Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Aan deze dorpel zal het zo te zien niet liggen. Verder is het een kwestie van de APK-aandachtspuntenlijst afstrepen, dan moet het goedkomen.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Uhm…. ik ben nog niet door de garage gebeld met het verlossende woord, maar zit hier al de hele dag zenuwachtig deze pagina te refreshen, en zie nu ineens: APK vervaldatum 25-8-2016!!!! https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken=gy33zv
Volgens mij mag ik alvast voorzichtig het folie van de champagnefles gaan pulken….
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011
- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gefeliciteerd! Blijkbaar heb je goed werk verricht.
Zo blijkt…
Hij staat nog op de brug, morgenochtend leggen ze de nieuwe banden erom en dan kan ik m ophalen.
Dan mag hij voor het eerst in een half jaar weer legaal de weg op!
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Toppie!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Een drakentemmer is waarlijk opgestaan.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Gefeliciteerd!
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gefeliciteerd !! Mooi dat ie weer door de APK is
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Nog een paar verse plaatjes van vorig weekend.
Heb wel die vreselijke deur rechtsachter vervangen (waarom de vorig eigenaar daar nog zoveel werk in had geïnvesteerd… ) maar echt mooier is ie er nog niet op geworden. Al laat ik foto 1 meestal als eerste zien…
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Super!
Wonderlijk hoeveel de plek van die foto’s lijkt op waar ik destijds woonde in Leeuwarden trouwens ...
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Dit is op het oude kazerneterrein in Ede..
Pff, dat voorscherm is er wel op vooruit gegaan inmiddels, kun je van de rest van de auto moeilijk zeggen.
Maar hij heeft z’n eerste rit naar Utrecht overleefd. Zij het met moeite, ding loopt niet meer stationair, wat lastig is op rotondes en bij stoplichten. Zeker in combinatie met een startmotor die in de helft van de keren dienst weigert… Vuiltje in de stationairsproeier??
Dat dus eerst maar eens aanpakken, anders is het wel een heel beschamende vertoning.
Maat van mij had met z’n eend volgens mij hetzelfde probleem gehad, dat had ie opgelost door het luchtfilter eraf te halen, hand half over de luchtinlaat en dan de motor laten draaien, kan dat trucje bij de GSA ook? Kan het nog ergens anders aan liggen dan de sproeier?
Groeten,
Daan
Dat is een trukje zoals de nylon kous om een gebroken riem te herstellen, trekt op niets.uitkuisen!
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Als de boel goed onderhouden is dan is het een prima methode om een toevallig vuiltje van z’n plek te krijgen zodat de boel weer open is (gas geven en dan je hand kort op het gat van een van de trappen leggen). Er zitten trouwens twee stationairsproeiers op; die van de eerste trap heeft een elektrische afsluiter, die van de tweede trap zit daar recht tegenover. Het inlaatspruitstuk wil ook wel eens wat lekken trouwens, check dat voor de zekerheid ook even. Er zat oorspronkelijk een spruitstuk op met een Solex (met lekke hotspotpijpen). Dat heb ik vervangen door een spruitstuk met een Weber carb. De koppen hadden echter een iets andere vorm, dus dat paste maar nét. Als het iets verschuift of een pakking heeft een knikje dan trekt ie valse lucht.
Toen ik Draak verkocht zat er een jadegroen linker spatbord bij en een donkergroen rechter spatbord. Daarnaast heb ik er ook nog twee donkergroene pallas-achterdeuren bij gedaan. Volgens mij bleken die niet te passen omdat ze voor een break waren. Maar nu zie ik dat jij een donkergroen pallas-achterdeur hebt geplaatst ... waren dat dan toch sedandeuren of heb je deze deur ergens anders opgescharreld?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Tja, hoop geklust in en om de wagen, en de tank goed leeg gereden, denk dat er gewoon een vuiltje het filter door geglipt is ofzo. Het moest even op de parkeerplaats bij m’n werk gefixt worden, want moest door flink wat files heen op weg naar huis dus heb gewoon het filter eraf gesleurd en wat met de luchttoevoer gespeeld. Hij loopt nu in ieder geval weer lekker en heeft de files prima doorstaan.
Die donkergroene Pallasdeur heb ik er inderdaad bij gekregen. Past prima, en is er beter aan toe dan dat gedeukte stuk kippengaas met polyester dat er in hing. Schermen had Erwin er al op gezet, en heb nu de andere achterdeur nog en een rode rechter voordeur, maar dat heeft geen haast. De linker voordeur is er het slechtst aan toe en die heb ik nu net niet.
Groeten,
Daan