6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De draak, mijn groene GSA Spécial
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 25 februari 2014 07:57 PM
  [ # 76 ]

karekk, volgens mij ben je nu te optimistisch. Uitlaatdelen zijn wel degelijk schaars aan het worden.
Bij verschillende bedrijven staan ze wel op de site, maar deze kunnen ze dan vervolgens niet leveren.
GS dempers zijn inderdaad negens meer te verkrijgen, maar de GSA demper is ook bruikbaar. Soms heb je wel een vulring nodig. Er zijn nl. lange pijpen met verschillende doorsnedes in omloop.

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 11 maart 2014 03:21 PM
  [ # 77 ]

Nou, een nieuwe voorpijp is in elk geval binnen. Die kan ik komend weekend gaan monteren.

Ik vroeg me nog wel af waar jullie kleine onderdelen vandaan halen, ik heb bijvoorbeeld uitlaatpakkingen nodig en wil de keerringen bij de voorwiellagers gaan vervangen, maar het schijnt geen doorsnee maat te zijn die je overal kunt krijgen.

Voor mijn brommers zijn er een aantal gespecialiseerde winkels waar je dat soort spul gewoon in een webshop kunt kopen, voor de motor van mijn pa is er vanuit de club een compleet onderdelenfonds met postorderservice… hoe doet de GSA vereniging dat?
Op de site staat iets over de ‘verzendlijst’ maar die heb ik nog niet kunnen vinden Wink

En is er wat betreft prijzen en levertijden nog iets aan te raden?

Groeten,
Daan

Profiel  
 
wim V8
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1102
Geregistreerd: 12-06-2011

Gepost: 11 maart 2014 08:13 PM
  [ # 78 ]

Verzendlijst staat in het clubblad, het moet wel een beetje beschermd blijven hè.
In dat blad staan ook de openingsdagen van het magazijn, voor de onderdelen die ze niet verzenden.

Gr. Wim.

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 11 maart 2014 10:48 PM
  [ # 79 ]

Ik was op zoek naar een pagina’s lange lijst zoals waar ik m’n pa altijd mee zie lopen voor zijn onderdelenfonds Wink... Beter zoeken dus, deze verzendlijst is wat korter :p. Kom maar door met die uitlaatpakkingen.

Groeten,
Daan

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 13 maart 2014 04:07 PM
  [ # 80 ]

Vraag: zou het mogelijk zijn om een uitlaatpakking te hergebruiken?

De pakkingen zijn er ongeveer 1,5 jaar geleden door de vorige eigenaar in gezet, maar de uitlaat was bij het spruitstuk toch niet helemaal dicht vanwege een afgebroken tapeind, dus het moest weer uit elkaar.

Hoe groot is de kans dat ik hem met de oude pakking dicht krijg? Is het de gok waard?

Zo ja kan ik dit weekend weer aan de gang, zo niet dan moet ik nog weer minstens een week wachten met sleutelen.

Groeten,
Daan

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 13 maart 2014 04:21 PM
  [ # 81 ]

Gewoon proberen. Als de pakking heel is is het de moeite waard toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 13 maart 2014 04:26 PM
  [ # 82 ]

niet proberen!
Als hij heeft gelekt dan kan de pakking niet meer fris zijn.

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 13 maart 2014 04:32 PM
  [ # 83 ]

Tja, volgens mij zien ze er nog vrij netjes uit, op de ene dus een beetje roet waar het tapeind was afgebroken.
Als het nog lukt om voor het weekend contact te krijgen met het club magazijn dan kan ik eens kijken of het met mijn verlanglijstje al de moeite waard is om langs te gaan.

Groeten,
Daan

Profiel  
 
karelk
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 15-02-2012

Gepost: 13 maart 2014 04:45 PM
  [ # 84 ]

De andere pakking is al platgedrukt, dus die kan je echt niet opnieuw gebruiken.
Maar je kunt het zeker proberen, om er dan over een maand of wat achter te komen dat je het opnieuw kunt doen.

Ik kan me niet voorstellen dat je deze pakkingen niet kunt regelen via een andere weg dan de club. Ik heb ze tot nog toe altijd kunnen krijgen bij eenden garages. Soms moet je inderdaad een paar dagen wachten. . .

Er zijn hier toch ook mensen die aan postorder kunnen doen? Er zal toch wel iemand zijn welke ze heeft liggen op het moment?

Beter één eend op straat dan tien in het water….

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 23 maart 2014 12:21 AM
  [ # 85 ]

Uitlaat zit in elkaar, maar nu moet ie nog wel dicht. Volgens mij lekt ie nog bij de klemmen (iig voor).
Zijn er nog trucjes om dat goed sluitend te krijgen? Die voorpijp heeft niet 1 vaste positie, maar die is nog wel wat draaibaar.. Of is het gewoon een hoop proberen, pijp draaien, klemmen draaien enz.??

Helaas wel de krik ‘plat’ dus ik hoop wel dat ik die weer kan fiksen zodat ik toch nog een beetje bij de lagers kan.. Mad

Groeten,
Daan

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 maart 2014 12:47 AM
  [ # 86 ]

Truc: 2 bouten waarmee de motorsteunen vastzitten op het subframe pas monteren als de uitlaten dicht zijn. De motor kan zo nog wat schuiven.

Citroen!

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 24 maart 2014 04:45 PM
  [ # 87 ]

Weer een weekendje sleutelen verder, maar weinig opgeschoten.
De uitlaat zit weer in elkaar, maar lekt rondom het spruitstuk nog als een gieter. Sowieso het pijpje naar de carb lekt bij de klem (uit de sneetjes die erin zitten, de klem trekt dit niet goed dicht) maar wellicht lekt hij op meer plekken. Omdat alles zo dicht bij elkaar zit (en de ventilator zich er ook nog mee bemoeit) lukt het me niet om uit te vinden waar het precies allemaal lekt. Tips en verdere trucs zijn welkom! surrender

Verder de lagers nog eens bekeken en volgepropt met vet, maar in elk geval achter ruist hij nog steeds. Dop 44 scoren en vervangen dus, helaas. Voornaaf breng ik deze week eens langs een garage ter beoordeling.

Pluspunten: de vriendelijke kamper die een paar loodsen verderop z’n schroothandeltje runt en aan z’n ouwe 3 series klust wil mijn dorpel wel lassen. Tevens goede gebruikte banden gekregen vorige week voor een aantrekkelijk prijsje, dat scheelt weer flink in de kosten.

Maar verder zit er nog niet veel schot in de zaak. Frustrerend, maar ook niet heel verrassend gezien mijn ervaring. Gelukkig is daar op de foto’s van zondag niks van te zien Wink
Kijk maar:
https://picasaweb.google.com/107262859446359842815/GSA23314#

Groeten,
Daan

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 24 maart 2014 05:13 PM
  [ # 88 ]

Daar zitten enkele fraaie plaatjes tussen! Leuk eendje ook cheese
Succes verder met de draak, ik heb ooit ook op het punt gestaan om deze te kopen Laughing

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
vanderiet
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012

- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 24 maart 2014 05:13 PM
  [ # 89 ]

Leuke sleutelruimte! Goed bezig met draakje. Zal de vereniging dop 44 niet hebben?

Huidig wagenpark:

c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4

 

Profiel  
 
DPCH
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 27-01-2014

- GS/GSA GSA
Gepost: 24 maart 2014 05:21 PM
  [ # 90 ]

Die Keesie die het laswerk wel wilde doen zei dat ie ook dopje 44 nog wel te leen had. Als m’n pa of ik hem dus op tijd weer tref daar komt dat goed.

Eendje komt binnenkort te koop trouwens!

Groeten,
Daan

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook