4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
Wanneer wordt de GS/A een klassieker?
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juni 2022 04:25 PM
  [ # 46 ]
Jeroen Simons schreef:

Maar over een tijd (denk 30 jaar?) ziet men dat niet meer omdat alle auto’s dan wit of zwart zijn, minstens 3 meter breed en twee meter hoog om alle accu’s en rijhulpondersteuning te herbergen en nog minder glas dan nu hebben om je nog beter te kunnen verstoppen voor je mede weggebruiker.


Pffffffffffffffff…… zucht… boring

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 26 juni 2022 05:47 PM
  [ # 47 ]

Niet te diep zuchten, Waterman.
Het gaat gewoon gebeuren.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7774
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 26 juni 2022 07:46 PM
  [ # 48 ]

Wat een flauwekul zeg.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3236
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 juni 2022 05:18 AM
  [ # 49 ]

Jeroen drukt het extreem uit, maar met de essentie van zijn post ben ik het wel eens. Het fenomeen auto is al langer bezig van een statussymbool naar een vervoermodus te verschuiven. Oftewel, het bezitten van je glimmende trots wordt steeds minder relevant omdat het meer en meer een van de mogelijkheden wordt voor je momentane vervoerbehoefte.

Ik zie dat vooral bij de jongeren; die gaan liever met het publieke transport omdat ze die reistijd aan andere, voor hun relevantere zaken kunnen besteden. En die insteek zie je ook bij steeds meer chauffeurs. Meer en meer zijn niet met het autorijden bezig, maar met andere zaken.
Gisteren nog in Hilversum. Ik reed achter een auto en de bestuurder was heel druk in gesprek met zijn passagier. Zo druk dat hij het niet nodig vond om rechtsaf aan te geven. Een automobilist die rechts stond te wachten tot hij was gepasseerd ging hiervan over de zeik. En naar mijn mening terecht.
Ergo, het autorijden en genieten van ‘de machine’ is een beleving die aan het uitsterven is.

Om terug te komen op de topictitel. Voor mij is het dezelfde vraag of een Renault 14, Talbot Horizon of Fiat 127 een klassieker wordt. Auto’s die de tand des tijds vrijwel niet hebben overleefd. Tijdens hun bestaan waren ze de dertien in een dozijn die stilletjes uit beeld zijn verdwenen en in de vergetelheid geraakt.
Als ik er eentje zie dan roept dat bij mij als ouwe lul jeugdherinneringen op. Wie die auto’s niet bewust heeft meegemaakt zal er niet door geraakt worden. En ik vermoed dat dat emotionele aspect in belangrijke mate bepaalt of een auto een klassieker wordt of niet.
Naast natuurlijk het hypen wat bijvoorbeeld bij de E-type gebeurt.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2022 06:02 AM
  [ # 50 ]
wimb schreef:

Jeroen drukt het extreem uit, maar met de essentie van zijn post ben ik het wel eens. Het fenomeen auto is al langer bezig van een statussymbool naar een vervoermodus te verschuiven. Oftewel, het bezitten van je glimmende trots wordt steeds minder relevant omdat het meer en meer een van de mogelijkheden wordt voor je momentane vervoerbehoefte.

Ik zie dat vooral bij de jongeren; die gaan liever met het publieke transport omdat ze die reistijd aan andere, voor hun relevantere zaken kunnen besteden..

Ja, die beweging is er. Maar vooral in en rond de stedelijke gebieden. Daarbuiten, op wat wij “het platteland” noemen, is autobezit onder jongeren sowieso echt nog een ding waar je naar toe werkt en leeft. Ik kom veel in die gebieden en ken veel van die jonge gaste, zoons en dochters van vrienden en kennissen. Stuk voor stuk kunnen ze niet wachten tot ze een auto hebben, en als die er is blijft ie misschien een week standaard voor ze in de weer gaan met velgen, uitlaten, enz enz. Zij kijken met andere ogen naar ons stedelingen die in hun ogen “denken dat heel NL een aangeharkt park met knotjeslullen moet worden”… Daarnaast zijn de alternatieve vervoersmiddelen daar zo beperkt dat men hoe dan ook de auto nodig heeft. Dit zorgt er in die gebieden mede voor dat de auto nog steeds een belangrijk deel van ‘t leven is.
Dat de autocultuur aan het veranderen is, ja dat is duidelijk en onvermijdelijk in deze tijd. De boute manier waarop de voorganger J.S. hier een “grijze” toekomst schetst, zoals hij vaker doet, daar geloof ik niet in.

Nog even over de G-typen: natuurlijk zijn dat klassiekers, net als de 127, de Sud en de R14. Het zijn alleen geen waardevolle klassiekers geworden. Eigenlijk zou dat de topic titel moeten worden: worden de Gs en Gsa waardevolle klassieke auto’s. Ik denk van niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 juni 2022 06:20 AM
  [ # 51 ]
waterman schreef:

Zij kijken met andere ogen naar ons stedelingen die in hun ogen “denken dat heel NL een aangeharkt park met knotjeslullen moet worden”… .

dus dat!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3236
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 27 juni 2022 07:28 AM
  [ # 52 ]

Laughing

waterman schreef:

Eigenlijk zou dat de topic titel moeten worden: worden de Gs en Gsa waardevolle klassieke auto’s. Ik denk van niet.

Inderdaad.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 juni 2022 12:49 PM
  [ # 53 ]

Leuk dat dit topic weer opleeft. Een klassieker is niet zomaar iets ouds; het is iets ouds dat nog steeds gewaardeerd wordt cool smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4864
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 juni 2022 01:09 PM
  [ # 54 ]

Precies, zoals je moeder.
Maar die brengt, net als de GS, natuurlijk helemaal geen klap op.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17396
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 juni 2022 01:11 PM
  [ # 55 ]

haha

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 juni 2022 01:23 PM
  [ # 56 ]

haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 28 juni 2022 02:47 PM
  [ # 57 ]
waterman schreef:

worden de Gs en Gsa waardevolle klassieke auto’s. Ik denk van niet.

Voordeel is wel dat beginnende liefhebbers met minder geld ook een kans krijgen in een klassieker te rijden en ervaring op te doen met onderhoud van zulke auto’s. De DS en Eend zijn inmiddels erg prijzig geworden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 juni 2022 03:50 PM
  [ # 58 ]

Dat is zeker een voordeel. Ik heb sinds een half jaartje een Volvo 164 en ik kan je zeggen dat na de zeer betaalbare aanschafprijs met name de betaalbare onderdelen echt een verademing zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 28 juni 2022 07:29 PM
  [ # 59 ]

Sleutelen aan zo’n Volvo is ook soms een verademing vergeleken met een DS!

Profiel  
 
BertuCX
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 20-08-2004

- C5 2.0 16V Exclusive Break
Gepost: 29 juni 2022 06:12 AM
  [ # 60 ]

Dat heet progressie.
Van blokkendoos via Mecano en Volvo naar de hogere echelons zoals Citroën.

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook