Zo dat ziet er inderdaad heel netjes uit.
Even in het kort mijn taxatie-ervaringen. 3 Jaar geleden liet ik mijn toen 10 jaar oude V6 taxeren en was heel blij met de waardebepaling van € 8700. Een jaar later werd door een hagelbui mijn motorkap en dak veranderd in een poffertjespan en aangezien mijn WA + beperkt casco een dergelijke schade dekt, bracht ik hem vol vertrouwen bij de reparateur. Echter de verzekeringsexpert vond een dagwaarde van € 2500 (vóór de schade) hoog genoeg, terwijl de reparatiekosten € 3000 zouden bedragen. Ergo totaal-verlies.
Na eindeloos geOH bleek dat:
- mijn verzekering hun g*t afveegde met mijn taxatierapport
- ik op eigen kosten een hertaxatie kon laten doen
- er geen erkenning (meer) bestaat voor taxateurs
Uiteindelijk is het helemaal goed gekomen, want via advies van Waterman en tilanus heb ik een voor mijn verzekering aanvaardbare taxateur gevonden, die alleen wel ruim 4 keer duurder was (€ 420) dan de eerste. Hun dagwaarde was € 4500 en ik kreeg een ruime vergoeding uitgekeerd, plus de taxatiekosten en exclusief een ER van € 135. Dankzij een goede en goedkope reparatie van restyler DSH uit Den Bosch heb ik er ook nog een leuk bedrag aan overgehouden.
Jouw “Taxeren-online” zegt:
De taxatie voldoet volledig aan de wensen van de verzekeraar, zij garanderen 100% zekerheid.
, dus hopelijk is alles goed geregeld bij hen.
Adri
Totaal aantal Berichten: 5463
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Zo, Duif hij is wel heel netjes schoon onder de kap!
Wat een mooie Xantia! Mooi taxatierapport..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
hogervp schreef:Inmiddels heb ik een taxatieverslag en is de Xantia casco verzekerd via de klassiekerverzekering van de GIO groep.
Die hebben inderdaad heel interessante premies. Echter en helaas, indien gebouwd na 1999 vinden zij het geen klassieker.
Adri
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
En pas dit jaar is de Xantia toegevoegd aan de lijst klassiekers. Dat voordeeltje heb ik kunnen pakken.
Goed dat je even wat vertelt over jouw ervaringen. Ik heb voor GIO gekozen omdat deze maatschappij mij destijds werd geadviseerd vanuit de Amivereniging. Hoe deze maatschappij reageert als er daadwerkelijk schade is, dat weet ik niet. Ik zal bij de Amivereniging eens polsen of er überhaupt ervaringen zijn met de GIO groep.
Ik heb deze keer gekozen voor taxatie-online omdat het snel is en relatief goedkoop. Mijn Ami en voorheen de BX heb ik laten taxeren bij een beëdigd taxateur bij mij in de buurt.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik heb de 2CV en de XM beiden bij de Gio groep laten verzekeren.
Het taxatierapport kostte mij € 100.- per auto.(taxateur in de regio)
Voorwaarde is dat de auto ouder dan 15 jaar is en niet meer in productie is.
De minimale te verzekeren waarde moet € 4000.- zijn.
Ik betaal nu voor mijn XM nog geen € 22.- per maand, all risk verzekerd en mag 20.000 km prive/zakelijk rijden.
m.vr.gr
Peter
Ik heb de 2CV en de XM beiden bij de Gio groep laten verzekeren.
Het taxatierapport kostte mij € 100.- per auto.(taxateur in de regio)
Voorwaarde is dat de auto ouder dan 15 jaar is en niet meer in productie is.
De minimale te verzekeren waarde moet € 4000.- zijn.
Ik betaal nu voor mijn XM nog geen € 22.- per maand, all risk verzekerd en mag 20.000 km prive/zakelijk rijden.
m.vr.gr
Peter
Daar ging iets fout…dubbel geplaatst…..
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Oef, even flink afstoffen hier.
De V6 heeft weer een verse APK. Afgelopen jaar zo’n 25K gereden, daar zaten aardig wat ziekenbezoeken met ritjes Amsterdam tussen. Dan gaat het hard. Afgelopen jaar ook met de V6 en sleurhut erachter op vakantie geweest en dat was ook uitermate relaxt rijden. Met caravan zoop het wel lekker trouwens, zo’n 1 op 5. Maar dat mag de pret niet drukken. De comfortbollen achter heb ik laten vervangen door normale bollen, dat beviel de eerste maanden heel goed. Ik merk nu echter dat de hele auto wat stugger is geworden. Veerbollen voor binnenkort even op druk meten.
Kilometerstand is nu 170.000. Daar kan nog lekker veel bij.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De loopbaan van jouw V6 lijkt aardig op die van mij, ook qua km-stand. Ik heb ook eindeloos geklooid met comfort/gewone bollen en ik laat het nu maar zoals het is, comfortbollen rondom.
En bij mij moeten er ook nog minstens een paar ton bij.
Adri
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Ondertussen is er wel weer wat gebeurt. De snelle dame was enigszins incontinent geworden, passend bij de beste tradities van ons merk. In dit geval was de lekkage zodanig dat er een andere HD-pomp op moest. Laat mijn garagist nou enige tijd geleden een V6 te hebben gesloopt omdat daar onder andere de bak van kapot was gereden. Kortom er is een goedwerkende gebruikte pomp op gezet. Uitlaat was ook aan het brommen gegaan en de voorraadbol was naar de gruzelementen: ook dit is vervangen waardoor de vering weer doet wat ie hoort te doen en niet iedereen zich omdraait op straat als ik voorbij kom.
De gesloopte donor V6 heeft nog wat meer onderdelen achtergelaten, altijd handig mocht ik nog wat nodig hebben.
Vorige week ook nog schade opgelopen, twee koters reden met hun skelter tegen een achterportier aan. Een beste kras en deuk tot gevolg. Dit wordt binnenkort netjes hersteld. Op naar de 180K.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De pompen gaan lek op de afdichtingen. 2 ringetjes van 7 euro lossen dat op….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
dit was helaas geen o-ringetjes werk.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 2114
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
wat wel gebeurt is dat men een beginnende o-ring lekkage daar denkt te kunnen oplossen door de wartels van de leidingen strakker te draaien. Die zitten daar met een conische afdichting ingeschroefd (vergelijkbare flare als gebruikelijk bij remleidingen). Door die veel te strak aan te draaien, vervormen ze en gaan ze kapot en dus lekken. Waar ze dus eerst ok waren omdat de lekkage daar niet vandaan kwam, lekken ze dan wel/ook