draaimomentsleutel
bvanduinen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 15 februari 2014 06:17 PM

Hallo,

IK heb van een kennis een draaimomentsleutel gekregen. Da’s mooi, maar hoe stel ik dat ding in en wat zijn de waarden voor mijn C4 Picasso voor stalen en aluminium velgen. Mijn kennis had hem van zijn vader en wist ook niet hoe er mee om te gaan. Wie weet raad?

L.J.

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 15 februari 2014 06:33 PM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat een moment sleutel bedoeld.
Als je niet weet hoe het werkt, lijkt het me verstandig dat je iemand opzoekt die weet hoe het moet.
Is zo uitgelegd.
Anders maak je juist meer kapot.
Welk merk type is het? er zijn nogwal wat modellen namelijk

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

john1966
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11

- (Grand) C4 Picasso 1.8 16 V
Gepost: 15 februari 2014 11:32 PM
  [ # 2 ]

De momentsleutel moet je aan de achterzijde los draaien en dan de gewenste waarde instellen,dan weer vast zetten.
Je heb er ook bij waar je aan de achterzijde een staafje uit moet trekken en dan de om hem los te maken en dan weer instellen en vast zetten

Als men hem niet gebruikt altijd terug draaien anders blijft de veer onder spanning staan.

Hier nog een site voor de aandraai momenten, http://www.h-peters.com/wielmoeren.html

Succes ermee

Afbeelding Bijlagen
momentsleutel 1.jpgsleutel 2.jpgsleutel 3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

bvanduinen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 16 februari 2014 11:40 AM
  [ # 3 ]

Dank heren voor Uw snelle reactie.

@verkuilm Ik weet niet hoeveel modellen er zijn maar john1966 heeft het goede model op de foto gezet. Het instellen van de sleutel gaat dus via het draaien aan handvat aan de bovenkant, Nu nog de waarden van de instelling.John1966 heeft er een lijst aan toegevoegd waar de waarden opstaan..Ik ben er nog niet achter hoe ik een foto op dit forum moet krijgen. Op het caravanforum is dit heel gemakkelijk er staat onder het bericht een kop voor uploaden. Alsnog bedankt

John1966 bedankt voor je reactie en de lijst met aandraaimomenten.

Even nog iets over deze citroen site. Mijn vader heeft een c1 met lekkage aan de achterkant na even zoeken op deze site hebben wij de oplossing gevonden. Het water ging via het derde remlicht.De c1 staat al tijden “droog”. Geweldig. De garage had al van alles geprobeerd zonder succes.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook