Hallo allemaal,
sinds vorige week wil onze dame niet meer omhoog komen. De auto blijft met de neus in de normale rijdhoogte staan, terwijl de achterkant niet meer omhoog komt. Opvallend is dat de HD pomp niet tikt. De VC geeft geen fout codes aan. Onlangs zijn de veerbollen nagekeken en is de hoogteregelaar achter schoongemaakt. Het sportstandlampje gaat mooi na een paar seconde uit. Tot verkort veerde de dame zoals zij dit hoorde te doen.
Wie heeft er een tip waar te beginnen met zoeken?
Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6
** Een Citroen slijt het meest door stilstand**
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Vreemd. Wat gebeurt er als je de auto omlaag doet en daarna in rij stand? Misschien is je accumulator bol leeg
We hebben de auto in alle standen gezet maar het geeft geen resultaat. De acum bol is in getest en oké bevonden…
Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6
** Een Citroen slijt het meest door stilstand**
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Probeer eens de laagste stand en dan het ventiel een halve slag los te draaien (sleuteltje 12 naast je acc.bol) Als’ie alleen aan de voorkant omhoog komt is je hoogtereglaar achter toch verdacht denk ik. Heb er geen ervaring mee helaas.
Hallo beste
Ik vermoed ook je hoogte regelaar achter op de achteras .
Ik had presies het zelfde probleem maar bij mij zat hij vast de hogte regelaar normaal moet je die op en neer kunnen bewegen.
Na het schoonmaken werkt deze weer perfect.
Is de hogte regelaar goed schoongemaakt ?
Heb je alles uit elkaar gehaald en goed uitgeblazen ?
Bij mij kwam er allemaal inplaats van groene lhm , een bruin geel drapje uit
Groetjes michael
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Je hoogteregelaar achter krijgt geen signaal om te gaan werken, gezien het feit dat de pomp niet tikt en de wagen achter niet omhoogkomt .
Denk dat je stangenstelsel los is geraakt van je hoogteregelaar bij het schoonmaken.
Heb dat ook wel eens gehad,stangetjes van je hoogteregelaar controleren.
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Simple fix dan! Hopelijk is het dat!
We hebben de hoogte regelaar schoon gemaakt en er zat wel wat vervuiling in. vervolgens weer gemonteerd en stangenstelsel getest en dat werk allemaal prima. het HLM niveau is normaal en bij het sturen slaat de pomp wel even kort aan. We hebben zoals aangeraden de ontlastschroef diverse malen half en helemaal open en dicht gezet. Echter de auto komt bij geen van de standen omhoog.
Wie heeft er nog meer goede ideeën en of tips.
P.s er zijn ook geen foutcodes gevonden.
Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6
** Een Citroen slijt het meest door stilstand**
Aan- en afvoer niet verwisseld?
XM TCT Ambiance`94
wat voor xm is het? V6 uit welk jaar?
foutcodes die zul je niet zo gauw vinden denk ik.
Na het schoonmaken van de hoogte regelaar, de eerste keer, heeft die wel goed gewerkt?
Of meteen dit probleem?
Wat was de aanleiding om de hoogte regelaar schoon te maken?
Als je blijkbaar bij de hoogte regelaar kan met een brug ofzo.
De aanvoer leiding moet flink onder druk staan, dat kun je zo testen.
Ik heb zelf een keer de hoogte reglaar vervangen. Deed daarna niets meer.
Had ik stomstom de aan en afvoer leiding verkeerd om gedaan. Maak je echt heel snel een fout mee.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Hey allemaal,
het gaat om een v6 uit 94 en het is een 12v. de auto ging netjes op en neer en veerde goed en op eens niet meer.
De hoogteregelaar hebben we losgehaald omdat we vermoedde dat deze vervuild zou zijn…dat viel mee.
De leidingen verkeerd aansluiten op de hoogteregelaar is bijna onmogelijk…deze zijn van staal en hebben een pacifieke vorm waardoor ze niet snel passen op een ander gat.
Mini cooper, BX 1400 ‘86 BX ‘91 Chic XM v6
** Een Citroen slijt het meest door stilstand**
Als je de leidingen hebt omgewisseld, dan werkt de hoogtebediening precies andersom.
Dus met de hendel in de hoogste stand gaat de auto naar beneden en met de handel in de laagste stand gaat die omhoog.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik weet niet of het je verder helpt, maar bij een Xantia diesel uit ‘93 en later met een uit ‘97 hebben wij destijds hetzelfde euvel gehad, namelijk alles in orde maar de achterkant blijft plat op de grond liggen.
Destijds was het een klein plastic onderdeeltje van een paar centimeter lang dat in de buurt van de achteras gemonteerd zit. Onderdeelprijs maar een paar gulden, onze onvolprezen Citroën dealer reed destijds op zaterdag naar de Ardennen om het onderdeeltje te vervangen
Ik weet niet hoe het onderdeeltje heet, heb het in mijn handen gehad en was van plastic, zoals gezegd een paar centimer en langwerpig.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
De VC zal geen foutcodes bevatten die met dit probleem te maken hebben. Die foutcodes hebben allemaal met hydractief te maken.
V6 12V uit ‘94 dus je hebt Diravi. Stuurbekrachtiging werkt goed? Dan heeft het systeem voldoende druk.
Heb je na het monteren van de hoogteregelaar goed ontlucht bij de achterremmen?
Mechanisme goed gemonteerd en de klem op de stabilisatorstang vastgezet? (sorry voor de open deur… )
Is het messing busje mooi rond of uitgelubberd? Maar dat laatste zal niet veroorzaken dat de dame op haar kont blijf liggen, hooguit schokkerig omhoog komen.