Twee dagen geleden begon het druk lager te piepen, De dag daarna wilde hij niet meer in de eerste versnelling. Koppeling set gehaald en een dop 35 om de aandrijfassen los te draaien. Het is in je eentje toch echt wel een zware klus om de bak er weer in te krijgen(erg krap allemaal liggend op de grond) ben toch in totaal wel 6 uur mee bezig geweest. Als laatste brak het buisje van het thermostaathuis naar de kachel nog af toen ik de stekker van km teller erop wilde zetten. Ander buisje in geklust. Morgen koppeling nog iets stellen rijd weer als nieuw.
Knap werk! Bij mijn Xantia knalde tijdens de vakantie het druklager er uit, op een zondag, 45 km van de camping af… En bij mij was er nauwelijks een waarschuwing, niets aan de hand, hé een geluidje, knal! druklager stuk. (hydraulische koppelingsbediening) Na 340.000 Km dus het mág een keer, maar natuurlijk weer tijdens de vakantie
Ja dit was gelukkig thuis mijn vorige Xantia ging bij 230.000 km. Bij beiden was de koppelings plaat nog prima ik kon hier alleen een LUK set krijgen, ik weet niet of het merk nog veel uit maakt.
Luk schijnt wat minder soepel te zijn dan Valeo, zoiets. Nu heb ik een Valeo koppeling in Frankrijk “gekregen” maar de oude koppeling bleek een LUK te zijn? Was de originele koppeling…
Totaal aantal Berichten: 43297
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Luk is nooit als eerste montage gebruikt door Citroën!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Jawel hoor, zelfs Citroen Servicebox heeft het expliciet over Luk koppelingen en bij mijn C5 Ph2 HDi was het origineel ook Luk.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Een fabrikant kiest altijd voor meerdere toeleveranciers. Dit i.v.m. als er bij een van de toeleveranciers een probleem ontstaat door bijvoorbeeld een staking de productie van de fabrikant geen gevaar loopt. Daarnaast houden ze de controle over de prijzen. Stukje politiek
Tja, er stond bij mij echt Luk op. Garagehouder en vorige eigenaar zeiden allebei dat de eerste koppeling er nog in zat.
Bij mij zat er Valeo in
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Jay-Jay… schreef:Een fabrikant kiest altijd voor meerdere toeleveranciers. Dit i.v.m. als er bij een van de toeleveranciers een probleem ontstaat door bijvoorbeeld een staking de productie van de fabrikant geen gevaar loopt. Daarnaast houden ze de controle over de prijzen. Stukje politiek
Niet zo. Als er één industrieel voorbeeld is van single sourcing dan is dat wel de auto industrie. Helaas sukkelt PSA daar nogal achteraan.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop