6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

Citroën CX kopen als student?
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6173

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 01 augustus 2014 02:36 PM
  [ # 76 ]

Dat was ik, maar ik doelde niet op een “wrak”. Als je terugleest zul je zien dat ik het over “zoiets veiligs” heb.
Overigens staat dat advies nog steeds, maar ik heb zo’n vermoeden dat Wouter toch echt z’n zinnen op een klassieke Citroën heeft gezet Very Happy

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6173

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 01 augustus 2014 02:39 PM
  [ # 77 ]

Maarrem, ter leeringhe ende vermaeck

Nou is mijn CX zeker niet de beste ooit en was ie niet duur in aanschaf, maar de technische basis is wel goed. Lees dat eens door, Wouter. Wat mij overkwam kan je met iedere goedkope CX gebeuren.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27945

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2014 02:48 PM
  [ # 78 ]
MatthiasM schreef:

Die hoeven niet afgeragd te zijn. Maar op pagina 1 stelde iemand voor een rijdend ‘bijna wrak’ te kopen a la Saxo, ZX, ... En over een paar jaar naar een CX te kijken.

Dat zou ik nu net niet doen, in Nederland zijn CX diesels nu voor weinig te koop, en over een paar jaar mss niet meer. En elke Euro die je in zo een ‘bijna wrak’ stopt is er 1 te veel. Dan kan je dat beter in een CX stoppen,.waarvan je weet dat (mits je hem goed blijft onderhouden) je je geld wel terugziet. Een CX kan je als investering zien, een Saxo of Xsara, zelfs in nieuwstaat, niet.

Groeten
Matthias

Zoveel waarde heeft een CX niet.

De waardevolle CXen zijn bepaalde uitvoeringen:
Prestige, GTi & Pallas (liefst met leuke opties), GTi Turbo (2), of de hele vroege modellen.
Een CX 20 RE heeft minder marktwaarde. Tenzij het een auto is met 30.000 km op de teller in nieuwstaat.

Als je een Saxo van 1500 Euro koopt zal je best wat afschrijven, maar dat vang je op doordat het onderhoud veel goedkoper is.
In een CX stop je gemakkelijk veel meer geld dan de uiteindelijke dagwaarde.

Een investering is het dus zeker niet!

Een investering is een wrak van een klassieke Ferrari kopen voor enkele tonnen, vervolgens voor een half miljoen opknappen. Daarna kan die netto enkele tonnen meer waard zijn als waarvoor je hem gekocht heb.

Ik heb tot nu toe maar weinig Citroëns voorbij zien komen waar het opknappen veel geld opleverde. Met uitzondering van een originele DS cabrio of mogelijk een SM.

Profiel  

WouterVD
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 53

Gepost: 01 augustus 2014 02:48 PM
  [ # 79 ]

Ik heb je topic gelezen (niet helemaal), en het begin klonk zeker veelbelovend. Als ik het niet verkeerd begrepen heb dan heb jij voor niet al te veel geld een technisch degelijke CX kunnen vinden. Dat is wat ik ook zou willen. Ik heb meerdere CX’en gevonden die dagelijks gebruikt werden en dus wel in goede staat moeten verkeren, die minder dan 2000 à 3000 euro kosten. Het verhaal van de lak, dat is natuurlijk wat minder leuk. Ik heb echter een witte CX gevonden (vind ik best mooi) die onlangs herspoten is. Moet hij natuurlijk ook technisch nog in orde zijn uiteraard… Want verder in je topic las ik dat je verschillende onderdelen hebt moeten vervangen.

Profiel  

WouterVD
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 augustus 2014 03:16 PM
  [ # 80 ]

Nogmaals, bedankt iedereen! Goede adressen waar degelijke (goedkope) CX’en of XM’s of BX’en te koop staan mogen jullie altijd in dit topic plaatsen of doormailen naar mij.

Profiel  

MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 01 augustus 2014 03:22 PM
  [ # 81 ]
Arjan Verkade schreef:
MatthiasM schreef:

Die hoeven niet afgeragd te zijn. Maar op pagina 1 stelde iemand voor een rijdend ‘bijna wrak’ te kopen a la Saxo, ZX, ... En over een paar jaar naar een CX te kijken.

Dat zou ik nu net niet doen, in Nederland zijn CX diesels nu voor weinig te koop, en over een paar jaar mss niet meer. En elke Euro die je in zo een ‘bijna wrak’ stopt is er 1 te veel. Dan kan je dat beter in een CX stoppen,.waarvan je weet dat (mits je hem goed blijft onderhouden) je je geld wel terugziet. Een CX kan je als investering zien, een Saxo of Xsara, zelfs in nieuwstaat, niet.

Groeten
Matthias

Zoveel waarde heeft een CX niet.

De waardevolle CXen zijn bepaalde uitvoeringen:
Prestige, GTi & Pallas (liefst met leuke opties), GTi Turbo (2), of de hele vroege modellen.
Een CX 20 RE heeft minder marktwaarde. Tenzij het een auto is met 30.000 km op de teller in nieuwstaat.

Als je een Saxo van 1500 Euro koopt zal je best wat afschrijven, maar dat vang je op doordat het onderhoud veel goedkoper is.
In een CX stop je gemakkelijk veel meer geld dan de uiteindelijke dagwaarde.

Een investering is het dus zeker niet!

Een investering is een wrak van een klassieke Ferrari kopen voor enkele tonnen, vervolgens voor een half miljoen opknappen. Daarna kan die netto enkele tonnen meer waard zijn als waarvoor je hem gekocht heb.

Ik heb tot nu toe maar weinig Citroëns voorbij zien komen waar het opknappen veel geld opleverde. Met uitzondering van een originele DS cabrio of mogelijk een SM.

Ik bedoelde ook niet dat je daar een enorme winst op maakt. Smile Ik wil eerder zeggen dat de kans dat je break-even komt bij een verkoop reeël is, als je natuurlijk een auto koopt die in de basis goed is, en niet voor 10 000 EUR. Bij een Saxo is die kans nihil, daar haal je geïnvesteerde geld niet meer uit.

Groeten
Matthias

Profiel  

WouterVD
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 augustus 2014 03:23 PM
  [ # 82 ]

Daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 01 augustus 2014 03:31 PM
  [ # 83 ]
MatthiasM schreef:

Ik wil eerder zeggen dat de kans dat je break-even komt bij een verkoop reeël is, als je natuurlijk een auto koopt die in de basis goed is, en niet voor 10 000 EUR.

Dat vind ik dus zeker niet.

Als je nu een CX koopt voor 3000 Euro en je rijdt hem 3 jaar dan kost dat meer dan dat die over 3 jaar oplevert.

Stel het onderhoud kost 1000 Euro per jaar (dan heb je dus geen gekke dingen gehad).
Die CX is over 3 jaar zeker geen 6k waard…
De CX zou wel iets meer kunnen opleveren dan nu, maar dan mag die echt niet achteruit zijn gegaan.
Daarbij zie mijn vorige post, dan moet het ook nog eens een aantrekkelijk uitvoering zijn.

Dan laten we de vaste lasten even buiten beschouwing.

Profiel  

WouterVD
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 augustus 2014 03:34 PM
  [ # 84 ]

En daar heeft Arjan natuurlijk weer een punt Wink . Als ik veel geld kwijt ga zijn aan het onderhoud, dan krijg ik sowieso die volledige investering nooit terug. Ik blijf echter naast de CX ook de BX overwegen, maar die is uiteraard minder “speciaal” dus daar maak ik zeker geen winst op. Maar dat is ook m’n doel niet.

Profiel  

Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4926

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 augustus 2014 03:35 PM
  [ # 85 ]

Ik heb mijn CX overigens niet gekocht met idee om hem weer te vérkopen.. weet niet hoe de rest dat ziet?
En onder een CX hoeven echt geen Michelins van 100 euro per stuk.
Maar dat is mijn mening.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

WouterVD
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 augustus 2014 03:37 PM
  [ # 86 ]

Ik hoopte inderdaad al iets goedkopere banden te vinden, en nee, ik wil mijn wagen niet kopen om permanent te denken aan het feit dat ik hem ooit zal verkopen. Dat wil ik afwachten.

Profiel  

B.elgi.X
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

Gepost: 01 augustus 2014 03:37 PM
  [ # 87 ]

Weet dat je in België sowieso een vast forfait van 34,70€ per jaar betaalt aan verkeersbelasting als je auto ouder is dan 25 jaar. Of het nu een Fiat 500 is, een Amerikaanse V8, of gelijk welke diesel, maakt niets uit.
Het doet er ook niet toe hoe je auto is ingeschreven, als dagelijkse wagen of als oldtimer.

Zelf heb ik een auto van 28 jaar en een auto van 30 jaar die jaarlijks gewoon naar de keuring gaan en daar betaal ik dus ook dit bedrag voor.

Verzekering is een heel andere zaak: afhankelijk van op wie zijn naam ze staat, of de auto is ingeschreven als enige wagen of samen met een andere wagen kan de prijs doen variëren tussen de 100€ en 1500€. Maar zorg dat je een goede verzekering hebt die is afgestemd op hoe jij je auto zal gebruiken.

Ceci n’est pas une voiture, c’est un art de bricolage

Profiel  

MatthiasM
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 155

- BX 1.4
- C6 (2005-2012) 2.2 HDi Exlusive
Gepost: 01 augustus 2014 03:52 PM
  [ # 88 ]
Arjan Verkade schreef:
MatthiasM schreef:

Ik wil eerder zeggen dat de kans dat je break-even komt bij een verkoop reeël is, als je natuurlijk een auto koopt die in de basis goed is, en niet voor 10 000 EUR.

Dat vind ik dus zeker niet.

Als je nu een CX koopt voor 3000 Euro en je rijdt hem 3 jaar dan kost dat meer dan dat die over 3 jaar oplevert.

Stel het onderhoud kost 1000 Euro per jaar (dan heb je dus geen gekke dingen gehad).
Die CX is over 3 jaar zeker geen 6k waard…
De CX zou wel iets meer kunnen opleveren dan nu, maar dan mag die echt niet achteruit zijn gegaan.
Daarbij zie mijn vorige post, dan moet het ook nog eens een aantrekkelijk uitvoering zijn.

Dan laten we de vaste lasten even buiten beschouwing.

Dan heb ik idd wat dingen over het hoofd gezien. Hoe dan ook kost een auto veel geld. Maar met een klassieker heb je natuurlijk wel iets van waarde in je bezit, en dat kan altijd van pas komen.

Groeten
Matthias

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 01 augustus 2014 03:52 PM
  [ # 89 ]
WouterVD schreef:

En daar heeft Arjan natuurlijk weer een punt Wink . Als ik veel geld kwijt ga zijn aan het onderhoud, dan krijg ik sowieso die volledige investering nooit terug. Ik blijf echter naast de CX ook de BX overwegen, maar die is uiteraard minder “speciaal” dus daar maak ik zeker geen winst op. Maar dat is ook m’n doel niet.

Dat geeft ook niet hoor, maar het beeld wat MatthiasM probeert neer te zetten klopt gewoon niet.

Wat ook erg belangrijk is om er geen haast mee te hebben. Bekijk gewoon rustig een aantal auto’s en vergelijk wat je voor de prijs krijgt.

Als je ook kan accepteren dat de auto het misschien of 1 of 2 maanden niet doet omdat je even moet sparen helpt ook.

Nielsje schreef:

En onder een CX hoeven echt geen Michelins van 100 euro per stuk.

Daar rijdt een CX wel het beste op.
De juiste banden maken een CX erg comfortabel. En een oncomfortabele CX wat moet je daar nu mee? Wink

Profiel  

Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4926

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 augustus 2014 04:05 PM
  [ # 90 ]

Nee, daar heb je gelijk in, de auto moet wel comfortabel zijn.
Ik lees goeie dingen over Toyo’s. heb ze achter liggen, en ga ze ook voor d’r op fietsen denk ik.
Zo’n Toyo is 60 tientjes per stuk. Scheelt op een auto dus 160 euro.
—> Dat zijn, afhankelijk van je vereniging of kroeg zo’n 100 tot 160 biertjes!

Dát zijn belangrijke dingen voor een student!
De tijdsbeeldcorrecte liefbhebber uithangen kan ook wel ná je studententijd Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

6 van de 9
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook