Rijd geweldig mijn xm.
Maar toch een probleempje, balen!
Laag in de toeren houd ie in. Lijkt of ie af en toe overslaat.
Stilstaan gas geven merk het ook.
Zag op internet dat iemand een kapotte lambda zone had. Met exact zelfde model.
Bekend probleem?
Ga wel snel naar garage voor uitlezen. Vanaaf eens kijken in werkplaatshandboek.
Gaat om een turbo ct automaat uit 2000.
netjes onderhouden.
Alvast bedankt voor meedenken!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Je kan beter van je reactie “Nieuwe XM” je persoonlijke draadje maken.
Daar staat de info van de aankoop en kan je eventuele problemen die naar boven komen ook in kwijt. In het 1e bericht kan je de titel aanpassen, betreffende het probleem dat je hebt of wat je gedaan hebt
Ik heb een 8 klepper…loopt af en toe iets onregelmatig stationair….airco uitzetten en niets aan de hand…de mijne is van 96….heb dat 1 of 2 keer gehad maar dan bij hoge snelheden 150km of hoger…ff inhouden…...dan niets meer aan de hand…..
Peter
Uitgelezen bij de dealer:
Luchttemperatuur circuit onderbroken.
Dat klinkt opzich als een goede oorzaak.
Weet iemand welke sensor dat is? Neem op het gasklephuis?
Ik kan dat in de werkplaatshandboeken niet terug vinden.
Bedankt!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik weet niet goed hoe jouw gasklephuis er uit ziet. Bij de mijne, met het oude blok, zit de temperatuursensor links (dus aan de bestuurderskant) voor de gasklep in het huis gestoken.
Wim,
Disciplus Simplex
Geen idee dus. Ik maak wel even foto.
Ik heb wel deze sensor los tegen het inlaat spruitstuk aan.
Waar is die van? Heeft gebarsten kabeltje.
Met die groene stekker.
Is dat iets wat de temperatuur meet in de buurt van de inlaat??
Staat ook zoiets in de onderdelenlijst zie ik??
ALs iemand het weet, graag!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Die groene is van de klopsensor.
Wim,
Disciplus Simplex
Bedankt! logisch inderdaad.
Denk dat ik weet welke het is, vrijdag maar even meten.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
sensor meet gewoon goede waarde. Ook meet ik netjes 5v uit de computer.
Hij doet het niet constant. Wel vaak.
Je merkt het goed als ik gas loslaat in zijn hoogste versnelling. En dan weer kleine beetje gas gaf.
Dan houd ie flink in.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Ik heb hetzelfde probleem met mijn Turbo CT uit 1999. Bokken als een gek, alsof hij geen benzine krijgt. Heb al de ECU vervangen, bougies, maar geen resultaat. Auto stond anderhalf jaar stil voor ik hem kocht, dus leegrijden en vullen met Shell’s premium opschoonbenzine. Geen resultaat. Hij staat nu bij Gert de Jong, hoop dat hij de oorzaak kan vinden.
Ik ben benieuwd, ik hoor graag goede tip.
Met nieuwe bougies lijkt het wel beter. Maar is gewoon niet weg.
En inderdaad, voelt als benzine tekort.
Stap net uit de xm en heen bijna niet. Terug wel weer merkbaar.
Koud doet ie het nooit.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Heb jeje lambda al eens vervangen dan? Ik vecht nog steeds met het zelfde probleem. Het leek minder te zijn na een andere bobine, maar nu met de Lexia eraan meldt hij geen storingen, maar zie ik wel dat mn lambda waarde blijft steken op 0.452v. Zelfs bij een andere lambda sensor. Dus ik ga nu nummer 3 proberen en kabels doormeten
Ouwe mopperkont
De lambda moet nog. Staat wel op de lijst. Ga ik toch ook maar eens bestellen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Mijn XM staat nu al een week bij Gert de Jong. Computer geeft geen foutmelding. Euvel nog niet gevonden. Wordt vervolgd ...
ik had ook geen storingen opgeslagen. Ben bij twee garages geweest.
Als op een snelheid rij heb ik nergens last van.
Maar vooral gaslos en gelijk weer gas geven dan gaat heel erg bokken.
Maar de lambda ga ik dus ook nameten. Ergens gelezen dat iemand dat had vervangen en toen was alles weer goed.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Dit is toch een veel voorkomend probleem bij de TCT hoor, grootste boosdoener is bougiekabels, vervangen door nieuwe originele (Bougicord) en tevens NGK bougies gebruiken.