Dag beste TA-ers, ik zit al best wel lang op t forum, vooral met A-types, CX, AX en ZX,
ik ben bezig met een 2CV pick-up project (hieronder een plaatje voor het idee) nu kan ik binnenkort gaan spuiten en ben op zoek naar een specifieke kleur
ik heb vorig jaar op de 2CV wereldmeeting een 2cv gezien (een uit 1956 ofzo) deze was volgend de eigenaar gespoten in een oude Tractionkleur, de eend was heeeeeeel donker grijs. nu ben ik al wel wat aan het zoeken geweest, maar ik kan er niet uitkomen welke kleur dit geweest is. wat ik wel weet is dat het geen metallic was
helaas heb ik tot nu toe nog geen plaatje van deze auto , misschien heeft iemand hier een idee wat deze kleur geweest kan zijn?! een originele Citroënkleur is toch wel leuk op deze auto.
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Totaal aantal Berichten: 507
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Zou kunnen, in mijn herinnering was die nog donkerder, maar als dit het donkerste is wat ooit geleverd is op een TA moet het haast wel de goede kleur zijn!
Totaal aantal Berichten: 507
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
Volgens mij is dit AC131
Totaal aantal Berichten: 15697
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Er is natuurlijk ook nog Gris Smoked uit de Belgische productie, maar die is niet zo heel donker.
na wat zoekwerk toch eindelijk mijn foto’s kunnen vinden gelukkig zitten er 3 bij van de betreffende auto! zou dit Gris Bruyere kunnen zijn?
zo op deze foto’s lijkt t haast wel zwart, dat is in mijn herinnering ook het geval, bij wat minder licht of vanuit de juiste hoek, lijkt t haast zwart (maar toch net niet)
greetzzzzzzzzzzz
Nee, dit is geen Gris Bruyere , want dat is meer grijs met een paarse gloed.
Kijk hier ook maar eens: http://www.nuancierds.fr/INTZ ideal19 gris bruyere.htm
Dat lijkt idd wel veel lichter, iig veel grijzer.
In het echt was de auto echt grijs, maar wel tegen het zwarte aan. Het ligt nu natuurlijk ook erg aan de instelling van je monitor.
Ik ga nog ff verder zoeken!
Thnx!
inmiddels naar de France nationale 2cv meeting geweest, de betreffende auto weer gespot, maar helaas de eigenaar niet kunnen onderscheppen… wel wat nieuwe pics die de kleur wat beter laten zien!
iemand een idee? (toch gris bruyere?)
greetzzzzzzzzz
Dit is absoluut geen Gris bruyere.
Totaal aantal Berichten: 920
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
mbt de pick-up: Mooi stukkie plaatwerk!!!
waar rook is, is…
LHM only!