Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vond de lijnen al zo vreemd
Waarom hebben ze dat gedaan? Ze hebben ook de SM zelf ingezet, dus waarom dan de moeite om het op een DS te laten lijken…
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 19-10-2009
- ID/DS DS 21 Pallas
Serge,
Jan Konijnendijk in Bergschenhoek heeft onlangs een rally-DS compleet gerestaureerd. Deze stond bij de nieuwjaarsreceptie in de showroom van Citroën Nederland. Er zit nog een plaatje in van de Franse carrossier die de auto heeft omgebouwd naar een rally model. Jan Konijnendijk kan je alles over zo’n rally restauratie vertellen. Hij is er bijna een jaar mee bezig geweest. Hij kan je ook in contact brengen met de eigenaar die er deze maand de Winter Trial 2014 mee heeft gereden.
Mocht je nog interesse hebben in Jaeger klokjes voor het dashboard stuur me dan een PM. Ik heb een mooi setje, inclusief zenders.
Gr. Daan
DS 21 M Pallas 1966 Gris Palladium
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Tjongejonge wat een mooie en aparte DS is dat. En tot in de puntjes gerestaureerd. W a a n z i n n i g wat een auto. Zag dat ze er bij die Winter Trail trouwens al mee in een sneeuwgreppel hebben gelegen. Jammer, maar dat is het risico van het vak.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Van die ingekorte Belg daar heb ik ook nog foto’s van.
Mogelijk ook van de motor. Ik ga zoeken.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
En ook in ons land hebben we een ingekorte DS. (zelfbouw)
Voorzien nog van de lange slag motor en was toen
ook voorzien van een Constantin compressor.
Hebben er in de jaren eind /60. begin /70. diverse
keren mee op Zandvoort gereden.
Hij bestaat nog steeds, ook al ligt er inmiddels
een hele laag stof op.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik heb de foto’s gevonden.
Het was in 2007 op het circuit van Lurcy Levis in de buurt van Nevers.
Er waren ertoen drie een uit het conservatoir met ook Romasinho aanwezig.
Twee foto’s van de Belg maar dan een andere als op getoonde foto.
En de blauwe van de gebroeders met foto’s van de motor met speciaal inlaat kanaal
met 1een dubbele Weber er op en speciaal uitlaatspruitstuk.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik heb inmiddels ook de prachtige foto’s van de ingekort DS
in de winter trial gezien. Foto’s met spanning.
Inderdaad een prachtig stuk werk.
Wat een mooie DS.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Ben benieuwd naar je foto’s VISA
De oranje DS is ook erg mooi.
Ik ga er geen groot project van maken. IN tegenstelling tot mijn vorig project waar elk schroefde van is los geweest in 3,5 jaar.
Deze wil ik gewoon optisch “opkallefateren’ met rally looks.
Dus een schaap in wolfskleren