Poelie demonteren van dynamo
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 04 maart 2014 09:39 PM

Mensen,

Naast een lekke HD pomp, uiteraard ook een vette dynamo die aandacht behoeft. Is er een foefje om de poelie van de dynamo te verwijderen? Ik heb wel een ringsleutel 24 voor de moer en een torx 50 voor de as maar de ringsleutel is te groot om zich rond de moer die in de poelie verzonken ligt te kunnen “plooien”....Met een slanke pijpsleutel zou het wel gaan, maar dan krijg ik mijn torx-dop niet meer in de as geprikt…Wat een lullig probleem, maar goed…

Dank voor ieder goed idee…

Mitch

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2014 10:09 PM
  [ # 1 ]

Als je een luchtratel pakt heb je hem zo los met dop 24 en hoef je de as niet tegen te houden meestal. Bij mij werkt dat super, maar je moet er wel beschikking over hebben natuurlijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 04 maart 2014 10:18 PM
  [ # 2 ]

Tja, ik heb veel maar een luchtsleutel (nog) niet….Kwam een foto op een Franse site tegen waar iemand de klus klaarde met een gewone ringsleutel en een torxdop…Zou kunnen als ik een hele slanke sleutel kan vinden en anders maar even vragen bij de plaatselijke garagist al moet-ie na reiniging ook weer vast en doe ik het liefst écht alles zelf…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 05 maart 2014 05:36 PM
  [ # 3 ]

Je hebt tegenwoordig slagmoersleutels op een accu, die zijn zeer effectief (wel prijzig) en doen het dus zonder lucht.
Anderzijds, een compressortje kost ook de wereld niet meer tegenwoordig en luchtgereedschap is erg goedkoop.
Kijk eens bij http://www.hbm-machines.com.
Perslucht en XM-onderhoud gaan wonderwel samen.
Zo gebruik ik voor boutjes en moertjes in moeilijke hoekjes een persluchtratelsleutel

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 05 maart 2014 09:38 PM
  [ # 4 ]

Zojuist maar een slagmoersleutel op lucht besteld.. Mijn 2 cilinder compressor heeft verleden jaar de geest gegeven dus ook nog een compressortje op de kop tikken…. Ben bezig met motorblokwissel en daarbij als het goede blok er uit ligt daarvan alles te vervangen waar ik bij kan en waardoor ik weer paar jaar onbezorgd kan rijden.  denk aan complete koppeling, drukgroep, riemen, waterpomp, keerringen, pakkingen, draagarmrubbers enz. Stond al langer gepland maar nu maar even doorzetten… Moet ook de LPG installatie overbouwen. Maar eens beginnen met stekkers te labelen en wat foto’s want het is me een behoorlijke bende aan bedrading…

Profiel  
 
Mitch
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 12-05-2005

Gepost: 07 maart 2014 10:05 PM
  [ # 5 ]

Slagmoersleutel er op, poelie er af. Het ei van Columbus..Ga ik nog veel plezier aan beleven met allerlei hardnekkige en halsstarrige bouten en moeren…

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook