Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
karekk, volgens mij ben je nu te optimistisch. Uitlaatdelen zijn wel degelijk schaars aan het worden.
Bij verschillende bedrijven staan ze wel op de site, maar deze kunnen ze dan vervolgens niet leveren.
GS dempers zijn inderdaad negens meer te verkrijgen, maar de GSA demper is ook bruikbaar. Soms heb je wel een vulring nodig. Er zijn nl. lange pijpen met verschillende doorsnedes in omloop.
Nou, een nieuwe voorpijp is in elk geval binnen. Die kan ik komend weekend gaan monteren.
Ik vroeg me nog wel af waar jullie kleine onderdelen vandaan halen, ik heb bijvoorbeeld uitlaatpakkingen nodig en wil de keerringen bij de voorwiellagers gaan vervangen, maar het schijnt geen doorsnee maat te zijn die je overal kunt krijgen.
Voor mijn brommers zijn er een aantal gespecialiseerde winkels waar je dat soort spul gewoon in een webshop kunt kopen, voor de motor van mijn pa is er vanuit de club een compleet onderdelenfonds met postorderservice… hoe doet de GSA vereniging dat?
Op de site staat iets over de ‘verzendlijst’ maar die heb ik nog niet kunnen vinden
En is er wat betreft prijzen en levertijden nog iets aan te raden?
Groeten,
Daan
Verzendlijst staat in het clubblad, het moet wel een beetje beschermd blijven hè.
In dat blad staan ook de openingsdagen van het magazijn, voor de onderdelen die ze niet verzenden.
Gr. Wim.
Ik was op zoek naar een pagina’s lange lijst zoals waar ik m’n pa altijd mee zie lopen voor zijn onderdelenfonds ... Beter zoeken dus, deze verzendlijst is wat korter :p. Kom maar door met die uitlaatpakkingen.
Groeten,
Daan
Vraag: zou het mogelijk zijn om een uitlaatpakking te hergebruiken?
De pakkingen zijn er ongeveer 1,5 jaar geleden door de vorige eigenaar in gezet, maar de uitlaat was bij het spruitstuk toch niet helemaal dicht vanwege een afgebroken tapeind, dus het moest weer uit elkaar.
Hoe groot is de kans dat ik hem met de oude pakking dicht krijg? Is het de gok waard?
Zo ja kan ik dit weekend weer aan de gang, zo niet dan moet ik nog weer minstens een week wachten met sleutelen.
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gewoon proberen. Als de pakking heel is is het de moeite waard toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
niet proberen!
Als hij heeft gelekt dan kan de pakking niet meer fris zijn.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Tja, volgens mij zien ze er nog vrij netjes uit, op de ene dus een beetje roet waar het tapeind was afgebroken.
Als het nog lukt om voor het weekend contact te krijgen met het club magazijn dan kan ik eens kijken of het met mijn verlanglijstje al de moeite waard is om langs te gaan.
Groeten,
Daan
De andere pakking is al platgedrukt, dus die kan je echt niet opnieuw gebruiken.
Maar je kunt het zeker proberen, om er dan over een maand of wat achter te komen dat je het opnieuw kunt doen.
Ik kan me niet voorstellen dat je deze pakkingen niet kunt regelen via een andere weg dan de club. Ik heb ze tot nog toe altijd kunnen krijgen bij eenden garages. Soms moet je inderdaad een paar dagen wachten. . .
Er zijn hier toch ook mensen die aan postorder kunnen doen? Er zal toch wel iemand zijn welke ze heeft liggen op het moment?
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Uitlaat zit in elkaar, maar nu moet ie nog wel dicht. Volgens mij lekt ie nog bij de klemmen (iig voor).
Zijn er nog trucjes om dat goed sluitend te krijgen? Die voorpijp heeft niet 1 vaste positie, maar die is nog wel wat draaibaar.. Of is het gewoon een hoop proberen, pijp draaien, klemmen draaien enz.??
Helaas wel de krik ‘plat’ dus ik hoop wel dat ik die weer kan fiksen zodat ik toch nog een beetje bij de lagers kan..
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Truc: 2 bouten waarmee de motorsteunen vastzitten op het subframe pas monteren als de uitlaten dicht zijn. De motor kan zo nog wat schuiven.
Citroen!
Weer een weekendje sleutelen verder, maar weinig opgeschoten.
De uitlaat zit weer in elkaar, maar lekt rondom het spruitstuk nog als een gieter. Sowieso het pijpje naar de carb lekt bij de klem (uit de sneetjes die erin zitten, de klem trekt dit niet goed dicht) maar wellicht lekt hij op meer plekken. Omdat alles zo dicht bij elkaar zit (en de ventilator zich er ook nog mee bemoeit) lukt het me niet om uit te vinden waar het precies allemaal lekt. Tips en verdere trucs zijn welkom!
Verder de lagers nog eens bekeken en volgepropt met vet, maar in elk geval achter ruist hij nog steeds. Dop 44 scoren en vervangen dus, helaas. Voornaaf breng ik deze week eens langs een garage ter beoordeling.
Pluspunten: de vriendelijke kamper die een paar loodsen verderop z’n schroothandeltje runt en aan z’n ouwe 3 series klust wil mijn dorpel wel lassen. Tevens goede gebruikte banden gekregen vorige week voor een aantrekkelijk prijsje, dat scheelt weer flink in de kosten.
Maar verder zit er nog niet veel schot in de zaak. Frustrerend, maar ook niet heel verrassend gezien mijn ervaring. Gelukkig is daar op de foto’s van zondag niks van te zien
Kijk maar:
https://picasaweb.google.com/107262859446359842815/GSA23314#
Groeten,
Daan
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Daar zitten enkele fraaie plaatjes tussen! Leuk eendje ook
Succes verder met de draak, ik heb ooit ook op het punt gestaan om deze te kopen
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Leuke sleutelruimte! Goed bezig met draakje. Zal de vereniging dop 44 niet hebben?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Die Keesie die het laswerk wel wilde doen zei dat ie ook dopje 44 nog wel te leen had. Als m’n pa of ik hem dus op tijd weer tref daar komt dat goed.
Eendje komt binnenkort te koop trouwens!
Groeten,
Daan