3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
BX 1.6 Image
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 01 maart 2014 05:45 PM
  [ # 31 ]

ahh

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 01 maart 2014 05:58 PM
  [ # 32 ]

Indien een bout/moer verbinding met het juiste moment is aangehaald is er geen kans op loslopen, ook niet door trillingen. Theoretisch zou een nylon borgmoer niet nodig zijn. Heb zojuis ook bij mijn BX gekeken, en daar zit geen borgmoer op. Overigens is er bij mij ook niet genoeg draad om een nylon moer kwijt te kunnen.

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 01 maart 2014 05:58 PM
  [ # 33 ]
waterman schreef:

maar er moet volgens mij wel een borgmoer op.

Ik weet het wel zeker.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 01 maart 2014 06:34 PM
  [ # 34 ]

Ik ga hoe dan ook zo’n ding halen. Zal niet de wereld kosten.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 maart 2014 07:47 PM
  [ # 35 ]

Als het goed is zit er wel een borgmoer op, maar zonder nylon ring.

De bovenkant van de moer is afgeschuind en het gat LIJKT wel enigszins ovaal.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 01 maart 2014 07:52 PM
  [ # 36 ]

Is het niet zo dat als je stuur scheef staat de auto gewoon ff opnieuw uitgelijnt moet worden?.
Nu staat je stuur wel weer recht, maar kunnen je banden schuin afslijten doordat de sporing niet klopt

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 maart 2014 08:02 PM
  [ # 37 ]

Da’s wel het beste, weet je tenminste zeker dat de sporing goed is. Banden schuin slijten wil je niet.

De kans is groot dat na uitlijnen de auto veel strakker stuurt.

Laat dat alleen wel doen bij een bedrijf die bekend is met bollengeveerde Citroens. Het dient nl. met draaiende motor te gebeuren en dat weet niet iedereen!!!!

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 01 maart 2014 08:23 PM
  [ # 38 ]

Het is eerder omgekeerd. De auto heeft een jaar geleden (er is daarna nauwelijks mee gereden) nieuwe Michelins gekregen en is uitgelijnd (bij een Citroën garage). Daarvan heb ik een rekening bij de auto gekregen vandaar dat ik het weet. Waarschijnlijk stond sindsdien het stuur iets scheef.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 01 maart 2014 09:12 PM
  [ # 39 ]

Dan mag je aannemen dat er verder niets aan de hand is.

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 01 maart 2014 09:25 PM
  [ # 40 ]

Juist wel, na het uitlijnen moet het stuur absoluut recht staan, zo niet is er iets niet goed gegaan Wink

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 01 maart 2014 09:32 PM
  [ # 41 ]

Nou ja, ze horen het stuur in de middenstand te zetten en daarna de uitlijning van de wielen te stellen. Als dat niet goed gebeurt heb je al gauw een beetje scheefstand van het stuur denk ik.

Profiel  
 
PeuCitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 17-01-2014

- BX 19 TZD AUTOMATIC
Gepost: 01 maart 2014 11:31 PM
  [ # 42 ]

Dit heeft mij al tijden verwonderd, nieuwe banden, uitlijnen en het stuur staat scheef, vraag je het de monteur en die haalt zijn schouders op. Austin,Ford,Opel,Volkswagen,Honda,Citroën,een pot nat, voor of achterwielaandrijving maakt niet uit. Op de huidige BX, zomerbanden met eigen velgen staat het stuur recht, winterbanden met eigen velgen staat het stuur naar rechts zonder dat de wagen naar rechts trekt.

Ik heb vandaag 2X een stuur los gehaald en geen borgmoer aangetroffen, enkel een platte ring.

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 02 maart 2014 12:37 AM
  [ # 43 ]

Deze moer is iets gestuikt, ofwel lichtjes ovaal geknepen.
Dit kan je zien aan de bovenkant van de moer, daar zie je afdrukken in staan.
Blijft ook zwaar draaien tot het einde van het schroefdraad.

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 02 maart 2014 09:11 AM
  [ # 44 ]

Nou, dat doet hij dus net niet.
Bij het AX-je zit wel een moer met nylon voering. Die draai je inderdaad de gehele draad met enige kracht erop en eraf.
Bij deze BX is het even lossen en vervolgens kan het eventueel met twee vingers (afgezien dat dat onhandig is in de smalle opening).

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 02 maart 2014 11:59 AM
  [ # 45 ]

Na een paar keer vast en los draaien verliest zo’n ‘geknepen’ moer ook langzaam zijn borgende werking.

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook