1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Lege accu
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 17 februari 2014 11:47 PM

Ik rijd niet veel in mijn C6 benzine (2006, 55.000km), en dat betekent nu een lege accu….net geconstateerd. Hoe kom ik nu zonder een ruit te breken in mijn C6? De achterklep schijnt wel van binnenuit geopend te kunnen worden, dat zal wel moeten, want van buiten kan je hem niet met de sleutel openen. Ik constateer het net, het is nu al laat, dus zelf verder nog geen onderzoek gedaan…morgenavond verder…ik was al bang dat dit ooit ging gebeuren. Hoop dat iemand een goede noodprocedure kent…een hulpauto is geen probleem, maar hoe kom ik in de auto?

De accu is van december 2010, wel snel vind ik. Als ik ermee rijd, rijd ik minstens 40km, dus ook weer niet hele kleine ritten. Ik heb er nu een maand niet in gereden.

Profiel  
 
oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 18 februari 2014 01:53 AM
  [ # 1 ]

je kan het portier “gewoon” openen. let alleen op dat het daarna niet dichtvalt.

Dan de motorkap openen, pluspool en minpool op zoeken. Nee inderdaad er zit geen accu voorin, maar wel een plus- en een minpool.
Daar spanning op zetten en eventueel starten.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  
 
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 18 februari 2014 08:07 AM
  [ # 2 ]

Dank! Lukt het met een 50 ampère accu (naar ik meen, kan ook 44 zijn) van een Clio 1.4 uit ‘92 de C6 te starten denk je?

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1283
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 18 februari 2014 10:40 AM
  [ # 3 ]

Is een nachtje aan de druppellader geen optie?

*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 februari 2014 10:43 AM
  [ # 4 ]

Als de accu helemaal plat is: Zet de clio er aan vast en laat haar lopen. Probeer iets boven stationair te houden. Zo rustig een paar minuutjes wachten tot de C6 weer wat prik heeft gekregen van de clio dynamo. Dan starten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
smullink
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 142
Geregistreerd: 16-05-2011

Gepost: 18 februari 2014 01:48 PM
  [ # 5 ]
oldenhage schreef:

je kan het portier “gewoon” openen. let alleen op dat het daarna niet dichtvalt.

Dan de motorkap openen, pluspool en minpool op zoeken. Nee inderdaad er zit geen accu voorin, maar wel een plus- en een minpool.
Daar spanning op zetten en eventueel starten.

Maar hoe zit het dan met het naar beneden gaan van de ruit? Zonder dat die ruit naar beneden gaat krijg je je deur toch niet open. En zonder stroom lijkt mij die ruit niet naar beneden te gaan…

‘67 DS21 Pallas Hydraulique -  http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF

Profiel  
 
Gepost: 18 februari 2014 06:43 PM
  [ # 6 ]

Openen zonder dat de ruit naar beneden gaat lukt met voorzichtigheid,
dicht doen zal niet lukken zonder de ruit te breken.

Profiel  
 
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 18 februari 2014 07:51 PM
  [ # 7 ]

Ik kan het pas maandag doen..dan ben ik vrij en kan ik de tijd nemen. Als de auto loopt dan wil ik meteen wegrijden en de accu laten checken en evt een nieuwe laten plaatsen. Mocht het me zelf niet lukken de auto aan de praat te krijgen, dan zal ik de ANWB bellen. Ik stop maar meteen een groot kussen tussen de deur voor ik hem toch per ongeluk dichtgooi. Dank allen!

Profiel  
 
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 18 februari 2014 10:09 PM
  [ # 8 ]

NB Wat betreft druppellader, de auto staat in een gezamenlijke garage, ik kan hier helaas geen elektriciteit bij de auto krijgen..

Profiel  
 
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006

- C5 break exclusive
Gepost: 26 februari 2014 10:53 PM
  [ # 9 ]

het eerste wat ik zou doen als de clio eraan hangt, is de ruit laten zakken, dan kan dat niet meer fout gaan. Automatisme enzo.

mia macchina è presto per rubare

Profiel  
 
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 27 februari 2014 01:57 PM
  [ # 10 ]

Ga ik doen. Ik kan er pas ma 10 maart mee aan de slag…..ik hou jullie op de hoogte

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 27 februari 2014 06:46 PM
  [ # 11 ]

Kijk wel even in je handleiding naar de ramen-procedure!

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4923
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 februari 2014 09:17 PM
  [ # 12 ]

Die ligt in de auto. Very Happy

Profiel  
 
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 10 maart 2014 10:13 PM
  [ # 13 ]

Gelukkig had ik de handleiding toevallig wel mee naar binnen genomen, dus ik kon me enigszins voorbereiden Smile. De C6 is vandaag toch maar mbv de ANWB gestart. Voor ik het in de gaten had had de ANWB-meneer de deur al geopend, maar dit was geen enkel probleem voor de ruit. Dichtgooien zonder stroom zou niet gekund hebben. Even een ritje via Nieuw Vennep om bij te laden en kennis gemaakt met Johan Oldenhage, fijn bedrijf! De accu lijkt nog goed (ik dacht dec 2010, maar bleek dec 2011 te zijn), een meevaller. De auto had toch net even te lang stil gestaan, langer dan 3 weken schijnt al een probleem te zijn. Daar ik geen stroom bij de auto kan krijgen, zit ik toch te denken bij langere stilstand de accukabel los te halen. Alleen de kofferbak kan ik dan ook niet meer openen. Om de accukabel weer aan te sluiten zal ik dan via de het neerklappen van de achterbank als een slangemens de kabel moeten bereiken….jammer dat de achterbak geen normaal sleutelgat heeft…

Profiel  
 
koenra
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 04-01-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 Hdi Exclusive
Gepost: 10 maart 2014 11:35 PM
  [ # 14 ]

Je hebt onder de motorkap ook een punt om de accu af te koppelen (denk er alleen wel aan dat je het portier dichtdoet voor je de stroom afsluit).
Koen

Profiel  
 
Citrof
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 28-10-2012

Gepost: 15 maart 2014 10:18 AM
  [ # 15 ]

Bedankt voor de tip! Inderdaad, natuurlijk bij de klemmen onder de kap waar de auto door de ANWB mee is gestart, toch? Dat zou wel een stuk handiger zijn Smile Het ging allemaal zo snel dat ik me dat nog niet gerealiseerd had. Snel even kijken..ik ken mijn C6 nog steeds te slecht!
Een aanvullende mogelijkheid is om een extra accu kopen en deze gewoon in huis aan de druppellader te hangen. Dan heb ik altijd capaciteit om een auto te starten. Ik heb namelijk geen electriciteitsspunt in de gezamenlijke garage.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook