













































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Laat het een les zijn voor iedere ID/DS rijder: gebruik het krikpunt met de driepoot zo min mogelijk en ga al helemaal NOOIT onder een auto liggen die alleen op die stomme driepoot staat….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10413
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ik ga er zelfs niet onder als hij op de hydraulische garagekrik staat. Eerst assteunen eronder!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
De boel vandaag maar even los gehaald en blank gemaakt….valt allemaal wel mee op een paar kleine gaatjes na op de plekjes waar proplasjes zaten.
Morgen even kijken of ik nog tijd heb om het netjes met nieuw plaatstaal sterk dicht te lassen.
Plaat gemaakt pas in het gat/luikje en pen van binnen vast gelast.
Buitenste driehoek gemaakt van dik plaatstaal 3mm.
Boel in de menie en lassen afgekit…later even een laag RX 10 er over en spuit blanke ml binnen door de kokerbalk halen.
Oude driehoeksteuntje was 1mm dik stukje blik dat je met de hand kan buigen dus!
Zal nu niet snel meer door die pen heen gaan.
Eerste laagje rx10 er op
Jammer genoeg is het gedaan met mijn Ds een of andere suzuki 4x4 rijder gaf mij geen voorang…ik kwam van rechts hij van links.
De DS is aardig krom op de snip en alles aan de voorkant is gewoon stuk en krom.
Wie weet krijg ik nog een paar tientjes van de verzekering van de tegenpartij en kan ik een andere ds kopen of deze oplappen….wel jammer ik was al een heel eind en de motor/techniek was goed+een hard chassis.














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat verschrikkelijk KLOTE voor je! Man wat zal jij ziek zijn… zo balen dit!!!
Was je auto al getaxeerd? Overigens lijkt het vaak erger dan het is. Als je het plaatwerk allemaal demonteert kun je veel beter bekijken hoe krom de boel is. Meestal is het de snip en die is goed te vervangen. Niet meteen je goede chassis afschrijven dus Heel veel succes met de afhandeling kerel.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Fuckaduck…
Inderdaad de zaak eerst maar eens demonteren.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Owwwww wat een drama, waarschijnlijk nog vóór taxatie (want zoiets doe je al gauw ná een restauratie, niet tijdens) ?
Gelukkig zijn Snoeken wel aantoonbaar geld waard, hopen dat je in ieder geval financieel redelijk gecompenseerd wordt. Maar al die moeite, bloed, zweet, ... sterkte! En ik lees niets over fysiek letsel, dus dat zit hopelijk “goed”?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005












































Totaal aantal Berichten: 25642
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Fuk! Wat erg!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Sterkte man!
Is ook geen parkeerschade!
Ben je er zelf goed afgekomen?



















Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Wat vreselijk! ‘Gelukkig’ heeft de DS een lange neus, zoals waterman zegt kan het meevallen. Kan het overigens zijn dat ik deze DS afgelopen week achterop een oprijwagen zag in Enschede?














































Totaal aantal Berichten: 43341
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Om nog even terug te komen op de kromme snip: de snip is ontworpen om te vervormen en de eerste impact op de vangen. Omdat de hele neus echter vast zit aan die snip lijkt het bij een aanrijding gelijk heel erg. Meestal staan de wielen gewoon nog recht en zijn de balken waar de voorwielophanging gewoon nog ok. Hoe erg dit er ook uit ziet, eerst de boel demonteren als de schade-expert geweest is, dan de boel nogmaals goed bekijken en desnoods de expert terug laten komen.
Geef niet op, een ds chassis is echt wel sterk
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zelf niets gelukkig en het ging niet eens hard maar de schade is fix.
Het voorste deel van de snip is gewoon naar 1 kant gedrukt en alles wat voor de radiateur zit is
stuk….moet dus allemaal vervangen worden en dat is een berg werk.
Het is zeker nog te maken want de wielen staan en recht onder en de a-stijlen hebben niets.
Het klopt dat de auto op een oprijwagen in Enschede reed richting mijn garage reed afgelopen donderdag.
Ik haal nog niets van de auto voordat de schade expert langs is geweest.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat zonde!
Hopelijk valt het allemaal nog een beetje mee. Mijn CX die eerder dit jaar ook werd aangereden bleek ook hoofdzakelijk plaatwerk schade te hebben. Idd laat eerst die schade expert maar komen dan maar eens wat verder kijken.
En ook wat Yuri zegt, indien nodig moeten ze nog maar een keer terug komen. Bij het demonteren bleek bij mijn CX ook de dorpel nog geraakt te zijn, schade expert nog een keer langs en kreeg direct de extra schade ook uitgekeerd.
Succes met de afhandeling!