achterklep perikelen
websurfer
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 15-01-2007

Gepost: 01 maart 2014 06:06 PM

vandaag bezig geweest de achterklep van een berline geopend te krijgen.

storing was dat de klep dicht zat en niet meer reageert op de sleutelknop of rechtstreeks op de knop drukken.

uiteindelijk is het geluk door ook de slotplaat los te nemen en daarna rechtstreeks 12 v op de slot contacten te zetten,

ik heb het volgende getest
1) slot rechtstreeks op 12V en dan direct open klikken van het slot
2) drukknop doorgemeten en zie dat de knop een open verbinding heeft en bij indrukken een gesloten verbinding geeft
daarnaast op de knop connector gemeten en zie bij indrukken gewoon 12V op de bedrading komen welke na een 30 sec weer wegvalt.

in de draadbrug gekeken tussen dak en klep en daar geen beschadigingen oid gezien (wel de waterslang welke gescheurd was)
ook de knop connector direct doorverbonden maar heeft ook geen resultaat gegeven.

ik weet het op dit moment niet meer waar dit vandaan kan komen!!

heb maar een rechtstreekse 12v draad getrokken en deze met een schakelaar aangesloten
dan werkt het slot elke keer gewoon

maar wil wel graag de originele situatie herstellen maar waar zit het probleem ???

aanvullende info ook de achterruitenwisser doet het niet (sproeier wel)
heb nog niet gekeken of dit gewoon een zekering is maar mogelijk dezelfde oorzaak ??

wie kan me weer op weg helpen

Profiel  
 
frankvanhoorn
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 12-03-2014

Gepost: 12 maart 2014 02:56 PM
  [ # 1 ]

Tijdens een bezoekje aan dealer Van Boxmeer in Ville de Wuppo kwam een monteur vragen of ‘jij dat niet was met die kofferklepknop die niet werkt’. Ja, dat ben ik dus. Blijkt: de niet meewerkende knop van de achterklep is gewoon een instelling. Ik heb het nooit ergens in de boorddocumentatie gevonden, maar je moet de sleutel in het contactslot steken en met het contact aan op de kleine knop van de AB drukken. Als je ‘m twee seconden in hebt gehouden hoor je kort de claxon. Eén keer betekent klepknop aan, twee keer betekent klepknop uit. Nu ik dit weet denk ik dat ik ‘m op uit laat staan aangezien ik er al aan gewend ben en weet dat er helemaal niets kapot is. Het maakt me wel heel erg nieuwsgierig naar wat er allemaal meer voor verborgen instellingen te doen zijn..

quote uit de tiplijst bovenin.

misschien een idee?

Mvg

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook