Allen,
Recent kreeg ik onderweg foutmeldingen op het display m.b.t. de hydraulische vering en de opmerking niet harder te rijden dan 90 km/u. Thuisgekomen aan de Lexia gehangen en geconstateerd dat de pomp het niet deed. Omdat ik de auto ook heb ontlucht met de Lexia lag deze ondertussen ook op zijn buik.
Vanaf deze plek de complimenten voor Johan Oldenhage voor zijn uiterst behulpzame houding en expertise m.b.t. mijn probleem (geklapte zekering, 40A, van de pomp). Hulde. Ik ben graag klant bij Oldenhage.
Het was nogal een sinecure om de pomp en het systeem weer gevuld te krijgen met LDS. Door, kennelijk een droog, draaiende pomp is er nog eens een nieuwe zekering geklapt. Uiteindelijk uitgerust met 50A zekering. Ruim 2,5 liter LDS moeten bijvullen.
Greetz
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Het vervangen van een zekering door een met een hogere waarde lijkt mij onverstandig.
Zoeken naar de oorzaak van het stoppen van de pomp zou ik voorrang geven.
Want: Waar is die olie gebleven? Die moet ergens uitgekomen zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 764
Geregistreerd: 02-11-2005
- XM 3.0 V6 bvm5 Exclusive 1998
- C6 (2005-2012) 3.0 HDI AUTO Exclusive 2009
- CX 25 GTi bvm5 ABS 1987
- SM 3.0 Carb bvm5 1974
- DS 3 DS 3 Opera
Lekkage vaak moeilijk te viinden special als ergens het vat een scheur heeft.
Dit kan komen als de verkeerd is opgekrikt en er overdruk is ontstaan in het vat.
Dit is speciaal kritisch in de oudere versies. In de nieuwste editie van het vat,
zit er een andere dop op die de overdruk aankan. Bij opkrikken altijd dop van het vat halen !!