9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
DS gekocht en nu klussen :) bijna klaar maar nu total loss :(
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 16 april 2015 03:55 PM
  [ # 121 ]

Volgens het WPH 648, blad 1 334/2 is het 19,8 x 27 x 3,6 die bestaat niet, dus gebruik 20 x 27 x 3.5
Ik heb de as ook nog even gepolijst want daar zat een flinke hap in gesleten.

Om het kleine deksel op de grotere deksel te plaatsen en de grotere deksel op je versnellingsbak heb je ook vloeibare pakking nodig.

Groeten,

Stef

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 19 april 2015 04:39 PM
  [ # 122 ]

Laat het klusje met de nieuwe o-ringen nog maar even voor wat het is,zo nu en dan een doekje er langs
is ook geen probleem en het is minimaal wat er daar zweet dus kan geen kwaad(weet ook dat de bak max vol zit met versnellingsbak olie).

Nieuwe benzine afsluiter heb ook ook gemonteerd en deze keer mooi kort op de carburateur en niet aan
de uitlaatkant met 2 meter benzineslang tussen pompje en carburateur zoals de gasboer het gemonteerd had Shocked  benzineslangen liepen ook gewoon over de motor heen.

Zit nu een stukje slang van nog geen 10cm tussen carburateur en afsluiter,onder de afsluiter heb ik
een mooi doorzichtig inline benzinefiltertje geplaatst net na de opvoerpomp.
Mooi kort en save nu tussen pompje en carburateur!

Het leuke is nu dat ik gewoon zonder problemen van lpg naar benzine kan maar nog veel leuker dat het van benzine naar lpg ook gewoon blijft draaien als je hem boven de 1000toeren houd Smile dit was voorheen niet zo
omdat de benzine in de vlotterkamer en lange slang van afsluiter naar carburateur eerst verbrand moesten worden samen met lpg en dat duurde veels te lang/te rijk mengsel dus uitvallen van de motor.
Het duurde eigenlijk ook te lang voordat de carburateur benzine kreeg als je van lpg naar benzine wou schakelen…te lang traject.

Achterdeuren gingen haast niet open en goed dicht dus ook maar eens goed gesteld en deze gaan weer soepel open en dicht en op slot.

Uitlaat nogmaals bij het brilklemmetje met wat gungum aangesmeerd en lijkt nu gas dicht te zijn.

kabel/stangetjes van de Meedraaiende koplampen ook weer gemonteerd.

Onderkant nog wat gedaan met Rx5 en Rx10 op wat kleine vliegroestplekjes.
Bodem is mooi hard van deze DS en dat kan gelukkig naar jaren mee Smile

Hoop dat ik genoeg mijn best heb gedaan voor een verse apk…ik kan niets meer vinden wat afkeur zou zijn dus volgende week maar eens een afspraak maken.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 19 april 2015 10:13 PM
  [ # 123 ]

zoals de afsluiter nu zit met filtertje er onder net na de pomp.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 19 april 2015 10:46 PM
  [ # 124 ]

Volgens mij is plaatsing van benzine-afsluiter voorgeschreven op schutbord?

knuffel

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 680
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 19 april 2015 11:11 PM
  [ # 125 ]

En de spoel met as verticaal?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2015 10:13 AM
  [ # 126 ]

Nee dat maakt niet uit. En mag zo zitten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 20 april 2015 07:35 PM
  [ # 127 ]

Hij zat eerder ook niet op het schutbord maar gewoon bij de gasafsluiter op de verdamper aan de uitlaatzijde met 2 meter slang er tussen over de motor heen.
Ik heb hier meer vertrouwen in en het mag gewoon…kwa werking is het zeker al 100x beter nu Wink

Binnenkort ga ik de kleppen maar weer eens stellen en de bougies checken..benieuwd of de elektroden afstand veel ruimer is gesleten met het rijden op lpg(bougies heb ik vernieuwd en alle afstanden op 0,6mm gezet toen).

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25645
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 april 2015 08:54 PM
  [ # 128 ]

Als je 123 hebt elektroden op 0,7. Lpg vindt een grotere vonk lekker.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 april 2015 09:01 PM
  [ # 129 ]

Joa heeft een ongekluste SAAB ontsteking met hall-gever. Bougies kunnen dan op 0,9. Werkt top.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 20 april 2015 10:51 PM
  [ # 130 ]

Dacht dat 0,6mm wel goed zou zijn maar een lange vonk zal op lpg geen probleem zijn en lpg is ook erg klopvast.

Deze saab ontsteking draait normaal met ngk bcp7s bougies….en dan 0,7-0,8mm elektroden afstand op benzine.
Het is idd een bosch hall-effect ontsteking met bosch ontstekingsmodule en bosch bobine die er bij horen.
Deze ontsteking geeft een erg goede vonk en is heel betrouwbaar(nog nooit iets mee gehad op mijn saabjes).
Werkt nu al een half jaar stabiel zonder enkel probleem op mijn DS,het was echt een erg goed upgrade voor de DS,gelijk merkbaar beter lopen,starten,rijden zonder hikjes en over het geheel sneller en zuiniger…. zeker op lpg.

Zal eens gaan testen hoe de motor loopt met de bougies op 0,8mm Smile

Profiel  
 
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 758
Geregistreerd: 10-12-2006

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 20 april 2015 11:27 PM
  [ # 131 ]
waterman schreef:

Joa heeft een ongekluste SAAB ontsteking met hall-gever. Bougies kunnen dan op 0,9. Werkt top.

oNgeklust of oMgeklust? Van welk type Saab? Is dit een aanpassing die navolging verdient?

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 april 2015 11:30 PM
  [ # 132 ]

Laughing oMgeklust. Is een mooi systeempje, heb ik zelf jaren geleden, ver voor de 123 bestond, gemaakt voor auto’s van klanten. Ging nooit stuk en vonkt 10x beter dan welke 123 dan ook. Ik gebruikte inductie ontstekingen van BX 16/19 of volvo 240 ontstekingen. Of spullen met hall-sensor van Saab’s.

inductie:

hall:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 20 april 2015 11:55 PM
  [ # 133 ]

Als je dit topic doorzoekt staan er ergens nog wel een paar foto,s van de losse onderdeeltjes.

Ik kwam op het idee omdat ik al jaren lang met oude saab werk en dus alles van voor 1982 ombouw naar elektronische ontsteking…voor 83 was alles(op turbo modellen na) gewoon met contactpunten en het systeem was haast plug&play; van een 83 saab op een ouder model saab.

Je moet het inwendige hal deel met plaatjes uit het bosch huis halen en in een ds huisje zetten..vervroeging blijft dan gewoon via de originele as gaan.

Auto loopt nu haast net zo mooi en pittig op lpg als op benzine Smile

Als je dit zelf in elkaar wil maken zou ik een 2e ontsteekhuis zoeken waar je dan de hal ontsteking netjes in kan zetten,als het niet gelijk lukt heb je altijd je originele ontstekingshuis nog Wink
ik heb de slotjes plaat waar 4 sleufen in zitten met hard soldeer op de as van het ds huisje gemaakt…deze draait mee met de as dus moet goed vast zitten,ook nog even iets als harde epoxy 2k lijm er op/tussen kan geen kwaad.

of het beter vonkt als 123 weet ik niet want die heb ik zelf nooit gehad op mijn auto,s.
Dat het eigenlijk niet stuk gaat of slijt is waar,zolang je alle componenten van bosch hebt…ben wel eens aan het zoeken geweest waarom een auto slecht liep en kon maar niet vinden wat het was….toen viel mijn oog op de ontstekingsmodul die niet van bosch was maar van beru ofzo…bosch modul er in en lopen als nooit tevoren Smile

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 april 2015 09:05 AM
  [ # 134 ]
Joa! schreef:

Laat het klusje met de nieuwe o-ringen nog maar even voor wat het is,zo nu en dan een doekje er langs
is ook geen probleem en het is minimaal wat er daar zweet dus kan geen kwaad(weet ook dat de bak max vol zit met versnellingsbak olie).

Nee hoor, het olieniveau in je versnellingsbak zit veeeel lager dan die bovenste as. (namelijk tot aan randje vuldop aan de onderkant) De lekkage is indirect; tandwielen spetteren olie tegen die as waardoor hij nat wordt en gaat lekken langs de o-ringen.

Hij zal dus lekken totdat de tandwielen niet meer door de olie lopen en dan is het te laat.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 april 2015 09:30 AM
  [ # 135 ]

Heb je de handleiding voor montage nog gedetailleerder gekregen van de 2 senior engineers? Of blijft het bij veel pleisters en grove woorden?

Profiel  
 
 
9 van de 12
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook