Na twee jaar en 50.000 km gaat de Xsara 2.0 hdi break ph2 eruit.
Wat een ongelofelijk degelijke auto.
Ben nog nooit zo tevreden geweest met een auto (heb er tientallen gehad).
Op stuurbekrachtigingspomp na GEEN reparaties.
Ja, uiteraard bandjes en twee remblokjes.
En dat met €90,- mrb en een verbruik van 1:18 of beter. Zelfs de 1:21,4 gehaald (berekend op dagteller)
Maar nu gaat ie er toch uit.
12 jaar, te klein, 300.000 km, te klein geworden voor mijn wensen, distributie komt eraan en een gebrek aan cruise-control
Sad but true.
Maar wat nu?
Ik vind het lastig.
Ben zo verwend met combinatie betrouwbaarheid, comfort en lage kosten…
Wie weet heeft iemand hier een lumineus idee (hopelijk met gebruikerservaring).
Ik zoek een break, diesel of gas (rij 20-25K/jaar), 10 jaar of jonger, max 250.000 km, met cruise-control (hopelijk scheelt me dat nodeloze boetes) en met aantoonbare onderhoudshistorie.
Max €3000,-
Dubbeltje op de eerste rij dus
Speld in hooiberg? Kan. Hoeft niet. Heb naar huidig exemplaar ook kritisch gezocht en na maand speuren gevonden wat ik zocht.
En nu dus nog zoeken naar het type.
Uiteraard komen Citroën en Peugeot als eerste aan bod.
307 is misschien het meest logisch maar dan krijg ik spijt van gebrek aan ruimte.
C5 of 407. Zijn zwaar dus meer mrb en hoger verbruik, vrees ik.
Ander merk? Mwoah. Ben wat comfort betreft toch echt Citroën, Peugeot en Volvo gewend. De rest viel altijd tegen.
Maar van auto’s van 2004 of jonger weet ik te weinig.
Hopelijk is hier genoeg kennis en ervaring om me op weg te helpen.
Dank! Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Misschien een Xantia ?
Kijk ook eens in Duitsland en laat je informeren over importeren. BPM naheffing kan niet veel extra geld kosten bij auto’s van dat geld / leeftijd.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
bartjes schreef:Misschien een Xantia ?
Kijk ook eens in Duitsland en laat je informeren over importeren. BPM naheffing kan niet veel extra geld kosten bij auto’s van dat geld / leeftijd.
Xantia’s hebben zelden cruise control.
Ik ben nu op zoek naar een xantia break, maar heb de 406 ook serieus overwogen. Geproduceerd tot 2004 en vaak met relatief lage km-stand te vinden.
Moest het je wat lijken, ben ik België naar een 406 gaan kijken afgelopen maand van een oude mannetje (hij verkoopt de wagen zelf). Full option (behalve leer), van 2003, 150 000km. 2200 euro. Staat nog steeds te koop.
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Daar heb je een punt. Onze Xantia had een Jack Gold cruise control. Heeft altijd goed gewerkt in de 4 jaar dat ik die auto had.
Als je pers’e een auto met CC zoekt beperk je je wel behoorlijk. Achteraf inbouwen behoort natuurlijk tot de mogelijkheden dan.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Kogel is door de kerk.
Het gaat waarschijnlijk een 406 worden (mits goede exemplaren te vinden zijn).
Omdat de 2004 lichting de laatsten zijn en dus knettervol luxe zitten.
De 110pk is precies wat ik wil met dat gewicht (1400kg).
Ik ga er morgen een bekijken. Hopelijk ben ik snel klaar…
Geen Citroën weer maar daar kom ik tzt wel op terug (leert de geschiedenis )
Dank voor meedenken.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Goede keuze!
Hoewel ik echt wel een xantia wil, vrees ik dat ik er niet snel ééntje zal vinden die aan mijn criteria voldoet en dus ook bij de 406 zal eindigen.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hallo Hugo,
De 406 is wel een klasse meer en als je binnen dezelfde klasse wil blijven had ik zelf een Ford Focus overwogen. Hier is echter de combinatie verwarmde voorruit en CC zeldzaam.
Succes met kijken!
Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
406 is aangeschaft en lijkt een goede keus.
zaterdag maar eens op de brug kijken en na een maand maar eens het verbruik evalueren.
na 24 uur en 80 km ben ik erg content!
wat een luxe…
goed begin.
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hallo Hugo,
Veel plezier, veilige en onbezorgde kilometers met de 406 !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Welke uitvoering is het geworden? En was de km-stand een beetje doenbaar? in NL hebben diesels toch al vaak 280 000km en meer wanneer ze te koop komen.