De ecu van m’n BX 14 van’90 geeft de code 41-bobine aan. Het is een vierkante bobine met stroomverdeler. Bij een beetje gas/toeren als hij warm is gaat de wagen bokken, op een manier die doet denken dat er even geen vonk en/of benzine is. Als hij warm is en je start opnieuw slaat hij af bij een beetje gas, en soms zakt het gaspedaal, bij stationair draaien, in (alsof de choke inschakelt) en slaat hij af.
Mijn vraag is of diagnoses, in dit geval 41, in het algemeen betrouwbaar zijn, dus of vervangen van de bobine een goed idee is, of dat er onder 41 nog meer schuil kan gaan.
Op welke aansluitingen van de bobine zou ik hoeveel weerstand moeten meten?
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Problemen met gare bobines die gedonder geven bij een warme motor zijn de bx 14 niet onbekend. Vaak is het vervangen van de bobine samen met de module gewoon de beste oplossing.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste