Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
MiGS schreef:Gaat zo’n GrijzeKaartverhaal (CG non) nog heel vervelend worden?
Ja. Vooral als er geen homologatieprocedure geweest is….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Ah, dus voor het gangbare blik is het nog wel te doen, maar voor die Iltis waar jij op gaat bieden wordt het dus een uitdaging
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
Totaal aantal Berichten: 1303
Geregistreerd: 09-05-2016
- Xantia v6 Activa
- Xantia Turbo CT Activa
citroen23 schreef:
Doe mij maar een activatje V6 uit 1997 met slecht 1500km op de klok
Is dat dezelfde als de Xantia die uitgebreid is gefotografeerd voor Citroënorigins? http://www.citroenorigins.co.uk/en/cars/xantia
Lijkt mij ook wel een leuk wagentje trouwens .
Xantia Activa Turbo CT (‘96)
Xantia Activa v6 (‘97)
Natuurlijk is zo´n Conservatoire erg mooi voor Citroën en de verkoop van bepaalde voertuigen is denk ik noodzakelijk. Je moet steeds nieuwe keuze´s maken wat je wilt en moet bewaren. en wat weg kan wegens bv dubbel of anders. Tevens biedt dit andere verzamelaars, musea ed. kans om hun collectie weer uit te breiden. Zelf denk ik dat het nog mooier zou zijn als er een ´gewoon`Citroën`museum zou komen met alles wat een Citroenist of Citrofiel of petrolhead zou behagen. Je weet wel zo´n museum waar je zo maar een hele middag in kan ronddwalen. Met een goede koffiecorner en bibliotheek en een media ruimte met constant Citroën gerelateerde films. En vergeet de shop niet waar een rijk gesorteerd boeken en andere parafernalia te koop is. Busines gewijs zou dat best goed kunnen lopen. Tevens zou dit ook een van de doelstellingen van het Conservatoir nl waardevermeerdering van het merk helpen creëren.
Totaal aantal Berichten: 367
Geregistreerd: 20-10-2005
- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
De catalogus staat inmiddels online:
http://flipbooks.pdfanimate.com/books/plhs/#p=1
Groet, Rogier
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Pssst, niet verder vertellen! De veilingmeester heeft mij toevertrouwd dat meerdere kavels aan kopers uit de Lage Landen zijn toegekend. Benieuwd wat we daar nog van gaan horen en zien!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De duurste productiewagen van deze middag was een XM voor € 30.000,- Niet slecht!
Ben benieuwd waar die Tubik terecht gaat komen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
iemand van hier iets gekocht?
Rens, heb jij inside information?
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
De meharis 4x4 zijn laag ingeschat, voor zn bedrag wil ik er nog wel een!
Of die FAF.
Waar zijn die veilingen eigenlijk? Zal zo eens googlen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Oke weet al wat die meharis hebben opgeleverd Die gele met plat wiel is voor 18K weg gegaan.
Das veel geld voor een wrak. Begrijp uit de tekst dat er met die meharis andere autos gesleept werden…..
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Van de voorpagina
‘Uitverkoop’ Citroën Heritage
Afgelopen zondag was het dan zover, de ruim van te voren aangekondigde internetveiling van een aantal stukken uit de collectie van Citroën Heritage. De zaterdag voor de veiling was de kijkdag. Geïnteresseerden konden een kijkje nemen bij de 155 lotnummers van de veiling. Ook wij zaten klaar om te kijken en te verbazen.
Uiteraard was deze veiling een unieke gelegenheid om eens in een prototype te zitten, er onder te kijken, of om ze gewoon goed te fotograferen zonder een afzetting eromheen. Eindelijk stonden de modellen opgesteld zoals deze modellen opgesteld horen te zijn!
Iets na 14:00 begint de veilingmeester met het veilen van de stukken. Al heel snel wordt duidelijk dat de publiciteit haar werk heeft gedaan: de interesse voor de stukken is groot. Zo groot dat nummer 1, 2 en 3 al het viervoudige opleveren van de verwachte prijs. Zowel vanuit de zaal, via internet als via de telefoon wordt er geboden. Lot nummer 5, de race-overall van legende Jacky Ickx, gaat met een opbrengst van bijna 6.000 euro voor maar liefst voor 20 maal meer weg dan verwacht! Uiteindelijk gaan bijna alle lotnummers voor een veelvoud van de verwachte prijs weg. Bij nummer 134 rijzen wel wat vraagtekens. Dat lotnummer, een prototype van de Cactus, gaat weg voor iets meer dan 4.000 euro. Binnen 30 seconden hamert de veilingmeester het artikel af, terwijl de verwachte prijs 8.000 -12.000 euro was. Wat zou daar achter zitten?
Nog wat leuke details? Een setje CD-roms voor de pers, dat u zekerste weten op de Citromobile vindt voor 5 euro, gaat weg voor ruim 170 euro. Een XM boek met medaille, gewoon te koop in het Conservatoire: 280 euro. Drie instructieboekjes van een DS: 560 euro; reden te meer om je DS voortaan op slot te zetten! Een aantal Nederlandse citrofielen is zaterdag afgereisd naar Parijs. Sommige hebben zelfs biedingen gedaan, maar de gekte rond de stukken geeft hen het nakijken.
Wat weten we verder van de stukken? Uit betrouwbare bron weten we dat er in ieder geval twee stukken naar Nederland komen. Te zijner tijd zal het Citroen-Forum hier wel aandacht aan besteden. Verder weten we zeker dat het onderstel van de XM naar Japan gaat: de nieuwe eigenaar postte op zijn Facebookpagina foto’s met “Hij is van mij!” Naar verluidt gaat de XM (lotnummer 147) naar een bekende zuid-Franse verzamelaar. De Sbarro prototypes schijnen alle door één en dezelfde koper uit noord-Afrika gekocht te zijn. Let wel: schijnen. We gaan gewoon met z’n allen uitkijken waar de stukken weer opduiken.
Naast een hoop publiciteit heeft het Citroën Heritage (dat klinkt toch beter dan L’Aventure Peugeot-Citroën-DS?) ruimte, maar ook financiële ruimte opgeleverd. Als we alle bedragen bij elkaar optellen komen we rond de 700.000 euro uit. Alle stukken met hun opbrengst worden hier beschreven. Nog eens langs alle 65 verkochte voertuigen bladeren kan hier!
Tekst: oldenhage, foto’s: RobB, Citroën Heritage
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Als ik de opbrengsten van alle items zie, dan kan de aanvankelijke spijt van het niet actief meebieden gelukkig achterwege blijven. Ik heb niet de indruk dat ik serieus had kunnen (willen?) meedoen…
Hopelijk blijft Citroën haar heritage koesteren in een vorm waarbij liefhebbers er nog steeds van kunnen genieten. Want hoewel al jaren geleden, blijft mijn bezoek aan het Conservatoire in mijn geheugen gegrift.
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 17-11-2004
- ID/DS ds 20 hydraulique
- ID/DS ID19f
- HY H72 oprijwagen
De resultaten van de veiling waren verrassend (althans voor mij). Op zaterdag bekeken we de auto’s; we hebben de veiling niet afgewacht in verband met het aangekondigde slechte weer en motorproblemen met mijn Jumper. We zijn zondagochtend weer vertrokken richting Nederland. Wel hebben we onze vriend Hiroyuki Nii - van auto-needs.com in Kyoto - laten weten dat hij kon kopen wat hij wilde; wij zouden het vervoer voor onze rekening nemen. Hij heeft de demo-opstelling van de XM gekocht om hiermee Japanse klanten de werking van een hydraulisch systeem te kunnen demonstreren. Dit bracht ons op 28 december nogmaals in Aulnay. Veel van de geveilde auto’s waren inmiddels opgehaald, maar een aantal waren nog aanwezig. Een chauffeur uit Bayern was een XM, de beigekleurige GS en het proto van de Xenia aan het opladen voor een verzamelaar uit Nurnberg. De rode AX stond klaar voor de nieuwe eigenaar uit Oostenrijk die haar vrijdag op zou komen halen. Tot zover weinig spannends. Wat ik wel erg leuk vond was de gelegenheid om eens achter de schermen te kijken van het Conservatoire; wat is er zoal te vinden in het depot / magazijn? Er stond welgeteld één HY. Gevraagd aan Denis Huile of er echt maar twee HY’s in de collectie van het Conservatoire waren (één in het museum en één daarbuiten). “Nee, er zijn er drie. Eén wordt momenteel gerestaureerd”. Blijft nog steeds een laag aantal voor een model dat veel uitvoeringsvormen kent. Het staat in geen verhouding tot de ID’s en DS-en die men achter de schermen had staan. Het waren er meer dan 20! Ook een vijftal SM’s. Wat zou de gedachte hierachter zijn om zoveel ‘dezelfde’ derde neuzen aan te schaffen? Het staat in geen verhouding tot bijvoorbeeld de HY’s of de A-Types die men in de collectie heeft. Misschien iets voor Wouter Jansen of Thijs van der Zanden om eens te onderzoeken wat hierachter de filosofie is?
vriendelijke groet,
Mark
ex: ID19 Break 1961 SL-71-PK, DSpecial5 1973 12-YB-42, DS19 Pallas 1965 FN-44-96
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
wellicht voor ds-stores?