10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
   
DS gekocht en nu klussen :) bijna klaar maar nu total loss :(
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 april 2015 10:02 AM
  [ # 136 ]

Ze zijn alletwee bij mij in dienst, Ik kwam er zelf niet uit, heb het toen aan hun gegeven. Ben er eerst bij gaan staan om tips te geven, maar na wat non-verbale hints ben toen toch maar even een rondje door het bedrijf gaan wandelen. Toen ik een tijdje lang geen gevloek meer hoorde ben ik terug gewandeld en was hij klaar.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2134
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 21 april 2015 10:08 AM
  [ # 137 ]

Laughing

dat zou ik hier ook kunnen proberen, maar ik heb denk ik liever ontvelde handen dan weken lang te moeten horen dat ik het zelf niet voor elkaar kreeg Wink

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 21 april 2015 03:14 PM
  [ # 138 ]
Stef Sep schreef:

Nee hoor, het olieniveau in je versnellingsbak zit veeeel lager dan die bovenste as. (namelijk tot aan randje vuldop aan de onderkant)

<start mieren*k mode>

randje ‘olie-niveau’ bout aan de zijkant zal je bedoelen?

nr 20:

<eind mieren*k mode>

De keerringen heb ik ook eens vervangen, maar de bak blijft olie zweten.

Zou het niet handiger zijn als in de ‘kamer’ van de dichtring ook een kanaaltje ‘terug de bak in’ zou zitten?
Alsnog er in boren? zie:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 april 2015 04:46 PM
  [ # 139 ]

Ik ben bang dat de O-ring dan gaat vervormen omdat hij in het gaatje komt. As polijsten en nieuwe soepele O-ring erop werkt goed genoeg.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 21 april 2015 07:13 PM
  [ # 140 ]

kan het niet echt meer volgen hier Rolling Eyes

Ik weet dat er genoeg olie op de bak zit maar schrijf niet dat ik dit weet omdat er olie uit as komt bij de o-ringen….....stukje terug schreef ik al dat ik de plug op de zijkant van de bak los gehad heb en het peil op max stond,
vandaar dat ik dat zeker weet Wink

Eerst even een nieuwe apk er op en dan als er tijd is zal ik die 0-ringetjes wel vernieuwen.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 22 april 2015 09:45 PM
  [ # 141 ]

valt mij op dat de hd-pomp normaal in de rijstand om de 21sec aan slaat maar in de hoogste stand om de 41 sec….
heeft iemand hier een verklaring voor of is dat normaal?volgens mij rammelde de pomp haast constant in de hoogste stand toen ik het stuurhuis nog niet voorzien had van nieuwe ringen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 april 2015 10:24 PM
  [ # 142 ]

Dat klinkt tegenstrijdig. Blind je stuurhuis eens af. In hoogste stand verlengd interval is vaak slechte hoogteregelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 04 mei 2015 07:20 PM
  [ # 143 ]

De DS mag weer 2 jaar legaal zoemen op de weg Smile geen enkel puntje of wat dan ook..keurmeester was
verast en keurt enkel saabs dus dit was even nieuw voor hem Smile

binnenkort maar even verder met die o-ringen op de bak en de klepjes stellen.

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 04 mei 2015 11:40 PM
  [ # 144 ]

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 05 mei 2015 04:33 PM
  [ # 145 ]

bravo

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 05 mei 2015 06:07 PM
  [ # 146 ]

Ik was al een tijd van plan om de voorwielen te vervangen omdat hier heavy load banden voor een van/busje op zitten met extreem profiel en zijn vrij breed en lomp voor een DS vind ik zelf.

Dus dat klusje vandaag gedaan:achter michelin banden en voor de hankook banden.

met het krikken van de auto is er iets mis gegaan waar ik best van baal Smile

ik dacht pak de middelste krik-pen zodat de voor en achter wielen omhoog komen en gelijk de boel kan wisselen..
nu is de complete driehoek met pen los geknapt!natuurlijk is de krik door de instapplaat gegaan met een dikke deuk in
de instapdorpel/mooie pallas plaat.gelukkig zaten de wielen er nog onder toen het gebeurde.

Ik heb eens gekeken waarom dit nu kon gebeuren…alle platen zijn netjes vervangen en zijn gewoon knetter hard en is erg goed gedaan met dik zinkor plaat.
achter de driehoeksteun met pen erdoor zat dus wel de roest op de plekjes van de pop lasjes waar de buitenste driehoek mee vast zit(beetje jammer die zwakke dicht gepopte gaatjes en te zwak).
8 pop lasjes haha die los geroest waren en dan de halve auto aan gewicht er op zetten gaat niet goed.

gelukkig kan ik dit zelf 10x sterker en beter maken en valt de schade mee,heb de instapdorpel alweer netjes deukvrij kunnen krijgen.

Binnenkort dus even die kriksteun op orde brengen…zo blijf je bezig he Wink

Nieuwe banden rijd fijn dus toch nog iets wat positief is Smile

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 560
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 06 mei 2015 08:53 AM
  [ # 147 ]

Da’s balen. Maar een bekend euvel na 40 jaren onzichtbare roest. Ook de reden waardoor ik altijs met een reguliere krik de auto lift op de bekende krikplekken.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 06 mei 2015 03:13 PM
  [ # 148 ]

Heb ik ook eens gehad, zie:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/189295/
en DriverD:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/189932/
(pagina 9)

Bij ons ging ie niet door de drempel, dat is extra balen!

DriverD heeft het steuntje ook aan de binnenkant vastgelast, door een tijdelijk luikje in de vloer.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Joa!
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 06-10-2007

Gepost: 06 mei 2015 07:20 PM
  [ # 149 ]

Gelukkig zit die steun/pen er niet al 40 jaar in Wink het probleem is dat ze alles hebben vervangen met nieuwe stukken over de lengte links en rechts kokerbalken+instapdorpels.
Dan kom je ook bij deze kriksteun en zul je later weer netjes moeten vast maken aan de buitenplaat..maar er zit nog
al wat verschil in goed punt lassen of gewoon een paar gaatjes vol poppen..probleem is als er dan ook nog eens iets vocht tussen kan komen en materiaal is niet goed beschermt met een laag zal de boel gaan roesten op de pop lasjes tot dat deze
los laten.

Heb gelukkig verder geen laswerk aan de balken,enkel steuntje dus…maak ook een ruimer luikje zodat ik de pen idd
binnen in kan vast lassen.ook in het midden boven en onder steun geven met een profiel dat boven en onder op de pen gaat komen.buitenkant van de pen komt vast aan de driehoek maar ook aan de buitenste plaat.
Pen zelf kan volgens mij wel heel iets dieper in het binneste gat zodat je meer steun hebt dus dat doe ik ook als dat kan.

Ga dit wel stukje voor stukje doen zodat ik na het lassen van binnen naar buiten telkens de las kan schoonmaken en kan voorzien van menie en een lakje.Later rag ik een lange spuit door de koker via het grote gat voor boven op de balk zodat alles voldoende in de blanke ml staat tegen eventueel condens/vocht,metaal zal dan nooit meer snel kunnen roesten als er ook nog goede primer en lak op zit.

Zal foto,s maken van dit klusje.

mijn schade lijkt op die van driverD…plaat gewoon gesprongen en deuk in instapdorpel door de krik.
Wat ik alleen zie op de foto,s is dat die driehoekplaat bij jullie niet compleet doorloopt tot de bovenkant…volgens mij moet dit wel net als de plaat die aan de binnenzijde om het gat heen zit.

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 07 mei 2015 03:04 PM
  [ # 150 ]

de platen die je kan kopen zijn gewoonweg niet groter. Bestaande verstevigingsplaat binnen is een driehoek en loopt zeker niet tot boven:

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
 
10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook