Totaal aantal Berichten: 155
- CX 2400 kdfi Familiale
- Saxo 1.4 5 drs Automaat

Totaal aantal Berichten: 88
- CX 2500 GTI
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Erg interessant topic mensen! Ik heb ook last van de beschreven ‘hik’ bij constant toerental en verdenk de Lucht massa meter (LMM). Heb gelukkig van een mede CX enthousiast een aantal componenten over kunnen nemen van een sloopdame, waaronder de LMM, Bdp sensor en bobines. Hoop dat het hiermee weer rijdt als van ouds. Goed om dan nu ook de achtergrond beter te kennen…
Dikke van Dale: Citrofiel..

- CX 2400 kdfi Familiale
Ik heb de bak weer aan het blok zitten alleen kan ik nergens het moment vinden waarmee de bouten moeten worden aangedraaid, iemand een idee? (ik gok 22Nm)
op gevoel.
niet te los, maar ook niet met vol geweld.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

- CX 2400 kdfi Familiale
Top! Ik dacht dat het M8 bouten waren maar het zijn M7 bouten, 22Nm is dan ook wel erg overdreven… Ik dacht dat M6 bouten ongeveer 9Nm konden hebben en M8 ongeveer 22Nm, dus M7 zal dan wel ongeveer 13Nm zijn.

- CX 2400 kdfi Familiale

- CX 2400 kdfi Familiale

- CX 2400 kdfi Familiale
Weer wat stappen gemaakt. Ook de eerst tekenen van het moderne injectiesysteem beginnen zichtbaar te worden.
De in- en uitlaatspruitstukken zitten vast en de lambdasonde zit op zijn plek (eerste foto). De oplettende lezer ziet natuurlijk dat er een “gewone” sonde is zit (denk ik tenminste, want hij komt uit smart) en de plek is bedoeld voor een breedband sonde (minder heet).
De tweede foto zijn de COP (coil on plug, iedere bougie een eigen bobine). Was wel ff uitzoeken hoe die gingen passen. Ze zijn eigenlijk net te kort om goed op de bougies te passen. Ik heb de lange moeren die op de bougies zitten ingekort, dan passen ze heel netjes.
De laatste foto zijn de aandrijfassen die voorzien zijn van nieuwe hoezen, klaar om gemonteerd te worden.
Ik heb besloten om de HD-pomp niet open te halen. Kan altijd nog. Ik heb een set o-ringen liggen maar die is voor een pomp met 7 plunjers. Ik gok dat de ringen voor de plunjes wel gaan passen maar de grote o-ring die het huis moet afdichten natuurlijk niet… Ik heb nog een 5-plunjer-pomp liggen voor een niet-airco CX, die ga ik, als ik ooit tijd heb eens bestuderen.
Ik hoop deze week de cilinders voor de voorveren te voorzien van nieuwe rubbers en ik ga de onderste draagarmen toch nog even demonteren om te voorzien van nieuw vet. Ik heb de losse draagarm die ik nog had, net gedemonteerd met behulp van draadeind, gladde moeren en een stukje rubberslang. moeren naar elkaar toe draaien waardoor het rubber expandeerd en dan duw je het kunststof er zo uit.
komend weekeind gaat de motor er in (hoop ik)

- CX 2400 kdfi Familiale
Vandaag geprobeerd “ff” de o-ringen van de veercilinders te vervangen. Ik wilde de cilinders aan de auto laten zitten omdat ik niet zo gauw zag hoe ik de cilinders uit de auto kon krijgen. Het lukte niet omdat de bovenste draagarm in de weg zat voor het demonteren van de zuiger. Die er maar even uit gehaald en wat ik toen zag maakte me niet blij… De o-ringen waren zo vervangen maar het lager van de bovenste draagarm was er wel heel beroerd aan toe. Morgen maar even kijken wat ik nog heb liggen…

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn gewoon te verkrijgen die lagers.
Maar maak meteen een vet nippel in je draagarm nu je hem er toch uit hebt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Bleuh.. maar beter dat je er nu achter komt dan dat je later weer alles los moet trekken
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- CX 2400 kdfi Familiale
Yep, dat is waar, nu ligt alles er toch uit. Toch was ik erg toe om de boel weer in elkaar te zetten.
Die vetnippel is een goede, ga ik morgen meteen doen! Ik heb ook wel eens gehoord dat ze dat doen bij de ADAL’s.
Ik heb nieuwe lagers besteld, ook maar voor rechts. Verder heb ik ook maar een set schijven en blokken besteld. Mijn schijven waren 16,8mm dik en de grensmaat is 18…
Weet iemand hoe ik de buitenringen van de lagers uit de draagarm krijg? gereedschap 6311-T heb ik nie

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Door een goede las in de ringen te leggen met hoge spanning.
Daarna tik je um er zo vanaf de andere kant uit.
( geen vetnippels maken in je onderste draagarm)
Voor de achterste is het ook aan te raden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/221532/
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

- CX 2400 kdfi Familiale
Top!