Ik heb een C4 B7 met waterschade gekocht met o.a. het probleem dat aanjager/fan/blower en dus ook airco niet werken. Het is een climat control uitvoering, de bedienknoppen lichten wel op.
Mijn vraag is of iemand weet welke zekering/fuse nummer ik moet controleren.
Alle hoofdzekeringen op de accu zijn in tact.
HELP
O jee een auto met waterschade ..vsel succes uit ervaring weet ik elecktra en onder water geweest is altijd gezijk dan dit dan dat en de gekste dingen gaan gebeuren en een eigen leven lijden ..wil je niet ontmoedegen maar alleen drogen werkt niet
Helaas weet ik niet welke zekereing maar zal morgen eens kijken in mijn c4 voor je
Gr henk
citrofiel /dieselmonteur scheeps ,,
werkplaats SHM stoom Hoorn en chef trein stoom
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011
- Xsara Picasso 16-16v
met een beetje geluk, is de kachelmotor en of kachel weerstand, gesneuveld, deze zitten vaak onder dachbord kastje, ook zal dan het interieurfilter, dicht zitten, omdat dan deze ook nat is geweest, dus even googelen, waar wat bij jou zit,neem aan dat je een gewone c4 hebt en geen picaso.
Update 15-7-14:
Interieurfilter is droog gebleven maar toch bedankt voor de tip
Het risico van verdere problemen door het water is mij bekend maar ook hier bedankt voor de tip
Volgens een zeer klantvriendelijke servicemonteur van de dealer is het zekering F-37 aan de linkerkant van het dashboard.
Ook noemde hij direct de kachelweerstand als hoogst waarschijnlijke boosdoener.
Zekering F-37 bleek intact.
Ik meet 7 ohm aan de motor en het stuursignaal is er ook, evenals de 12V+ en 12V-, 99% kans dat het i.d.d. de regelmodule/kachelweerstand is.
Alleen dan komt het: hoe hebben ze in hemelsnaam deze plaats voor Ventilator en weerstand kunnen bedenken: LINKERZIJDE van de HVAC behuizing daar zitten je pedalen en stuurkolom vreselijk in de weg.
Ik moet nog maar zien of ik de weerstand uit het kanaal kan wippen zonder het complete dashboard te verwijderen
Het lijkt schier onmogelijk om de ventilator te demonteren zonder het dashboard te verwijderen
Kachelweerstand bleek inderdaad de boosdoener
De met bajonet bevestigde ventilator is toch te verwijderen zonder heel veel moeite al moeten wel het gaspedaal en de stuurstang aan de kant (let op de juiste positie voor het terugplaatsen ivm de stuurhoeksensor )
Ook de regelaar van de airco/verwarming ofwel HVAC unit had waterschade en is vervangen. Deze zit op de HVAC behuizing achter/onder het bedien paneel van de klimaat controle / radio
henkiehenk schreef:O jee een auto met waterschade ..wil je niet ontmoedegen maar alleen drogen werkt niet Gr henk
Henk, wij Hollanders zijn toch altijd in strijd met het water
Totaal aantal Berichten: 1155
Geregistreerd: 28-01-2007
- C5 2.0 16v Comfort
Als dat alles is heb je mazzel. Waar bestond die waterschade uit?
Met z’n vieren in je Eendje.
Kornstra schreef:Als dat alles is heb je mazzel. Waar bestond die waterschade uit?
Was in een sloot beland, rechts het diepst, water heeft tot aan het interieurfilter gestaan.
Dat was dus niet alles vervangen tot nu toe:
Dynamo
tussenpoelie waterpomp aandrijving
Luchtfilter
Airbag module
Kachelweerstand (regelaar)
HVAC module
Beide koplampen
Gisteren is een nieuwe BSI besteld omdat een tweedehands en eenmaal gecodeerd niet kan worden gewist en opnieuw van software worden voorzien.