Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 03-08-2008
- Berlingo 1.6 hdi multispace (EX)
- C3 1.4 HDI exclusive (EX)
- Xsara 1.9 TD Plaisir Coupé
- Berlingo 1.5 bluehdi
- Berlingo 1.6 hdi multispace 2015 (EX)
- Overig Mercedes W123 200D
Gisteren wou ik nog eens de hobby wagen uit zijn slaap halen, na eerst alle vloeistoffen gecontroleerd te hebben had ik de accu in de wagen gezet.
De klemmen aan de accu gehangen, ik stapte in de wagen en zetten het conatact op maar rook opeens een vervbranden geur.
Contact terug af en vlug gaan kijken wat er scheelde bij de motor, ik zag een rookpluim opsteken uit de alternator.
Vlug de klemmen van de accu gehaald, even verder gekeken en voelde dat de alternator gloeiend heet stond?
Na eenige tijd toch nog maar eens de de klemmen op de accu gezet en eens gestart, alles ging normaal.
Vlug de laadspanning gecontroleerd maar lade niet op, alternator was weer gloeiend heet.
alles terug uitgezet en de klemmen van de accu eraf gehaald.
Dus alternator is dood, maar hoe kan dit gebeuren ?
Wat is er opeens fout gegaan?
Wagen heeft ongeveer een jaar stil gestaan in een droge afgesloten garage.
Ik heb wel technische ervaring dus zou ik deze zelf willen vervangen, mensen met een how to mogen het gerust laten weten hoe ik er moet aan beginnen.
Xsara is een 1.9TD van 1999.