Goedenavond,
Weet iemand misschien of ik nog aan nieuwe motorsteunen voor mijn Fiat 242 D uit 1978 (Hilton GLS Camper) kan komen??
Groetjes Martijn
[edit mod] quote gewist, quoten van het laatste bericht is niet toegestaan!Zie regel 10 [/edit mod]
zijn het dezelfde dan van een C35?
Totaal aantal Berichten: 920
- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
zou hetzelfde moeten zijn ja…
waar rook is, is…
LHM only!
- 2CV 250
- Overig U23 50 MOD
Eigenlijke steun (voet met rubber silent-block en verticale draadeind)
(B) 5 448 393 (N) aan beide zijden dezelfde steun, zowel voor diesel als (citroën-)benzine identiek.
waar rook is, is…
LHM only!
ik heb ze nieuw gezocht maar niet gevonden, dus gebruikte op de kop getikt. geen idee of er nog nieuwe zijn.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Motorsteunen zijn gelijk aan die van de Citroën DS, in ieder geval qua behuizing. DS-rubber kan iets soepeler zijn, maar of je dat gaat merken?
Citroen!
- 2CV 250
- Overig U23 50 MOD
In principe heb je gelijk, het binnenwerk van de steunen is echter anders.
De DS motorsteunen hebben een dikker onder rubber en een dunner bovenste rubber.
Dit betekend, in theorie, dat wanneer de aandrijflijn van de bus maximaal belast wordt, denk aan volgas in de eerste versnelling (dan wordt de motor eigenlijk van de steunen opgetild), dat dan de dunne DS bovenrubbers alle krachten en trillingen moeten opvangen.
In de DS is de belasting van de motorsteunen juist andersom: grotere druk op de steunen bij zware belasting (bij groot moment op de hele aandrijflijn)
Ik weet (nog) niet of je het in praktijk zal merken hoor. “De Fransman” in Duitsland verkoopt nieuwe rubbbers voor de DS, ik heb ze liggen, de reservesteunen zijn gedemonteerd, maar het experiment nog niet afgemaakt… Zoals met alles: Te weinig (priori-) tijd.
waar rook is, is…
LHM only!
- 2CV 250
- Overig U23 50 MOD