Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Stoelen zijn beter. Ik heb er vandaag in gezeten en we hebben zelf een C1-1. De stoelen geven meer steun, hoewel ik de huidige stoelen ook niet echt slecht vind. Maar zoals gezegd, de nieuwe zijn beter.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Willibrord schreef:hoewel ik de huidige stoelen ook niet echt slecht vind.
Laatste keer dat ik zo’n C1 mee kreeg heb ik het 7 km vol gehouden naar huis toe. Daarna was ik het helemaal zat en ben ik met de CX naar me werk gegaan.
Totaal geen enkele vorm van steun, laat staan als je de bocht om gaat. Ik heb het idee dat je maar boven de stoel zit en totaal geen enkele vorm van contact met de stoel heb.
Als deze nieuwe beter zijn, prima mooie upgrade!
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Ik heb gisteren in de showroom ook nog even in de C1 gezeten vanwege de stoelen en die zijn gelukkig een heel stuk verbeterd. Ik kreeg een beetje het C2 gevoel in de nieuwe C1.
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat een gezeur zeg over die stoelen van de huidige C1. Ik heb een c1 als dienstauto en heb, ondanks een niet erg toffe rug, nergens last van. Ook niet als ik er 9 uur per dag op zit dus. Als je na 7 km gebroken bent door de stoel van een c1 moet je naar de neuroloog, orthopeed of fysiotherapeut. Of gewoon niet mekkeren. Ik heb gisteren 14 uur op een stoeltje van een eend gezeten en geloof me, de C1 stoelen zijn een ware verademing na zoiets. Ik zou met de huidige c1 zo naar zuid frankrijk rijden hoor.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Hoezo gezeur? Dat jouw lichaam perfect of tegen hard bestand is betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Zo slaapt de een goed in een hard bed en een ander heeft een zacht bed nodig. Ik heb door omstandigheden meer baat bij een zachtere stoel dan de oude C1’s boden. Niet dat ik voorlopig een C1 zal rijden maar mocht ik een stapje terug moeten doen is dat voor mij geen issue meer in ieder geval. Alleen maar mooi toch . Overigens waren zachtere stoelen een eis van de dealers als ik mijn dealer mag geloven, oftewel er was blijkbaar vraag naar vanuit de klant.
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Bij de beoordeling van een auto (en zijn stoelen) moet je je laten leiden door de vraag: krijg ik wat me beloofd wordt? De C1 belooft niet de prestaties van een Ferrari en ook niet het comfort van een Rolls-Royce. De C1 belooft een stadsauto (!) te zijn met een beter uitgebalanceerd onderstel en een optimistischere uitstraling dan die van zijn concurrenten. Dat maakt de C1 absoluut waar. De stoelen zijn meer dan geschikt om boodschappen te gaan doen en kinderen naar school te brengen. Sterker, in dit stadsautootje kun je je ook met plezier buiten de stad wagen. De stoelen zijn er geschikt voor en de rijeigenschappen ook. Dat kan zeker niet van al zijn concurrenten gezegd worden.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Rens helemaal correct, maar ik denk dat we ook een beetje moeten kijken naar de manier op wij Nederlanders ‘gedwongen’ worden in kleine autootjes te gaan rijden en we ondanks dat de markt ons voorschrijft dat dit boodschappenauto’s zijn we ze in werkelijkheid gebruiken om het hele land mee door te crossen inclusief het hele gezin.
30 jaar geleden reden we ook rustig met de Renault 5TL met het hele gezin naar Zuid-Frankrijk, geen probleem, maar een beetje evolutie in comfort, waar Citroen om draait, is dan in een C1 toch zeer welkom. Comfort voor de mensen met een kleine portemonnee die er lange afstanden mee moeten. Anders kan je ook wel een Aygo rijden
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Boodschappenwagens staan in de supermarkt… ik vind de C1 beslist geen boodschappenkar. De nieuwe niet en de vorige versie evenmin. Prima dagelijks te gebruiken auto die je overal probleemloos naartoe brengt en die prima mee kan komen met het overige verkeer. Onlangs moest ik met drie volwassenen van Twente naar Brabant en weer terug. Opvouwbare rolstoel mee - ja, dat past in een C1-1, alleen moet je de demontabele wielen op een deel van de half neergeklapte achterbank leggen - en karren maar.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
waterman schreef:Wat een gezeur zeg over die stoelen van de huidige C1. Ik heb een c1 als dienstauto en heb, ondanks een niet erg toffe rug, nergens last van. Ook niet als ik er 9 uur per dag op zit dus. Als je na 7 km gebroken bent door de stoel van een c1 moet je naar de neuroloog, orthopeed of fysiotherapeut. Of gewoon niet mekkeren. Ik heb gisteren 14 uur op een stoeltje van een eend gezeten en geloof me, de C1 stoelen zijn een ware verademing na zoiets. Ik zou met de huidige c1 zo naar zuid frankrijk rijden hoor.
Ik heb nergens gebroken gezegd of echt andere klachten. Ik zei dat ik ze dan gewoon zat was. Ik hoefde er niet in verder dus pak ik iets anders.
Daarbij heb ik wel collega’s gehad die er 1 hadden voor dagelijks gebruik van de zaak, die dus wel echt klachten kregen na verloop van tijd. Maar ook een andere die er geen problemen mee had om zijn nieuwe Golf GTi thuis te laten als die verder weg moest. (Peugeot en Toyota varianten zitten daar ook tussen)
De meningen over de stoelen zijn heel verschillend. Persoonlijk vind ik het dus niks.
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Precies iets over ‘smaken en kleuren’ Tsja, er zijn ook veel mensen die de zetels in een DS maar niks vinden, laat staan CX stoelen. Ik vind ze heerlijk, maar de stoelen in mijn Megane evenzeer, meer ‘steek’ me alsjeblief niet in een zo’n Volvo V40… het is waar wat je zelf wil zeker
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Op deze foto wordt het eerste geproduceerde exemplaar van de nieuwe C1 gepresenteerd. Als dank aan de fabrieksmedewerkers zijn al hun pasfoto’s op de auto aangebracht. Deze bijzondere C1 blijft in de collectie van de fabriek.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Mooie actie van Citroën
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Let’s stick together…
Ik vind de koplampen niet mooi, het kan natuurlijk even wennen zijn (was met de nieuwe C4 (Grand) Picasso ook zo, maar nadat ik die in het echt gezien heb kon ik het wel waarderen), maar ik vind haar zusje (Peugeot 108) toch een stuk mooier.
Het interieur is wel een verbetering als je dit vergelijkt met het plastic fantastic in de oude C1/107
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Inmiddels 5 jaar en 100000 km met onze C1 ambiance sensodrive rondgereden. Technisch een bijna foutloos autootje geweest. Grootste bezwaar vond en vind ik het rumoer op de snelweg. Gemeten(zelf) bij 120km/u op de snelweg 73dB. Het nieuwe model vind ik qua vormgeving hartstikke leuk en na 5 jaar mag er weleens weer wat nieuws komen dus ik een afspraak gemaakt met de dealer en op 28 juni stond er een nieuwe C1 klaar voor een proefrit. Afwerking van binnen is een stuk netter t.o.v. het oude model en de stoelen zijn 2 klassen beter. Tot zover dus helemaal top. De grote deceptie kwam tijdens de proefrit. Daar bleek dat Citroën dus geen moer heeft gedaan aan geluidsisolatie en is de nieuweling dus net weer zo rumoerig. Ik had nog wel het plan om een airscape uitvoering te kopen, maar die is nog rumoeriger. Omdat meten weten is, ben ik met mijn zoon op de snelweg eerst met mijn huidige C1 gaan rijden en bij 120 km/u gemeten: 73dB. Toen hetzelfde stuk snelweg met de nieuweling en bij 120 km/u: jawel 73dB. Niets mis met mijn oren dus. Ook de VW UP had mijn interesse dus snel diezelfde dag naar de VW dealer en een UP opgehaald. Weer hetzelfde stuk snelweg met 120km/u. Wat een verschil qua geluid. Dat hadden we zelf al vastgesteld en de dB-meter bevestigde dit. Slechts 70dB. Nu rijd ik voornamelijk snelweg tijdens mijn dagelijkse woon/werkverkeer ( 112 km per dag) dus vind ik een beetje rust in de auto best belangrijk. Mijn conclusie was dat hoe leuk ik de nieuwe C1 qua design ook vind, qua techniek en geluid binnenin is er weinig vooruitgang geboekt. Waar de drieling destijds bij introductie toonaangevend in het A-segment was, dat kun je van de nieuweling niet zeggen. Een gemiste kans. Na het aanvinken van allerlei opties ( ook een kleine auto mag luxe zijn) kwam ik ook nog eens tot de ontdekking dat de UP en de C1 in vergelijkbare uitvoering even duur zijn. Ook de inruil bij de VW dealer lag gelijk met die bij Citroën. Ondanks het feit dat ik het design van de UP minder spannend vind, reed de kleine VW gewoon een stuk beter dan de nieuwe C1. Je hebt het gevoel met een veel grotere auto op pad te zijn en de rust in de auto op de snelweg draagt daar heel erg aan bij. Dus tot mijn grote spijt is de nieuwe C1 afgevallen en ga ik per september mijn kilometers in een UP afleggen. Qua rijden en comfort is de UP verreweg de baas t.o.v. de C1. Maar of ie net zo economisch en betrouwbaar is als mijn nu nog huidige C1? Dat zal ie nog waar moeten maken. Want op dat punt was en is mijn C1 onverslaanbaar. Op een raamrubbertje na en de terugroepactie voor het gaspedaal (sensodrive) is er nooit wat aan geweest buiten het reguliere onderhoud. Zelfs de remblokken en schijven zijn na 100000 km nog niet versleten. Dus wat dat betreft zal ik hem straks best een beetje missen. En qua design vind ik het (nu oude) model C1 nog steeds erg leuk. Maar heb deze keer toch voor comfort gekozen. Tenslotte moet je er toch best wel weer de nodige dukaten bijleggen en dan verwacht je daar ook het één en ander voor terug. Kwam overigens tot de conclusie qua prijs dat de nieuwe C1 in precies dezelfde uitvoering als mijn huidige in 5 jaar tijd 23%!! duurder is geworden. Ik praat dan wel over de meest luxe uitvoeringen met volop opties. Klein rijden mag en hoeft niet behelpen te zijn, tenslotte.
Groeten, Jan.
Life is too short for bad cigars