Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Beste mede forums :waar moet ik op letten bij het aanschaf van AX voor mijn schoondochter !
Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij,ben alleen op de hoogte van een DS welke ik al 20 jaar in mijn bezit heb.
Mvgr Jan
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 28-10-2010
- Xsara Picasso
- Ami 8 berline
- Berlingo 1.4 grijs kenteken
Wat ik mij zo nog herinner,
De dorpels
De kofferbodem (links en rechts)
Achter de koplampen (onderkant)
succes met je zoektocht
(vorige week stond er hier op het forum nog eentje te koop, ik weet niet of die er nog is)
Groeten van Henk uit Steenwijk.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Koppakking kan ik me wel herinneren, voor de rest jaaaaaren in gestuurd, af en toe wat roest maar daar vertel ik niets byzonders.
Succes met zoeken in ieder geval
Peter
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Let op de “houdbaarheid” van de distributiriem.
Hoi!
Heb je een AX op het oog met een online advertentie? Dan kunnen we ook meekijken. Bijgaand een handleiding met tips & tricks.
http://www.axclub.net/how/kopen/kopen.pdf
Waar je vooral op moet letten is roest:
-achter de koplampen
-dorpels
-in de ruimte achter de achterlichten (twee plastic schroeven losdraaien en de bodemplaat voelen)
-hoeken kofferbak
Tikkende aandrijfassen, scherp in de bocht sturen. Tikken ze, dan is de homokineet versleten en aan vervanging toe. Tikken de assen ook rechtdoor, dan zijn ze helemaal versleten en dienen ze spoedig vervangen te worden. (nieuw SKF 80 euro).
Verder de gebruikelijke check op olielekkage. Vooral op de plek (als je voor de motor staat) linksvoor op de hoek tussen cilinderkop en motorblok. Foto’s ter illustratie:
Succes!
Totaal aantal Berichten: 409
Geregistreerd: 22-06-2005
- ID/DS D super
- C1 hatchback
Geweldig wat een reacties,wij zullen zeker gebruik willen maken van je voorstel zodra wij er een kunnen vinden.
Mvgr Jan
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Nog wat aanvullingen op het bovenstaande, de voorkant van de dorpel wil ook nog wel eens rotten.
Hier zit het kunststof binnenscherm met een plastic dopje vast.
Het water uit de paravanbak stroomt daar achter langs.
Rechts gaaf.
Links rot.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9402
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En hier een plaatje van de beruchte hoek van de cilinderkop.
En van de oude koppakking.
Heb ook recent de koppakking vervangen wegens olielekkage.
Op een gegeven moment wordt die zo groot dat het leidt tot APK-afkeur.
Trouwens een achtelijke constructie, de boring in de cilinderkop t.b.v. de kopbout is onderdeel van het smeeroliekanaal vanaf de galerij naar de cilinderkop voor de smering van de nokkenas en de tuimelaars.
De bout loopt dus door het getoonde driehoekje.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986