Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Wat zijn volgens de deskundigen de state-of-the-art bougiekabels voor een DSpécial ‘72?
Die van mij vonken niet alleen waar dat hoort.
Overigens wel weer APK.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De originele van bougiecord met een koperkern. Geen siliconenrommel gebruiken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hoe zit dat met 123 ontsteking? Vindt deze ontsteking die koperkernkabels prettig?
gr
rinus
Rinus
Ja, gaat prima.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
waterman schreef:De originele van bougiecord met een koperkern. Geen siliconenrommel gebruiken.
Dat raad je aan voor alle DS-en?
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3437
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nog steeds niet tevreden:
Waar ik nog steeds last van heb is losschietende kabels van de verlengpennen van de bougies.
Zoals gebruikelijk niet meteen, ook niet voorspelbaar, maar na een tijdje rijden rommelt het weer bij een stoplicht. En bij controle blijkt dan weer dat een of twee bougiekabels los op de pennen liggen.
Aandrukken: probleem (weer even) voorbij.
Die plastic doppen op de buogiegaten (Chyparse) zijn niet zoals de originelen. Die dingen spelen m.i. ook een rol.
Wie weet de oplossing voor dit rotprobleem?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Vreemd. Ik had ook een set van shitparts. gingen nooit los. kabel uiteinden een beetje naar elkaar buigen en erop klikken. Ik deed ze overigens nooit in de zijhouders die aan die rode doppen zitten. gewoon rcht omhoog laten steken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik had dit probleem ook met mijn DS.
Ik heb de verlengstukjes van de bougies iets laten afdraaien en laten voorzien van schroefdraad.
Hier zitten de losse stukjes nu op die meegeleverd worden met de bougies.
Dit heeft een prima strakke passing.
Ik heb wel siliconenkabels gebruikt en dat loopt ze prima op ( zijn alleen niet rood )
Eens een DS altijd een DS.