook handmatig laat staan dat is een stuk rustiger in de auto.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik gebruik de automatische stand eigenlijk alleen in de winter wanneer de ruiten compleet beslagen of bevroren zijn. En die gaat weer uit zodra de voorruit helder is (na 5 a 10 minuten max. Voor de rest altijd handmatig, 23 graden doorgaans en in de winter ook de blazer op de voorruit. In de zomer 21 graden en alleen de andere 2 blazers. Anders nog nooit nodig gehad (in de DS3) en dat gaat denk ik ook op voor de Cactus voor zover ik het nu kan beoordelen.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb ‘m altijd op automatisch staan, werkt prima vind ik.
Qua rammels: op klinkerwegen heb ik af en toe een rammeltje vanuit het dashboard, mogelijk de achteraf ingebouwde versterker? Verder heb ik sinds een paar dagen een klein rammeltje/trillinkje uit de buurt van het snelheidspaneel achter het stuur. Ik kan nog niet lokaliseren waar het precies vandaan komt, irritant is het wel.
hoeksepeet schreef:Wel iets anders. Hoe stellen jullie de ventilatie in? Ik had mijn ventilatie op de automatische stand.
Wanneer ik ‘s-morgens weg rij, dan staat de blower op maximum lijkt het wel, daarna gaat hij rustiger draaien maar dat duurt even.
Wanneer de ventilatie op handbediend staat heb je daar geen last van.
Misschien doe ik iets verkeerd. Hoe hebben jullie hem ingesteld zonder veel geluid te produceren?
Je kan bij de instelling van de automatische blower/airco ook kiezen uit drie standen van gevoeligheid. Van laag naar hoog.
Dat helpt waarschijnlijk.
In 10 dagen 700 km gereden in onze supermooie Cactus. Rood met zwart. En toen ik in de file voor de parkeergarage stond wezen mensen naar de auto en lachten naar me. En ik vraag me maar af; word ik nu uitgelachen of vinden ze m ook mooi?? Ik vind de mijne ZOOO mooi dat ik me niet kan voorstellen dat anderen dat niet vinden.. Maar goed. Ik ben dol op m en heb binnen de bebouwde kom de begrenzer echt nodig om me voor boetes te behoeden. Wat reageert hij direct op gaspedaal en sturing.Lekker vlot allemaal.Wat ik wel hinderlijk vind is de enorm vergrotende achteruitkijkspiegel waardoor ik het gevoel heb dat mijn achterligger bumperkleeft. Gelukkig kan ik dat dan weer relativeren door de zijspiegels.Nog steeds heel erg happy met mijn Cactus!
Nou, ik denk dat ze hem vooral heel bijzonder vinden. Zeker deze uitvoering zie je nooit (de Cactus is sowieso een zeldzame verschijning). Waarom iemand uitlachen omdat hij/zij in een speciale auto rijdt?? Ook ik vind deze kleur de mooiste van de Cactus serie…
het gaat erom dat jij hem mooi vindt…
en wat ik leuk vind is dat je je niet de massa volgt…
en je eigen keuze koopt…
Momenteel hebben we ongeveer 1900 km gereden met onze Cactus in vijf weken tijd. Een paar weken geleden heb ik op het forum melding gemaakt van inhouden bij het optrekken vanuit stilstand in de eerste versnelling. We zijn inmiddels al een paar keer bij onze dealer geweest om het probleem te laten verhelpen. De eerste keer heeft de dealer de auto uitgelezen en gereset, d.w.z. de sensoren opnieuw ingeleerd, we hebben op advies van de dealer een week gereden met de auto, situatie dus niet verbeterd. Heeft dus toch te maken met de software en emissie eisen…..
De dealer heeft er nu een officiële melding van gemaakt bij Citroen Nederland.
Kortom we rijden nog steeds in een Cactus die inhoudt bij het optrekken, zelfs zodanig dat wanneer we op een helling staan, we bijna niet kunnen wegkomen zonder de koppeling te mishandelen…..
Ik heb contact gehad met een tuningsbedrijf die dit probleem zou kunnen oplossen. Het enige nadeel hiervan is dat de garantie vervalt…ben er dus nog niet over uit wat ik ga doen (blijven rondrijden op deze manier is erg vervelend).
gelukkig zijn er ook positieve berichten over de Cactus te melden, zoals de looks en rijgedrag, deze zijn zeer goed. Over de rijke uitrusting van de auto verbaas ik me telkens weer. De Cactus is totaal rammelvrij, ook op zeer slecht wegdek, wat dus betekent dat de auto zeer goed in elkaar geschroefd is. We zijn gematigd blij met de Cactus, als het issue van het inhouden verholpen zou zijn is het een fantastische auto.
Ik meld me weer zodra er nieuwe ontwikkelingen zijn.
C4 Cactus Hello Yellow VTI 82
Tuning heeft er weinig mee te maken denk ik. Het probleem zou kunnen worden veroorzaakt door een niet goed werkende EGR klep.
Ik ken het probleem, mijn oude Toyota IQ deed precies hetzelfde. Het was net of je aan een elastiek vastzat tijdens het optrekken.
Het bleek de EGR te zijn. Het ding is toen veranderd en het probleem was weg.
Ik zou daar ook eens naar laten kijken. Mits je de benzine uitvoering hebt.
hard rijden is een sport, zuinig rijden is een discipline
ik denk dat dit een eigenschap is van de 1.2vti…
zoals in andere draadjes ook al aangegeven klaagt iedereen hier wel over…
onze C3 heeft dat ook…
het lijkt wel of de koppeling en het gas niet op elkaar zijn afgesteld..
ronama schreef:ik denk dat dit een eigenschap is van de 1.2vti…
zoals in andere draadjes ook al aangegeven klaagt iedereen hier wel over…
onze C3 heeft dat ook…
het lijkt wel of de koppeling en het gas niet op elkaar zijn afgesteld..
Dit probleem heeft volgens de dealer alles te maken met emissie eisen en kan dus niet opgelost worden anders dan door software tuning ( of een update van de fabrikant) kortom een zeer vervelend probleem.
C4 Cactus Hello Yellow VTI 82
en wanneer denkt je dealer dat er een oplossing voor komt???
ronama schreef:en wanneer denkt je dealer dat er een oplossing voor komt???
Vooralsnog is er geen oplossing. Een release van een eventuele update is afhankelijk van het aantal meldingen die Citroen binnenkrijgt over dit probleem, als er weinig meldingen zijn is er dus een lage prioriteit, lees: geen update… Probleem zal dan blijven ben ik bang….
De enige oplossing zal software tuning zijn, uitgevoerd door een goede tuner.
C4 Cactus Hello Yellow VTI 82
Jeroen210 Zo te zien heb je een benzinemotor in je Cactus zitten (toch?) dus de EGR klep kan het niet zijn, want zit alleen in dieselmotoren. Ik zou echt niet naar een tuner gaan als je daardoor je garantie verliest. Of de tuner neemt de garantie over óf er komt een oplossing vanuit Citroën.
Mijn advies zou in eerste instantie zijn om de chef werkplaats (of een senior monteur) van de dealer eens mee te laten rijden zodat ze zelf kunnen constateren wat er aan de hand is. Voel je je met een kluitje in het bekende riet gestuurd benader dan de importeur direkt met je probleem. Uiteindelijk kun je ook nog een expert advies aan ANWB vragen. Neem geen genoegen met een auto die mogelijk zo op het randje van alle toleranties is gebouwd dat hij in jouw geval net problemen gaat geven. Is het overigens een handbak (klinkt wel zo) of een ETG?
stellingen90 schreef:Jeroen210 Zo te zien heb je een benzinemotor in je Cactus zitten (toch?) dus de EGR klep kan het niet zijn, want zit alleen in dieselmotoren. Ik zou echt niet naar een tuner gaan als je daardoor je garantie verliest. Of de tuner neemt de garantie over óf er komt een oplossing vanuit Citroën.
Mijn advies zou in eerste instantie zijn om de chef werkplaats (of een senior monteur) van de dealer eens mee te laten rijden zodat ze zelf kunnen constateren wat er aan de hand is. Voel je je met een kluitje in het bekende riet gestuurd benader dan de importeur direkt met je probleem. Uiteindelijk kun je ook nog een expert advies aan ANWB vragen. Neem geen genoegen met een auto die mogelijk zo op het randje van alle toleranties is gebouwd dat hij in jouw geval net problemen gaat geven. Is het overigens een handbak (klinkt wel zo) of een ETG?
Precies datgene heb ik al gedaan. Er is een chefmonteur meegereden en heeft dezelfde conclusie getrokken als ik, dit probleem wordt zeker door de dealer onderkent. Onze Cactus is uitgerust met een handbak (gelukkig wel, voor mij absoluut geen ETG bak). Ik denk, gezien de reactie van de dealer, dat dit idd een gebed zonder eind gaat worden. Op een update wachten (als die er al komt) gaat niet werken.
C4 Cactus Hello Yellow VTI 82