Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-01-2006
- BX 1.4 TGE
- AX 1.1
Net langs de keuring geweest: afgekeurd omdat de CO-waarde te hoog is.
Vaststellingen:
- lampje van motormanagement gaat niet aan
- start en rijdt altijd super
- verbruik is niet gestegen
- lambda-waarde was mooi 1 op de keuring; lambda-sonde werkt dus wel
Mogelijke oorzaken:
- valse lucht? (zou hem dan nog steeds mooi draaien, of regelt hij zelf zodanig bij om te corrigeren?)
- katalysator stuk?
Wie heeft er nog ideeën?
Totaal aantal Berichten: 9430
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
ECU uitlezen, resetten en opnieuw inleren.
En waarschijnlijk injector schoonmaken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 1285
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
philipke schreef:
- lambda-waarde was mooi 1 op de keuring; lambda-sonde werkt dus wel
Motoren kunnen, ook als de lambdaregeling niet functioneert, het mengsel door de nauwkeurige lastherkenning zodanig instellen dat lambda = 1 is.
Om een goede werking van de lambda-sonde vast te stellen kun je het beste een oscilloscoop gebruiken.
Voltage zou constant moeten pendelen.
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*