3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Jammer, hij wil niet meer rijden
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 26 november 2014 10:40 AM
  [ # 31 ]

Bedankt voor de replies mannen.

Ik zal voor de zekerheid even de ECU resetten.
Tim als je een foto wil maken heel graag.

Als de ontstekingsmodule niet zou werken zou ik ook geen vonk bij de bougies moeten hebben toch?

Profiel  
 
Gepost: 26 november 2014 10:51 AM
  [ # 32 ]

Zo eenvoudig is het helaas niet, er kan ook een vonk op het verkeerde moment komen en dan is het ook lastig starten. Als de BX (ook) uitvalt bij het stationair lopen, is de stappenmotor (apparaatje dat verhouding benzine/lucht regelt bij stationair draaien) verdachte. Maar goed, het is gissen zo op afstand. Soms helpt het de stappenmotor los te halen van het gasklephuis, het stiftje met veertje er uit te draaien en even schoon te maken om vervolgens de handel weer terug te zetten en de stekker er weer op te steken.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 26 november 2014 11:50 AM
  [ # 33 ]

Ontstekingsmodule en bobine zijn in 2011 vervangen.
Verdachten blijven nu nog de bougies, ECU en stappenmotor.
Slaat de motor ook biet aan bij een slecht werkende stappenmotor?

Profiel  
 
Gepost: 26 november 2014 12:18 PM
  [ # 34 ]

In 2011 door nieuwe of gebruikte onderdelen? De stappenmotor kan vast zitten, maar of dat werkelijk startproblemen geeft kan ik niet uit ervaring zeggen. Bougies houden er meestal ook niet plotseling mee op, meestal gaat de motor steeds beroerder lopen.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 26 november 2014 12:23 PM
  [ # 35 ]

Volgens mij nieuw.
Moet ik even nakijken.
Hij liep enkele maanden geleden goed, sloeg af en toe af bij koppeling op laten komen bij stoplicht.
Daarna viel hij pruttelt uit tijdens mooi stationair lopen.
Daarna dus niet meer aan de praat gekregen.
Dus bijna van 1 op andere moment is het van prima rijden naar niet meer aan willen slaan gegaan.
Er is toen vastgesteld dat er geen benzinetoevoer was.
Dat is nu opgelost met de goed werkende donor brandstofpomp.
De BX heeft wel enkele maanden buiten stil gestaan sinds hij niet meer liep.

Profiel  
 
Gepost: 26 november 2014 12:30 PM
  [ # 36 ]

Je mag verwachten dat die onderdelen nog werken, maar je zult domweg stap voor stap moeten meten. Alleen zo kun je oorzaken uitsluiten. We denken graag met je mee, maar meten is weten. Vonk en benzine heb je, injector doet het. Nu kijken of alles er omheen ook z’n werk doet. Meten dus en vooral ook de stekkers en draden nalopen op corrosie en breuken.

Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 26 november 2014 12:53 PM
  [ # 37 ]

Bedankt.

Vanavond ga ik jullie tips uitvoeren.

Weer to be continued Smile

Profiel  
 
tim1993
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1267
Geregistreerd: 24-10-2013

- BX 16 TRI
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 november 2014 06:33 PM
  [ # 38 ]

Zoals beloofd de foto’s van de ontstekingsmodule
WP_20141126_007
WP_20141126_005
Succes!

BX 16 TRi ‘86
Peugeot 406 V6 Break ‘99

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 november 2014 08:52 PM
  [ # 39 ]
Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 26 november 2014 09:45 PM
  [ # 40 ]

Goeie tip!
Misschien verstuift je injector wel condens door dat lange stilstaan…

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 26 november 2014 11:14 PM
  [ # 41 ]

Bedankt voor de duidelijke foto’s.
We hebben vanavond de bougies vervangen, maar dat maakte geen verschil.
Daarna hebben we remmenreiniger in die opening bij de injector gespoten en dan slaat de BX meteen aan en loopt goed!
Het vermoeden is dat de injector niet goed verneveld.
Lijkt alsof hij veel teveel benzine inspuit en hij verneveld ook niet maar sproeit het met druppeltjes op de gasklep.

Komt dat vaker voor?

Vuil benzinefilter kan, maar de benzine spuit eruit op het aanvoerpunt op het blok en is echt benzine.
Als er condens bij zou zitten zou hij slecht lopen maar wel aanslaan, lijkt me.
Afgelopen zomer is er verse benzine getankt.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 november 2014 11:24 PM
  [ # 42 ]

Als ik me niet vergis gaat het om een 1.4? Een monopoint unit geeft de geest ook wel eens.

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 26 november 2014 11:41 PM
  [ # 43 ]

Klopt ja, 1400tje Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 november 2014 11:43 PM
  [ # 44 ]

Klinkt als monopointhuis gaar idd.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
John2014
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 74
Geregistreerd: 16-06-2013

Gepost: 26 november 2014 11:57 PM
  [ # 45 ]

Lijkt er wel op.
Ik weet niet hoe die injector normaal in moet spuiten en hoe dat spuitpatroon eruit moet zien maar dit was meer spuiten dan vernevelen.
De druppels vielen op de gasklep.

Ik zou dus een ander monopointhuis moeten proberen….

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook