zijn er ook meer mensen met versnellingsbak problemen met de dsg bak,staat in korte tijd 2 keer in de garage
(in 1 week) hij blijft hangen en schakelt niet meer op/af.
DSG bak kennen we niet bij Citroën…..
Heb je een volautomaat of de gerobotiseerde bak? In het laatste geval zou ik me bijna afvragen of de bak niet per ongeluk in stand “M” van handmatig gezet is? Of misschien dat de software dat denkt?
Maar goed: ik ben in het wilde weg aan het gokken want je vraagstelling is hoe dan ook incorrect aangezien PSA sowieso nog geen automatische versnellingsbak met dubbele koppeling kent.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
O ja: en welkom natuurlijk
Je mag je natuurlijk altijd even voorstellen
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
sorry,NeufegliseThierry
je heb gelijk het is een halfautomaat.
ze zijn nu bezig met de software.
maar ik was benieuwd dat er meer mensen problemen met de bak hebben (hadden)
Behalve het fenomeen van een hard geluid bij het terugschakelen naar 1 of neutraal zijn mij in ieder geval geen andere gevallen bekend. heb je dit forum verder al doorzocht?
Hoop voor je dat het snel opgelost is. Vervelend, maar het hoort bij autorijden en on-conventionele technieken
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 15704
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Je kunt toch moeilijk zeggen dat de techniek van een half-automaat inmiddels nog niet conventioneel is…
Ach, ‘t is maar weer eens hoe je het bekijkt. Halfautomaten waarbij je zelf schakelt zijn er al heel lang te vinden in auto’s. Maar een gerobotiseerde handbak is iets dat maar weinig merken voor personenauto’s in het assortiment hebben.
Maar je hebt gelijk dat het niet iets nieuws is. Denk wel dat het inmiddels op -relatief- op grote schaal op de weg gezet wordt, waardoor je een beter beeld krijgt of de techniek betrouwbaar is of niet.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Ik heb net de auto weer opgehaald, na alles vervangen te hebben.
Zijn ze er achter gekomen dat de zekering van de bak scheef erin zat en daarom wel/geen contact maakte.
Dus dat was het zeiden ze in de garage(zelf de zekering gezien)