Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Volgens mij niet. De slang die hij je wil verkopen is de lekretour van de hoogteregelaars + aanvoer hd-pomp(? Plaatje op service.citroen.com is niet heel duidelijk). Volgens mij moet je 96030258 of 7905026874 hebben
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Vermond schreef:Met dit bestelnummer: 96056235.
Goedkoper geworden H@ns! EUR 41.21
Bovenstaande is ‘m, zoals eerder vermeld .
@Vermond,
ha. jouw nummer heb ik doorgegeven. En toen kwam hij (= de dealer) met de kleine octopus aanzetten. Inclusief het plaatje. De slang waar hij het over heeft is rood gemarkeerd.
En omdat hij nu met een slang met vertakkingen komt ben ik dus gaan twijfelen of hij me wel de juiste slang voorschrijft.
[edit: aanvulling.] Ik heb het provisorisch gefixt nu en rij zo via Citrotech naar een plek waar ik relaxt kan klussen. Ik neem een stuk universele slang mee en dan zie ik wel of ik die er tussen kan krijgen.
nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic
Totaal aantal Berichten: 1267
- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Die bedoelde ik dus ook, vermond, alleen had ik het verkeerde nummer gekopieerd
Edit: de slang die jij moet hebben is nr 4
BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99
Zo. Het is gelukt. Met een stuk universele slang en een koppelstuk van Citrotech. Nu nog een paar 100 km proefrijden en kijken of het dicht blijft zitten. Weer thanks voor jullie adviezen.
Vermond schreef:Met dit bestelnummer: 96056235.
Goedkoper geworden H@ns! EUR 41.21
Potv…Is dat niet ex btw?
Zo. Een tijdje terug is de LHM lekkage gefixt. Natuurlijk nog thanks voor alle hulp. \o/\o/\o/\o/
Nu - 1000 km verder - dient zich een nieuw puntje van aandacht aan: nu het kouder / vochtiger wordt start de BX steeds moeilijker. En ik wil graag het moment vóór zijn dat ik niet wegkom natuurlijk.
Over het probleem:
ik moet de BX 3 á 4 keer starten. Ik doe dat braaf volgende de voorgeschreven procedure. Dus handchoke uit, 3 x pompen, starten. In de eerste 5 minuten rijdt ze een beetje stotterend. Ze wil graag afslaan en het lijkt of ze op 3 cilinders / onregelmatig loopt. Nadat ze eenmaal warm is - vrij snel, na nog geen 5 minuten - loopt alles weer perfect en zijn er geen problemen. Met warme motor is het starten en lopen.
Wat heb ik al gedaan:
Afgelopen weekend heb ik de bougies vervangen. Zonder resultaat.
Wat doe ik a.s. vrijdag:
Binnenkort ga ik ook de bougiekabels vervangen. Ook ga ik de verdelerkap en rotor eens bekijken en indien nodig schoonmaken / vervangen.
Mijn vraag voor nu:
Als ik vrijdag toch bezig ben… heeft iemand nog een tip waar ik nog meer aan moet denken? Dan hoor ik het graag. Hat gaat dus om een BX K6 Biarritz met handchoke, carburateur (bouwjaar 1989).
Thanks alvast!
Rob.
Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
De slecht starten / ruk lopen problemen die ik tot nu toe heb gehad waren allemaal op te lossen door een andere bobine.
vooral bij koud en nat weer gaan die opspelen.
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Klinkt inderdaad als bobine problemen, heb ik ook gehad met een peugeot 106 en een volkswagen polo uit 93 (sorry dat ik opeens duits spreek), was bij beide de bobine!
Hoewel het bei die Polo al hielp toen ik de bougiekabels verving, want die waren al 15 jaar oud ofzo..
Totaal aantal Berichten: 2107
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Probeer de bobine eens een nachtje binnen te laten slapen en ‘s ochtends voor vertrek te monteren. Start hij dan wel snel en goed dan heb je de veroorzaker gevonden
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
HA! Thanks weer voor de snelle reacties.
Ook de bobine ga ik checken. En haar een nachtje binnen laten slapen is een uitstekend idee.
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Idem, mijn ex-BX had ook startproblemen en met een andere bobine was dat ook verleden tijd. Als niet bekend is wanneer de rotor en verdelerkap vervangen zijn zou ik die ook lekker vervangen. Tientjes werk, en dan heb je alle ontsteking mooi op orde.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Goedemorgen,
Afgelopen tijd ben ik met het startprobleempje van mijn bx bezig geweest.
Bougies vervangen
Rotor en verdelerkap gecheckt (zagen er perfect uit)
Bobine binnen laten slapen (paar dagen, maar geen effect na terugzetten)
Bougiekabels gecheckt en doorgemeten
Na wat zoeken ben ik erachter dat de bx prima start als ik tijdens het starten regelmatig het gaspedaal heen en weer intrap. Ik pomp dan extra benzine. Ook als het vriest start de bx zo in één keer. Na wat gepiel met de handchoke merk ik dat die niets doet als ik hem in/uit trek.
Net de weber carburateur bekeken maar ik zie geen gekke dingen. Iemand zo tips?
Thanks weer!
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
klinkt inderdaad als een defecte choke. Als je de choke uittrek veranderd er dan ook iets bij de carb?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dat klinkt als een defecte choke ja. Als je de choke ‘aan’ zet moet een van de twee gaskleppen dicht gaan. Zodat het gasmengsel rijker wordt.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk