Pieter, je hebt een PM over deze wagen
http://www.kapaza.be/nl/citroen/prachtige-citroen-ds-21-pallas-halfautomaat-85914056.htm
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
De zoektocht staat door een paar ongeplande uitgaven al een tijdje op een laag pitje, al blijf ik nu en dan een blik werpen op de bekende verkoopsites. Wel ben ik tot de conclusie gekomen dat de toekomstige aankoop een handbak moet hebben en halfautomaten daarmee dus afvallen.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toch even benieuwd waarom je dan voor de handbak gaat
Heb ik overigens ook, bevalt prima!







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Paar maanden terug heb ik eentje serieus en van onder tot boven bekeken, een 23 Pallas halfautomaat die er op het oog netjes bijstond en qua specs precies in het plaatje viel. Uiteindelijk niks geworden omdat er bij nadere beschouwing teveel aan moest gebeuren, waardoor het budgettechnisch uit de klauwen zou lopen om de auto weer op orde te krijgen.
Wat tijdens deze inspectie/proefrit opviel, was dat de eigenaar, hoewel al enige jaren bezitter, zichtbaar moeite had in krappe ruimtes te manoeuvreren. De man gaf ook toe dat een halfautomaat daarvoor minder geschikt is. Ik heb zelf een garage met een vergelijkbaar krappe toegang als de klusruimte van de verkoper, met qua lengte/breedte maar een paar cm. speling rondom en direct na uitrijden een haakse bocht. Een handbak is in een dergelijk geval makkelijker te doseren door wat te spelen met de koppeling. Daarnaast was een halfautomaat geen harde eis.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een handbak is TOP. Halfautomaat is leuk, maar erg gevoelig voor (kleine) storingen zoals bv het verloop van de afstelling.. Daarnaast heb je altijd een vierbak bij een halfautomaat en dat zie ik echt als een beperking bij een ds.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Zeker weten. Ben tijdens het leeswerk op m.n. dit forum wel e.e.a. tegengekomen over halfautomaatproblematiek. Een goed afgestelde halfautomaat is, als ik de kenners mag geloven, een lust om mee te rijden en draagt voor veel DS-rijders bij aan het echte DS-gevoel, krijg je er gedonder mee dan is de lol er wat mij betreft net zo snel weer af. Dus handbak wordt het en als het even kan een 5-bak. Kijken of de spreekwoordelijke speld in de hooiberg zich in 2015 nog aandient.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Steek in dat geval je licht eens op bij DS Advies. Heb daar een paar maanden terug mijn blauwe DSuper5, de 95-yb-88, achtegelaten die ik in de lease reed. Zeer fijne wagen waar technisch het nodige aan gebeurd is in de 13 maanden die ik er in gereden heb. Weet niet of ‘ie gereserveerd blijft tot er zich een nieuwe lease klant aandient of dat ‘ie ook de verkoop in mag. Verwacht het laatste overigens.
Er staat daar overigens ook een mooie donkergroene DSuper uit ‘69 te koop met 2100 motor en 5-bak. Deze wordt verkoht in opdracht van een klant die altiid zeer zuinig was op de auto en haar werkelijk top onderhouden heeft.







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Eric,
Dank voor de tip. Hoewel die budgettechnisch past zoek ik echt een DS (21/23) Pallas.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)






















Totaal aantal Berichten: 3445
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Budget?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PBO schreef:Hoewel die budgettechnisch past zoek ik echt een DS (21/23) Pallas.
Idd geen haast hebben en vast houden aan je wensen.
Zonde om straks 2 a 3 jaar te investeren in een model wat je eigenlijk net niet wil en daarna weer iets ander te gaan zoeken.







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Precies. De bedoeling is om er flink wat jaren mee te rijden, daarbij is het een forse investering, dus daarom bij voorkeur wel graag in 1x goed. Maar eerst weer wat financiële reserve opbouwen.
@Jansr: ik zoek in de categorie 10-15.000 euro.
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Zag deze net staan http://www.citroeniddsclub.nl/annonces.asp?steID=1&item=4845
Grijze pallas , uit 1973 .












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met getint glas, jammer van dat gat in het dak







Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Die komt al wel in de buurt, maar idd open dak en zwart leer en kleur net niet.
Over open dak gesproken: iemand enig idee wat de kosten zijn zo’n open dak compleet te vervangen voor een dicht dak?
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Alles hangt een beetje vanaf van wat je tegen komt eens het dak eraf is.
Vaak is de dakrand aangetast door roest. Wanneer alles in goede staat is ben je met een paar 100€ klaar.
(Spuiten dak niet meegerekend)
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand