De kont is weer netjes.
Dit weekend kijken of ik de c-stijlen op orde kan krijgen














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mooi werk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Joa,
Heb je de bumperbevestiging nog verder verstevigd zoals je van plan was? Of heb je de bussen enkel vastgezet aan achterpaneel?













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
gister voordat ik de boel in de RX5/10 gezet had eerst de steuntjes voor de achterklepveertjes opnieuw gemaakt en op de plek vast gelast,toen extra strip om de busjes van de bumper gelast(bumper nog eens gepast tussendoor) dus dat zit goed.
Moeten nog best veel dingen gedaan worden om alles mooi en goed te krijgen maar de basis moet eerst goed zijn dan komt de rest kwa optische looks beetje bij beetje wel
1 kant van de c-stijl aardig klaar kunnen krijgen…nu die andere kant dan kan de boel van achter weer
in elkaar.
Plaat van de achterlichten/kenteken even gepast,deze is nog mooi maar ga ik toch even voorzien van een nieuw laagje zwart.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
mooi gedaan! slijp je het rupsje in de watergoot nog weg? Hier kan water in blijven staan, lijkt me.
Verder; slijp je de uitstekende randjes van de achterplaat niet af volgens de contouren van de schelpen? Hier kunnen de spatborden tegen aan komen, lijkt me.Heb je die eerst gepast voordat je schelpen vast laste?
Ik moet hier ook nog mee aan de gang, vandaar dat ik op specifieke details let
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Dat rupsje kan ik nog wel even weg slijpen idd….goot aan die zijde was gaar en is niet 100% mooi geworden maar gelukkig wel een dichte goot van goed hard staal
Die randjes bij de schelpjes is mischien 1cm en deze laat ik zoals ze zijn want de schermen passen prima en zit ruim voldoende tussen scherm en rand.
Hoop dat ik as weekend kan rijden met de ds.
De boel nog even laten drogen en dan as weekend alles mooi monteren met wat vet en kit waar nodig.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Strak werk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
zeker net werk!
Mijn ervaring is dat er water kan blijven staan in het punt-las randje tussen de achterplaat en het onderliggende Z-profier, die met die 2 gaten. Hier verzamelt zich zand en vuil en al het water van de beide regengootjes komt hier langs. Als dat blijft ‘staan’ met zand en vuil, rot het zo door:
bij mij rechts:
en links:
Een remedie is de rand schuin naar beneden te buigen/kloppen.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Vandaag weer bezig geweest met de ds.
Alles van achter weer gemonteerd.
nieuwe wasbordjes.
nieuw busje voor de achterklepveer(1 kant ontbrak)
rvs koplamplijstje(1 kant was stuk..miste een deel).
De achterbumper is niet mooi meer en niet recht,steunen zijn niet meer 100% dus de achterbumper
zit nog niet maar mijn zin maar het kan ermee door(komt ooit nog wel een rechte mooie op).
Toen alles in elkaar zat wilde ik even de gastank vol pompen en de auto wassen…jammer genoeg
had ik al gezien dat er ergens koelwater onder de auto lekte
na wat zoekwerk bleek dat de slang op de waterpomp lekte.
Dynamo maar los gehaald en daarbij kwam ik nog een ding tegen die ik gelijk hersteld heb:1 bout zat gewoon los!gelukkig staat de dynamo nu mooi strak en recht en lopen de snaren weer netjes(stonden ook vrij slapjes).
Toen de dynamo weg was kon ik bij de slang en buis,slang zat er dus totaal verkeerd om op.
Deze had geen vlees van de waterpomptuit onder de slangklem omdat de slang verkeerd om zat.
de slang en waterpomptuit lopen een beetje schuin…als je deze verkeerd om monteert gaat hij vroeg of laat lekken zoals bij mij.
Heb alles van pomp tot radiateur maar gelijk los gehaald en netjes schoon gemaakt,goed en waterdicht gemonteerd.
Moest er even 5liter koelwater bij gooien maar de boel is nu lekvrij.
Toen kon ik eindelijk rijden/tanken/wassen
Wil de auto morgen nog wat poetsen van binnen en buiten.
Hij ziet er goed uit voor een NL ds die al wat jaartjes mee gaat en rijden is een genot met deze godin.
Zal morgen even wat foto,s maken.
Het plaatwerk wil ik rustig beetje bij beetje klaar maken en daar begin ik volgend voorjaar aan.
Echt roestig is het plaatwerk niet en zit nog aardig in de lak dus dat heeft nog geen haast.
Vandaag een beetje kunnen poetsen aan de ds maar door de regen niet verder kunnen komen dan 1 zijkant.
Nog een klein dingetje gevonden wat een raar geluid maakte,stukje plaklood tussen velg en wieldop wat daar los tussen lag.
De remlichten werkenten ook niet plus draad naar achter is ergens onderbroken dus we hebben die draad vernieuwd en de remlichten doen het weer



Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 06-03-2008
- CX Gti Turbo 2
Goed werk Ziet er weer heel netjes uit!
Ja de kont is nu weer roestvrij en kan er weer tegen…dat is al heel wat en een goed begin.
Ik wil de koplampbehuizing nog opnieuw spuiten en de nummerplaathouder aan de voorkant weer netjes zwart maken.
Ontsteking compleet vernieuwen.
klepspeling nog even checken en olie beurt moet nog(vandaag niet aan toe kunnen komen).
De uitlaat zit ook niet lekker want de voorste dwarsdemper rammelt soms tegen de bodum en dat geeft ook een naar geluid moet ik nog even bekijekn.
Van onder wil ik nog wat bescherming aanbrengen en de bodum van binnen moet ik nog schoonmaken/hoeken wat ms vet in branden.
plaatwerk heb ik eigenlijk super veel zin aan om dit weer strak en mooi in de lak te krijgen maar dat doen we wel rustig deel voor deel.
Achterklep en 1 achterdeur zit wat laswerk aan maar verder lijkt het plaatwerk in aardig goede staat.
kriksteun aan 1 kant voorzijde moet ik ook nog even een nieuwe stuk en steun in lassen.
genoeg te doen dus tussen het rijden door….het is een rijdend project nu maar het word er allemaal beter op zodat deze DS weer lang mee gaat op de Nederlandsche wegen