Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Eens een Citroën..
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die zich achter de oren krabben met het nieuws, maar ik ben er blij mee.
Gisteren de wagen opgehaald in Hoogeveen. De bordeaux rode ZX (1.4 Reflex) is geen onbekende van het forum en heb ook beloofd een thread te zullen starten zodat de dame ook volgbaar blijft. Dus, bij deze..
Allereerst ben ik verrast met de 1.4 motor. Deze kende ik al van mijn Saxo maar in deze ZX had ik verwacht dat de motor iets te licht zou zijn. Natuurlijk merk ik op de autosnelweg dat het optrekken wat minder snel gaat, maar eenmaal op dreef kan deze jongedame goed mee hoor..
Dit is trouwens mijn 7e Citroën (na 2x BX, 2x XM, Xantia en Saxo) en ik heb af en toe wat uitschieters gehad (Lancia, VW), maar kom altijd terug. Zeker van zo’n overdreven bak uit Wolfsburg
Ik ben nog bezig om de auto te leren kennen en er is ook wat aan te klussen. Zal binnenkort wat vragen stellen op het forum.
Gegroet Allen!
Fred
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 150
Geregistreerd: 30-05-2014
- C3 Picasso 14 vti 95 pk
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 feel etg 82
proficiat met je aankoop .
le sage
-citroën c4 cactus etg 82 2015
-citroën c3 Picasso 14 vti 95 2014
Daarvoor,dyane6,visa club,visa superE,ax 11tre,bx 19D,zx break 19d,jzx 14 advantage,jumpy19D,saxo 11sx,Berlingo 19D,c8 tentation,c3 14 hdi 70
Welkom Veel plezier met je ZX
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Mijn Claxon is aan reparatie toe: Ik hoor hem wel, maar heel zachtjes. Nu heb ik een poos zitten zoeken waar het ding nu hangt en heb hem gevonden linksvoor. Het is zo te zien een luchthoorn.
Ik dacht dat deze, buiten de luchttoevoer, geen defecten hadden? Heeft de claxon van de ZX dan een kleine compressor oid, of hoe werkt dit?
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Even voor de administrator: Ik houd deze thread nog even aan, als dat mag voor de volgende verwachtte reparatie(s).
To do list:
Ruitenwisser interval werkt soms (vooral niet)
Ruitensproei-installatie werkt niet (hoe te demonteren? Alleen de wielkap?
Raam achter links zit muurvast (prognose volgt)
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Een ZX heeft standaard geen luchthoorn, meen me te herinneren dat de standaard toeter de vorm van een slakkenhuis heeft.
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Het is inderdaad een zwart ‘slakkenhuis’. Kun je zoiets repareren of een nieuwe bestellen?
Se concentrer sur l’essentiel
Zijn vast wel nieuwe voor te krijgen lijkt me? En anders van een sloopauto halen?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Even een vraag over het raammechanisme:
Het LA raam ging niet open of dicht, dus even achter het deurpaneel gekeken wat er aan de hand was. Kabel is stuk! De kabel van het raammechanisme was roestig en lag los onderin. Het lijkt een beetje op een fietskabel. IK heb voor alle zekerheid de onderdelen bewaard, maar betwijfel of ik er iets van kan maken (=repareren). Er zijn enkele opties en zou graag met jullie van gedachten wisselen welke de beste optie is.
1. Nieuwe kabel bestellen bij dealer (€122,00 excl.)
2. Aftermarket (Bölk, iemand met het merk bekend?) http://www.mister-auto.nl/fl/raammechanisme-voor/citroen-zx-break-n2-1-4-i-75pk_v4032_g900003.html
3. Bart Ebben (€35,00, zonder borgpen (geen idee wat dit inhoudelijk betekent)
Alvast dank voor het meedenken:)
Se concentrer sur l’essentiel
Als je eens in de buurt van Emmeloord bent, ga dan eens met een koffer vol gereedschap bij GAOS langs, daar kun je die kabel waarschijnlijk voor 10 euro zelf uit een sloper sleutelen. En als je onder wat tijdsdruk staat neem je voor 15 euro extra de hele deur mee, ervaring . Staan ongeveer 7 á 8 ZX’en. Sommigen nog redelijk compleet.
EDIT: oei, Heerlen is wel een behoorlijk eind uit de richting…
Gezien de prijzen van Bölk ga ik er van uit dat die € 122 ,- bij de dealer voor het gehele mechanisme is en niet alleen de kabel. Bij Bart Ebben zal het alleen kabeltje zijn denk ik.
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008
- CX Gti Turbo 2
1 is een compleet handbediend mechanisme voor dat geld, en niet alleen een kabel. Prijs is in de btw(€122,26)
2 bölk heb ik veel slechte ervaringen van gehoord. En die je laat zien in de link zijn allemaal voor de voorportieren.
3 ik zou gewoon op sloop kijken of inderdaad bart ebben, welke borg pen ze bedoelen weet ik zo ook niet. Zie bij service.citroen wel een pen in de tekening staan. kost €0,80. dus dat zijn de kosten ook niet mocht je die nodig hebben.
Ik weet niet of deze ook te maken zijn met handremkabels van een fiets zoals bij de xm’s wel eens wordt gedaan. Maar dat is wellicht ook nog een optie.
succes
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
FastFred schreef:
EDIT: oei, Heerlen is wel een behoorlijk eind uit de richting…
Haha, nee hoor: mijn ZX heb ik opgehaald in Hoogeveen
GAOS is wel een optie, daar ik nog wat onderdelen nodig denk te hebben:
Zonneklep, stuur, claxon, hendel ruitenwisserbediening, handgreep portier en misschien ook nog een achterbumper van een ZX break. En mijzelf goed kennende neem ik ook spullen mee die ik op dat moment niet nodig heb..
Se concentrer sur l’essentiel
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
Lars_citroenxm schreef:Ik weet niet of deze ook te maken zijn met handremkabels van een fiets zoals bij de xm’s wel eens wordt gedaan. Maar dat is wellicht ook nog een optie.
succes
Dat klinkt op zijn minst interessant genoeg om een kijkje te nemen in mijn Haynes. Kijken hoe de onderdelen op en/of over elkaar liggen..
Se concentrer sur l’essentiel
Archi schreef:FastFred schreef:
EDIT: oei, Heerlen is wel een behoorlijk eind uit de richting…
Haha, nee hoor: mijn ZX heb ik opgehaald in Hoogeveen
GAOS is wel een optie, daar ik nog wat onderdelen nodig denk te hebben:
GAOS is een leuke sloper, is voor mij ook iets meer dan een uur rijden. Maar daar vermaak ik mij prima een hele middag. Mocht je geen bruikbare delen uit ZX’en kunnen halen, de laatste 2 keer dat ik er was lagen er ook nog 2 XM’s. ZX Breaks zijn er wel schaars, het meeste is 5 deurs hatchback
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 27-07-2006
- Xsara Ligne Prestige 1.8 16 v Break
- Saxo 538 spot
Er ligt sowieso ééntje bij gaos, de mijne namelijk
Als je er geen verstand van hebt, zorg dan dat je het wel krijgt
Welke is dat exact? Ligt die er al lang?
Ex: 1996 ZX NP-JZ-34, 2005 C4 Coupe 05-RN-HN
Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon