My first Citroen
Ronald1973
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3

Gepost: 24 februari 2014 12:52 PM

Beste Forum leden / Citroen liefhebbers.

Ik ben Ronald bij na 41 jaar, en na vroeger een paar peugiess gehad te hebben, daarna Audi’s gereden nu toch een zomaar Citroen.

Reden hiertoe is dat wij na onze twee inmiddels puber kinderen (14 en 16) er nog een kleine bij hebben gekregen, gezien ik vergeten was hoeveel zooi er mee moet als je met een kleine op pad gaat, moest er ruimte komen.

Ik denk de grootste verandering die ik gemaakt heb op het gebied van auto, van een Audi A8 4,2 quattro D3 facelift 2008, naar een C4 Grand picasso 1.8 een zwarte.

de eerste indruk van de C4GP, best een imposante auto, ziet er ‘lekker uit’ zeg maar.

de instap is een topper, bij de audi was het net of je op straat ging liggen in een luxe ligbed, bij de C4GP loop je naar binnen.

qua ridjen moet ik enorm wennen, het is net een bus en daarbij komt het ding voor geen meter voorruit (ik weet het van 5.4 sec naar 100 of in 13 sec naar de 100 is enorm) maar moet zeggen daar is hij niet voor gekocht, er moest immers ruimte komen.

al met al ik ben best tevreden met het ding, gezien ik van de audi het meeste onderhoud zelf deed ga ik dat van de C4 ook doen, dus wanneer ik rarigheden tegenkom hoop ik hier het een en ander te vinden, en anders wel te posten.

Groet,
Ronald

nooit eerder een citroen gehad, en ja het blijft een franse auto…

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook